Το παρακάτω σχόλιο αναρτήθηκε χθες το βράδυ και θεώρησα καλό να το βάλω ως κυρίως θέμα για σχολιασμό. Όπως αναφέρει ο συντάκτης του, είναι πρώην μαθητής σχολείων της Αντιπάρου, ίσως ο ίδιος είχε κατά τα μαθητικά του χρόνια βιώσει ανάλογες καταστάσεις, το κυριότερο όμως που θέτει εκτός των άλλων είναι το ηθικό ζήτημα που δημιουργείται και ένα ερώτημα:
"Έχει το δικαίωμα ο δημόσιος λειτουργός και όχι υπαλλήλου, όπως είναι ο εκπαιδευτικός, να μην βρίσκεται στο χώρο εργασίας του, προφασιζόμενος πεζές δικαιολογίες όπως "δεν υπάρχει εστιατόριο (που υπάρχει και λειτουργεί καθημερινώς στην Αντίπαρο) δεν υπάρχει γυμναστήριο, δεν υπάρχουν πολλοί χώροι διασκέδασης, δεν έχει συνεχόμενη συγκοινωνία όλο το 24ωρο;" .
Διαβάστε το σχόλιο του μαθητή:
"ΩΩΩΩ πάλι με την γνωστή καραμέλα του προϊστάμενου στην Ζιμπάμπουε... Ναι κύριε ο προϊστάμενος έχει πει στους καθηγητές ότι μπορούν να μένουν στην Πάρο, αλλά αυτόν τι τον νοιάζει αν γίνεται μάθημα ή όχι; Το δικό του παιδί δεν πηγαίνει σχολείο στην Αντίπαρο...πηγαίνει στην Σύρο (λέμε τώρα, μπορεί να μην έχει και παιδί:Ρ). Το θέμα είναι ότι χάνονται πολλές ώρες διδασκαλίας, ώρες που δεν αναπληρώνονται. Επίσης αν θεωρείτε τους καθηγητές απλούς "δημόσιους υπάλληλους" τότε ας τους αφαιρεθούν τα έξτρα προνόμια... όπως και τα έξτρα μόρια που καρπώνονται από την θητεία τους στην μικρή και απομακρυσμένη μας Αντίπαρο. Κύριε Ανώνυμε φανταστείτε οι γιατροί του νησιού να έμεναν στην Πάρο και κάθε φορά που υπάρχει απαγορευτικό το νησί να έμενε αβοήθητο. Αν θεωρείτε την παιδεία δευτερεύον ζήτημα μπροστά στην υγεία θα μου επιτρέψετε να σας βρίσω με τον χειρότερο τρόπο(από μέσα μου πάντα, μας διαβάζουν και μικρότερα παιδιά) .Και επίσης όπως πολύ σωστά είπατε ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΝΟΜΙΚΑ ΚΩΛΥΜΑ ΣΤΟ ΝΑ ΔΙΑΜΕΝΕΙ ΕΝΑΣ ΔΗΜΟΣΙΟΣ ΥΠΑΛΛΗΛΟΣ ΣΤΗΝ ΠΑΡΟ ΚΑΙ ΝΑ ΕΡΓΑΖΕΤΑΙ ΣΤΗΝ ΑΝΤΙΠΑΡΟ… Όμως υπάρχει ΗΘΙΚΑ κώλυμα και πρόβλημα όταν ο δημόσιος υπάλληλος που διαμένει στην Πάρο ΔΕΝ εργάζεται στην Αντίπαρο (λόγω καιρού πάντα). Εκτός αν οι καθηγητές είναι πρόθυμοι να δεχτούν τις ποινικές κυρώσεις που αντιστοιχούν με την απουσία τους από το μάθημα (που πολύ αμφιβάλλω καθώς υπάρχει και η καραμέλα των καιρικών συνθηκών)
Καληνύχτα σας"
Χάριν του διαλόγου λοιπόν και αφού έγινε αναφορά στο κείμενο του antiparos-blog καταθέτουμε καταρχήν το "πεζό" σχόλιο όπως αναρτήθηκε στο antiparos-blog πριν λίγες μέρες:
ΑπάντησηΔιαγραφή"Τέλος, για το γεγονός που αναφέρθηκε για τους καθηγητές, ας μην αναμασάμε τα ίδια κάθε φορά: είναι στοιχειώδης υποχρέωση των αρμοδίων να ελέγχουν αν οι εκπαιδευτικοί είναι συνεπείς στην εργασία τους (και συνήθως είναι, τουλάχιστον πολύ περισσότερο από άλλους εργαζομένους) και εκεί και μόνο αναφέρονται και λογοδοτούν οι εκπαιδευτικοί.
Ας θυμηθούμε (στα σχόλια του ποστ αυτού) την επιστολή του συλλόγου γονέων στις αρχές του σχολικού έτους, που ζήταγε ευγενικά μεν, με σαφήνεια δε, τη διαμονή των καθηγητών και δασκάλων στο νησί και που εισέπραξε μία διπλωματική απάντηση από τον Προϊστάμενο Εκπαίδευσης, που απέκλεισε κάθε τέτοιου είδους παρέμβαση στο μέλλον.
Αν το νησί δεν εκφράσει έμπρακτα την επιθυμία του να διαμένουν οι εκπαιδευτικοί στο νησί, δηλαδή με ολοκληρωμένο πλάνο ενοικιαζομένων κατοικιών σε ανταγωνιστικές τιμές και, το κυριότερο, με υποσχέσεις για βιώσιμη καθημερινότητα (ανοικτά εστιατόρια, φέρυ μπωτ πέραν του παρόντος ωραρίου, χώρους άθλησης και ψυχαγωγίας, και άλλα, που όσοι ζουν εδώ ΟΛΟ ΤΟ ΧΡΟΝΟ τα γνωρίζουν καλά), τότε είναι υπερβολικό να αντιδρούμε κάθε φορά που δεν προσέρχονται ή αποχωρούν πρόωρα λόγω απαγορευτικού απόπλου.
Σωστά σχολιάζεται το ότι έφυγαν οι καθηγητές νωρίτερα σε μία ωστόσο ειδική μέρα (απαγορευτικό), αλλά ας μην το γενικεύσουμε πάλι απαξιώνοντάς τους. Ας αναζητήσουμε καλύτερα τα αίτια που επιλέγουν να διαμένουν νομότυπα στην Πάρο και να κάνουν κάθε μέρα ταξίδι για να φτάσουν στο χώρο της εργασίας τους".
Αυτά γράφτηκαν τότε. Δυστυχώς θα αναγκαστούμε να τεμαχίσουμε το άρθρο-σχόλιο του «μαθητή»:
ΝΑ ΑΠΟΥΣΙΑΣΕΙ ΠΡΟΦΑΣΙΖΟΜΕΝΟΣ ΠΕΖΕΣ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΙΕΣ ΟΠΩΣ "ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΣΤΙΑΤΟΡΙΟ (ΠΟΥ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΩΣ ΣΤΗΝ ΑΝΤΙΠΑΡΟ) ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΓΥΜΝΑΣΤΗΡΙΟ, ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΠΟΛΛΟΙ ΧΩΡΟΙ ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΗΣ, ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΣΥΝΕΧΟΜΕΝΗ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑ ΟΛΟ ΤΟ 24ΩΡΟ;
Καταρχήν ασφαλώς και δεν έχει ο εκπαιδευτικός το δικαίωμα να απουσιάζει από το χώρο εργασίας του, «προφασιζόμενος πεζές δικαιολογίες", όπως αυτές που αναφέρθηκαν. Απλά αν υπήρχαν αυτές οι πεζότητες ίσως να ήταν ελκυστικότερη η Αντίπαρος για ανθρώπους με σπουδές, ορμώμενους από αστικά κέντρα και με καμία οπωσδήποτε διάθεση να κάνουν μοναχισμό στο νησί ή διατριβή στο δημοφιλέστατο βάρδο Βαζαίο, που μονοπωλεί την διασκέδασή του.
Το δε ένα και μοναδικό εστιατόριο του νησιού αποτελεί τόσο επιχείρημα υπέρ της ύπαρξης εστιατορίων (πληθυντικός αριθμός), όσο και το φιλελεύθερο ΑΣΤΥ παγωτό αντεπιχείρημα κατά του ενιαίου ψηφοδελτίου.
Τέλος, το «πέραν του ωραρίου για τα φέρυ» δεν σημαίνει 24ωρη λειτουργία, αλλά ένα πιο φιλικό για τους νέους ανθρώπους ωράριο. Πρώτη φορά το ακούτε αυτό;
Δε νομίζω εξάλλου ότι δήλωσε κανένας εκπαιδευτικός ότι θα φύγει νωρίτερα από το προβλεπόμενο ωράριό του επειδή η Αντίπαρος δεν έχει γυμναστήριο ή δεύτερο εστιατόριο, γιατί από τα συμφραζόμενα στο επίμαχο σχόλιο αυτό συνάγεται.
Ο ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΟΣ ΕΧΕΙ ΠΕΙ ΣΤΟΥΣ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΟΤΙ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΜΕΝΟΥΝ ΣΤΗΝ ΠΑΡΟ, ΑΛΛΑ ΑΥΤΟΝ ΤΙ ΤΟΝ ΝΟΙΑΖΕΙ ΑΝ ΓΙΝΕΤΑΙ ΜΑΘΗΜΑ Η ΟΧΙ; (…)ΤΟ ΘΕΜΑ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΧΑΝΟΝΤΑΙ ΠΟΛΛΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ, ΩΡΕΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΑΝΑΠΛΗΡΩΝΟΝΤΑΙ.
Είναι γεγονός ότι για λόγους απαγορευτικού απόπλου κάποιες φορές εκπαιδευτικοί φεύγουν νωρίτερα, όπως και κάποιες άλλες διαμένουν στο νησί για όσα μερόνυχτα χρειαστεί μέχρι αυτό να αρθεί. Όπως και να έχει όμως, καλό είναι να γνωρίζουμε πόσες είναι πια αυτές οι ώρες που χάνονται ετησίως εξαιτίας της έλλειψης φιλότιμου και ηθικής από τους παράνομους εκπαιδευτικούς, καθώς η εντύπωση πολλών είναι ότι δεν είναι πολλές. Καλό όμως είναι να καταθέσει τη γνώμη του σχετικά με αυτό (όπως και με όλο το ζήτημα) και κάποιος από την πλευρά των εκπαιδευτικών, καθώς υπάρχουν αρκετοί που επισκέπτονται τα τοπικά ιστολόγια.
ΕΠΙΣΗΣ ΑΝ ΘΕΩΡΕΙΤΕ ΤΟΥΣ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΑΠΛΟΥΣ "ΔΗΜΟΣΙΟΥΣ ΥΠΑΛΛΗΛΟΥΣ" ΤΟΤΕ ΑΣ ΤΟΥΣ ΑΦΑΙΡΕΘΟΥΝ ΤΑ ΕΞΤΡΑ ΠΡΟΝΟΜΙΑ... ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΤΑ ΕΞΤΡΑ ΜΟΡΙΑ ΠΟΥ ΚΑΡΠΩΝΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΘΗΤΕΙΑ ΤΟΥΣ ΣΤΗΝ ΜΙΚΡΗ ΚΑΙ ΑΠΟΜΑΚΡΥΣΜΕΝΗ ΜΑΣ ΑΝΤΙΠΑΡΟ.
Απλοί; Μα έτσι κι αλλιώς αναφερόμαστε σε σούπερ δημοσίους υπαλλήλους, αφού προσφέρουν τις υπηρεσίες τους υπό τις δυσμενείς συνθήκες που όλοι μας περιγράφουμε, αλλά και για έναν ακόμα λόγο: είναι σούπερ δημόσιοι υπάλληλοι επειδή σ’ αυτές τις δυσμενείς συνθήκες έρχεται να προστεθεί και η κατά καιρούς κακόβουλη κριτική στο πρόσωπό τους, η ίδια που έφτασε στο βαθμό να απαξιώσει κάποτε ακόμη και το Δάσκαλο Ηλία Κανετούνη, που τώρα όλοι τιμούν.
Εξάλλου, καλό είναι να μάθουμε επιτέλους από τους άμεσα θιγομένους κι εμείς οι αδαείς ποια είναι ακριβώς αυτά τα δελεαστικά έξτρα προνόμια, την ίδια στιγμή που κάποια σχολεία στην Πάρο προσφέρουν κι αυτά πολλά, σχεδόν ισοβαρή, μόρια.
Το ερώτημα αν ο εκπαιδευτικός είναι δημόσιος υπάλληλος ή όχι είναι προφανές ρητορικό. Όποιος οραματίζεται δωρεάν παιδεία δεν μπορεί να τον θεωρεί εργαζόμενο με άλλης μορφής σύμβαση. Το αν είναι λειτουργός ή όχι, γεγονός που επίσης θίγεται λανθασμένα ως άμεσα συνδεδεμένο με την απουσία λόγω απαγορευτικού, εξαρτάται από άλλους παράγοντες και βέβαια όχι από την ολιγόωρη απουσία του.
ΦΑΝΤΑΣΤΕΙΤΕ ΟΙ ΓΙΑΤΡΟΙ ΤΟΥ ΝΗΣΙΟΥ ΝΑ ΕΜΕΝΑΝ ΣΤΗΝ ΠΑΡΟ ΚΑΙ ΚΑΘΕ ΦΟΡΑ ΠΟΥ ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΠΑΓΟΡΕΥΤΙΚΟ ΤΟ ΝΗΣΙ ΝΑ ΕΜΕΝΕ ΑΒΟΗΘΗΤΟ. ΑΝ ΘΕΩΡΕΙΤΕ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ ΔΕΥΤΕΡΕΥΟΝ ΖΗΤΗΜΑ ΜΠΡΟΣΤΑ ΣΤΗΝ ΥΓΕΙΑ ΘΑ ΜΟΥ ΕΠΙΤΡΕΨΕΤΕ ΝΑ ΣΑΣ ΒΡΙΣΩ ΜΕ ΤΟΝ ΧΕΙΡΟΤΕΡΟ ΤΡΟΠΟ
Μη βρίσετε καθόλου. Όσοι διαμένουν χρόνια στην Αντίπαρο γνωρίζουν ασφαλώς ότι η νοσηλεύτρια του ιατρείου διαμένει μόνιμα στην Πάρο κι όποτε έχει απαγορευτικό δεν προσέρχεται. Όποτε επίκειται απαγορευτικό ενώ βρίσκεται στην Αντίπαρο, ειδοποιείται από το πλήρωμα των φέρυ μπωτ και αποχωρεί πρόωρα από την εργασία της. Να λοιπόν κι άλλος ένας δημόσιος υπάλληλος, που ενώ συμπεριφέρεται στο φλέγον ζήτημα όπως και οι εκπαιδευτικοί (και χειρότερα, αφού δεν διανυκτερεύει ποτέ στο νησί) χαίρει αποδοχής και εκτίμησης από την τοπική κοινωνία και του αναγνωρίζεται το εύσημο του λειτουργού.
Οι δε γιατροί θα μπορούσαν κάλλιστα να διαμένουν στην Πούντα και να προσέρχονται κάθε μέρα στο χώρο εργασίας τους, αν δεν είχαν και τις εφημερίες που εκτελούν στο νησί, ωράριο δηλαδή πέραν του πρωινού ωραρίου. Μάλιστα, οι εφημερίες αυτές, αθροιστικά από τους δύο γιατρούς, δεν συμπληρώνουν όλες τις μέρες ενός μήνα: οι υπόλοιπες, που είναι «στον αέρα» καλύπτονται άτυπα και χωρίς αμοιβή. Αυτό τους κάνει πιο λειτουργούς από τους εκπαιδευτικούς; Όχι. Όχι μόνο γιατί κινδυνεύω να με βρίσετε, αλλά επειδή συμφωνώ κιόλας, ότι δηλαδή η παιδεία βαρύνει τουλάχιστον το ίδιο με την υγεία.
ΥΠΑΡΧΕΙ ΗΘΙΚΑ ΚΩΛΥΜΑ ΚΑΙ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΟΤΑΝ Ο ΔΗΜΟΣΙΟΣ ΥΠΑΛΛΗΛΟΣ ΠΟΥ ΔΙΑΜΕΝΕΙ ΣΤΗΝ ΠΑΡΟ ΔΕΝ ΕΡΓΑΖΕΤΑΙ ΣΤΗΝ ΑΝΤΙΠΑΡΟ
Από το να απουσιάσει κάποιες ώρες ένας δημόσιος υπάλληλος/λειτουργός μέχρι του σημείου να καταργούμε νόμους και διατάξεις χάριν του ηθικού υπάρχει μεγάλη απόσταση. Εκτός κι αν επιστρέψω την καραμέλα με μιαν άλλη, λέγοντας ότι το νόμιμο είναι και ηθικό (κι άρα το μη σύννομο ανήθικο;).
ΕΚΤΟΣ ΑΝ ΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΘΥΜΟΙ ΝΑ ΔΕΧΤΟΥΝ ΤΙΣ ΠΟΙΝΙΚΕΣ ΚΥΡΩΣΕΙΣ ΠΟΥ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΟΥΝ ΜΕ ΤΗΝ ΑΠΟΥΣΙΑ ΤΟΥΣ ΑΠΟ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ (ΠΟΥ ΠΟΛΥ ΑΜΦΙΒΑΛΛΩ ΚΑΘΩΣ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΙ Η ΚΑΡΑΜΕΛΑ ΤΩΝ ΚΑΙΡΙΚΩΝ ΣΥΝΘΗΚΩΝ)
Εφόσον αυτή η απουσία από το μάθημα λόγω καιρικών συνθηκών ενοχλεί κάποιον πολίτη ή κάποιον σύλλογο δεν έχει παρά να συμβουλευτεί το νομοθέτη προκειμένου να επιβληθούν οι ποινικές κυρώσεις που προβλέπονται. Η καραμέλα των καιρικών συνθηκών δεν είναι καραμέλα αλλά λόγος δικαιολογημένης απουσίας. Αν χρησιμοποιείται για να συγκαλύψει άλλες αδικαιολόγητες απουσίες, τότε ας κάνετε μήνυση στο Λιμεναρχείο που εκδίδει απαγορευτικά.
Ή πάλι, περιχαρακώνοντας το ηθικό κομμάτι της ιστορίας, ας τους μαντρώσουμε στην κεντρική πλατεία μέχρι να αποκτήσουν ηθικούς κανόνες, συμβατούς με τα σχόλια που προφανώς και οι σοβαροί διαχειριστές του paros press τιμάνε προβιβάζοντας το άναρθρο σχόλιο σε κύριο άρθρο.
Τελειώνοντας:
Μακάρι η ίδια ευαισθησία για το θέμα της τήρησης του σχολικού ωραρίου να υπήρχε και για την πρόωρη έναρξη των διακοπών κάθε Δεκέμβρη, τότε που η εορταστική μέθεξη των γονιών να εκδράμουν σε δημοφιλή τουριστικά θέρετρα συμπαρασύρει και το σχολείο να κλείνει μία εβδομάδα νωρίτερα, και μάλιστα κάθε χρόνο και λίγο νωρίτερα.
Καλώ και πάλι τους εκπαιδευτικούς να καταθέσουν την άποψή τους, όπως και τα μέλη του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων.
Φιλικά, antiparos-blog
ΥΓ1. Όλοι μας επιθυμούμε ένα νησί πιο ζωντανό, που θα σφύζει απο καθηγητές και δασκάλους, που ζουν και συμμετέχουν στα κοινωνικά δρώμενα του νησιού. Μάλιστα μέλος του antiparos-blog συμμετείχε και στην επεξεργασία του κειμένου του Συλλόγου Γονέων Δημοτικού Σχολείου που εστάλη στο Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης στη Σύρο (κι όχι στη Ζιμπάμπουε). Αυτό προς επίρρωση της πρόθεσης όσων αναφέραμε.
Τα παρακατω σχολια τα εβαλα στο antiparos blog και αντι απαντησεως πηρα ειρωνικά σχόλια, ισως ετσι μερικοι σκεφτονται οσα γινονται στα σχολεία μας
ΑπάντησηΔιαγραφήΠοιος θα μας απαντήσει πόσους καθηγητές από αυτούς που έμεναν στην Πάρο τα τελευταία χρόνια και εργαζόντουσαν στην Αντίπαρο τους θυμούνται οι Αντιπαριώτες, όχι φατσικά, αλλά για το έργο που άφησαν στα σχολεία μας; για την κοινωνική τους δράση, για τη συμμετοχή τους στον πολιτισμό, για τη συμμετοχή τους στην αναβάθμιση του πολιτιστικού μας επιπέδου; Πόσοι;
Οι σχολικοί σύλλογοι αγωνίζονται για το καλό των μαθητών για την αναβάθμιση των σχολείων και όχι για να περνούν καλά ή άσχημα οι εκπαιδευτικοί, απορώ με την εμμονή σας στην υπεράσπισή τους, ελπίζω να μην θεωρείτε προσβολή για τους εκπαιδευτικούς η παραμονή τους στην Αντίπαρο, σε διαφορετική περίπτωση το άρθρο σας αποτελεί προσβολή για την Αντίπαρο και τους κατοίκους της.
Αν η θεωρία σας δεν είναι αυθαίρετη φυσικά και τη θεωρώ προσβολή, από αυτά που γραφεις πουθενα δεν συμπεραίνεται οτι εισαι υπερ της διαμονης των εκπαιδευτικων στην Αντιπαρο, αντιθετα θεωρεις οτι η διαμονη τους στην Πάρο είναι φυσικο επακόλουθο σημαντικων και ουσιωδων ελλειψεων στην καθημερινότητά μας. Αλλα εστω και αυτό να συμβαίνει ως αντιπαριωτης που εισαι θα πρεπει εστω και εγωιστικά να υπερασπιστεις το δικαίωμα μας να εχουμε σωστη και πλήρη εκπαιδευση, καθως επισης και τα παιδια μας να εχουν ισες ευκαιρίες με τα τυχερά παιδια των παριανων. Ανέδειξες ως υψιστο θεμα τις υλικες απολαύσεις και παρερμήνευσες ή ξέχασες τις πνευματικές, λες και αυτός είναι ο σκοπός του εκπαιδευτικού. Μπορεί να με θεωρεις αναχρονιστικο ή συντηριτικό η ουσια όμως των πραγματων δεν αλλαζει... κ διαχειριστα. Η παραδοχη σου οτι συνέταξες από κοινου το εγγραφο του συλλογου σε κατατάσσει στους γονεις, διαφορετικα δε μπορώ να δεχτώ τετοια παρέμβαση, εκτος και αν ο συλλογος ειναι δεσμιος άλλων.
Και ποιος σας ειπε αγαπητη Ροζα οτι αυτοι οι εκπαιδευτικοί ήρθαν στην Φιλανδία, δεν ηξεραν εκ των προτερων οτι θα ερθουν στην Αντιπαρο που παρεπιμποντως ανήκει στην Ελλαδα και οχι στη Φιλανδία;
Αν θεωρεί καποιος απ' αυτους ότι οι συνθηκες εργασιας του δεν ειναι αυτες που θελει μπορει να παραιτηθει και να παει στη Φιλανδία να διδάξει. Επιμενετε και εσεις στις ιδιες υλιστικες αποψεις του διαχειριστη με κανετε να γελαω αυτό ειναι το ζητούμενο διαβαστε τι λενε οι υποχρεωσεις των εκπαιδευτικων και μετα συζηταμε
Για την "ταμπακιέρα" τίποτα κ. ΡΟΖΑ μου, γιατί; καίει ή τσούζει;
Ακούσατε ακούσατε σε λίγο στο Antiparosblog ο Γιάννης Τριαντάφυλλος θα πάρει θέση στο ζητημα που μερικοί βούδια-αντιπαριώτες ανακίνησαν.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤι λέτε μωρέ μαζί τη φτιαχνεται και γιαυτό το ξεφώνισμα; Τι να πω απλά χαζεύω με τις εξυπναδες σας. Κανεις δεν απανταει στην ουσία όλοι άλλα λόγια ν'αγαπιόμαστε και το χειρότερο απόλα που μερικοί μεσα στη βλακεια τους κατηγορουν το ιδιο τους το νησί, άλλοι αισθανονται ενοχοι γιατι δεν προσφεραν κατι περισσότερο στα παιδιά τους, σε τι μωρε σε παιδεια, σε υγεια, σε τι μπορει ο καθενας μας να προσφερει; να αγορασουμε να νοικιασουμε δασκαλους καθηγητες; τι να κανουμε; Η ΕΞΕΛΙΞΗ ΦΤΑΙΕΙ και τι είναι η εξελιξη γονεα μου τι ειναι κανα καλαμαρακι κανα χταποδακι τι ειναι και πως εσυ τη βλεπεις;
Η εξελιξη μας μαρανε δηλαδη οι Παριανοί είναι εξελιγμενα οντα και πρεπει να τους αντιγραψουμε ή θα πρεπει να φέρουμε και μπαρακια τους εδω σαν το αιλαντ με οριενταλ και τα λοιπά διαφορετικά δεν ξερω τι μας λειπει, ο Μανώλης ο δασκαλος ο σταυρος ο ηλιας ο αριστοτελης και τοσοι αλλοι δασκαλοι μαλλον οπισθοδρομικοι ητανε για να μενουν στην Αντιπαρο.
ΝΑ ΑΠΟΥΣΙΑΣΕΙ ΠΡΟΦΑΣΙΖΟΜΕΝΟΣ ΠΕΖΕΣ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΙΕΣ ΟΠΩΣ "ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΣΤΙΑΤΟΡΙΟ (ΠΟΥ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΩΣ ΣΤΗΝ ΑΝΤΙΠΑΡΟ) ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΓΥΜΝΑΣΤΗΡΙΟ, ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΠΟΛΛΟΙ ΧΩΡΟΙ ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΗΣ, ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΣΥΝΕΧΟΜΕΝΗ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑ ΟΛΟ ΤΟ 24ΩΡΟ;
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν είναι κομμάτι (ή τεμάχιο αν προτιμάτε) του κειμένου του μαθητή (ας μιλήσω για τον εαυτό μου στο τρίτο πρόσωπο :P) . Πάραυτα θα σχολιάσω την απάντηση σας
«Καταρχήν ασφαλώς και δεν έχει ο εκπαιδευτικός το δικαίωμα να απουσιάζει από το χώρο εργασίας του, «προφασιζόμενος πεζές δικαιολογίες", όπως αυτές που αναφέρθηκαν. Απλά αν υπήρχαν αυτές οι πεζότητες ίσως να ήταν ελκυστικότερη η Αντίπαρος για ανθρώπους με σπουδές, ορμώμενους από αστικά κέντρα και με καμία οπωσδήποτε διάθεση να κάνουν μοναχισμό στο νησί ή διατριβή στο δημοφιλέστατο βάρδο Βαζαίο, που μονοπωλεί την διασκέδασή του»
Πείτε σας παρακαλώ, τι περισσότερο προσφέρει η Πάρος από την Αντίπαρο σε έναν τέτοιον άνθρωπο, που προφανώς διαφέρει σε ποιότητα από τον τυπικό μας νησιώτη-Αντιπαριώτη, ο οποίος είναι μοναχός-ασκητής και το μόνο που ακούει είναι ο κύριος Βαζαίος; Θα σας παρακαλούσα να μην γενικεύετε, με προσβάλλετε.
Το δε ένα και μοναδικό εστιατόριο του νησιού αποτελεί τόσο επιχείρημα υπέρ της ύπαρξης εστιατορίων (πληθυντικός αριθμός), όσο και το φιλελεύθερο ΑΣΤΥ παγωτό αντεπιχείρημα κατά του ενιαίου ψηφοδελτίου.
Ένα εστιατόριο; Ναι αν εννοείται καθημερινά ανοιχτό. Γιατί υπάρχουν ταβέρνες, νομίζω τρείς (ναι είναι πληθυντικός) που είναι ανοιχτές τα Σ/Κ. Όπως και μια πιτσαρία 4 ημέρες την εβδομάδα, ένα φαστφουντάδικο με «ντιλιβερι» (αν μου επιτρέπεται η έκφραση) που είναι ανοιχτό 6 ημέρες τη εβδομάδα καθώς και μια καφετέρια/κρεπερί που προσφέρει και ταϊλανδέζικο φαγητό (να μην λέμε ότι δεν έχουμε και ποικιλία) ααα… ξέχασα και το σουβλατζίδικο που είναι και αυτό καθημερινά ανοιχτό. Εκτός και αν κάνω λάθος, καθώς λείπω τον περισσότερο καιρό. Όταν εγώ φοιτούσα στο δημοτικό τίποτα από τα παραπάνω δεν ήταν ανοιχτό (ακόμη και αυτό το ένα εστιατόριο), όμως , όλοι οι δάσκαλοι και οι περισσότεροι καθηγητές, έμεναν στην Αντίπαρο. Πείτε το παράπονο, αλλά το γράφω μόνο και μόνο για να το γράψω.
Τέλος, το «πέραν του ωραρίου για τα φέρυ» δεν σημαίνει 24ωρη λειτουργία, αλλά ένα πιο φιλικό για τους νέους ανθρώπους ωράριο. Πρώτη φορά το ακούτε αυτό;»
Εδώ πρέπει να συμφωνήσω…
Δε νομίζω εξάλλου ότι δήλωσε κανένας εκπαιδευτικός ότι θα φύγει νωρίτερα από το προβλεπόμενο ωράριό του επειδή η Αντίπαρος δεν έχει γυμναστήριο ή δεύτερο εστιατόριο, γιατί από τα συμφραζόμενα στο επίμαχο σχόλιο αυτό συνάγεται.
Και πάλι δεν είναι μέρος του σχολίου (τα παράπονά σας στον κύριο διαχειριστή). Δεν θέλω να το σχολιάσω καθώς δεν μιλάμε για την παραμονή των καθηγητών στα απαγορευτικά αλλά την μόνιμη διαμονή τους στην Αντίπαρο.
Είναι γεγονός ότι για λόγους απαγορευτικού απόπλου κάποιες φορές εκπαιδευτικοί φεύγουν νωρίτερα, όπως και κάποιες άλλες διαμένουν στο νησί για όσα μερόνυχτα χρειαστεί μέχρι αυτό να αρθεί. Όπως και να έχει όμως, καλό είναι να γνωρίζουμε πόσες είναι πια αυτές οι ώρες που χάνονται ετησίως εξαιτίας της έλλειψης φιλότιμου και ηθικής από τους παράνομους εκπαιδευτικούς, καθώς η εντύπωση πολλών είναι ότι δεν είναι πολλές.
10 καθηγητές-δάσκαλοι επί 6 ώρες τη μέρα (τόσο νομίζω είναι το ημερήσιο ωράριο) είναι 60 ώρες την ημέρα, πείτε ότι 5 μέρες χάνονται τον χρόνο από απαγορευτικά. Μας κάνει 300 ώρες… Και μιλάμε μόνο για 5 μέρες μέσα στις 200 περίπου σχολικές. Αυτές είναι περίπου πια η ώρες που χάνονται ετησίως, συνεχίζεται να πιστεύετε ότι δεν είναι πολλές; Υπάρχει και ο θεσμός του ολοήμερου στο δημοτικό τώρα(στην εποχή μου δεν υπήρχε) οπότε αν χάνετε κ αυτό είναι συν 20 περίπου χαμένες ώρες…
Φυσικά κάθε χρόνο δεν έχουμε τις ίδιες καιρικές συνθήκες, καθώς σαν μαθητής είχα χάσει 10 μέρες μάθημα μέσα σε ένα μήνα αλλά και καθόλου σε έναν άλλον χρόνο.
Επίσης, θα σας παρακαλούσα αν έχετε την ευγενή καλοσύνη, να αναρτήσετε τον νόμο περί διαμονής των καθηγητών σε ένα από τα τοπικά «μπλογκ» ή στο δικό σας, καθώς δεν μπορώ να τον βρω και δεν γνωρίζω τι ακριβώς αναφέρει.
Απλοί; Μα έτσι κι αλλιώς αναφερόμαστε σε σούπερ δημοσίους υπαλλήλους, αφού προσφέρουν τις υπηρεσίες τους υπό τις δυσμενείς συνθήκες που όλοι μας περιγράφουμε, αλλά και για έναν ακόμα λόγο: είναι σούπερ δημόσιοι υπάλληλοι επειδή σ’ αυτές τις δυσμενείς συνθήκες έρχεται να προστεθεί και η κατά καιρούς κακόβουλη κριτική στο πρόσωπό τους, η ίδια που έφτασε στο βαθμό να απαξιώσει κάποτε ακόμη και το Δάσκαλο Ηλία Κανετούνη, που τώρα όλοι τιμούν.
Φυσικά σουπερ, και έτσι πρέπει, γιατί είναι άτομα που δίνουν παράδειγμα και πλάθουν προσωπικότητες. Οι μαθητές περνούν περισσότερο χρόνο με αυτούς παρά με τους γονείς τους… Και για ποια κατά καιρούς κακόβουλη κριτική μιλάτε; Εγώ κάτι τέτοιο δεν έχω ζήσει, στο μόνο θέμα που δέχονται κριτική οι καθηγητές (στην εποχή μου γιατί τώρα έχουν προστεθεί και οι δάσκαλοι) είναι το θέμα του απαγορευτικού. Ποτέ δεν έχω ακούσει προσωπική κριτική σε συγκεκριμένο καθηγητή από την ολότητα του νησιού ή από ένα πλεονάζων κομμάτι του πληθυσμού. Απαξίωση του «κυρίου Ηλία»; (το βάζω σε εισαγωγικά γιατί όλοι έτσι τον φωνάζαμε εντός και εκτός σχολείου) Πότε έγινε αυτό; Και εγώ που ήμουν;
Εξάλλου, καλό είναι να μάθουμε επιτέλους από τους άμεσα θιγομένους κι εμείς οι αδαείς ποια είναι ακριβώς αυτά τα δελεαστικά έξτρα προνόμια, την ίδια στιγμή που κάποια σχολεία στην Πάρο προσφέρουν κι αυτά πολλά, σχεδόν ισοβαρή, μόρια.
Στις απομακρυσμένες περιοχές υπάρχει σχετικό επίδομα (αν κάνω λάθος θα σας παρακαλέσω να με συγχωρήσετε). Όσο για τα σχεδόν ισοβαρή μόρια νομίζω ότι από 4 μόρια σε 10 μόρια δεν είναι μία αμελητέα διαφορά και σίγουρα τα ποσά δεν είναι καθόλου ισοβαρή, ούτε καν σχεδόν. Καθώς ο καθηγητής που δουλεύει στην Αντίπαρο μαζεύει υπερδιπλάσιο αριθμό μορίων από ένα συνάδελφο του στην Πάρο.
Μη βρίσετε καθόλου. Όσοι διαμένουν χρόνια στην Αντίπαρο γνωρίζουν ασφαλώς ότι η νοσηλεύτρια του ιατρείου διαμένει μόνιμα στην Πάρο κι όποτε έχει απαγορευτικό δεν προσέρχεται. Όποτε επίκειται απαγορευτικό ενώ βρίσκεται στην Αντίπαρο, ειδοποιείται από το πλήρωμα των φέρυ μπωτ και αποχωρεί πρόωρα από την εργασία της. Να λοιπόν κι άλλος ένας δημόσιος υπάλληλος, που ενώ συμπεριφέρεται στο φλέγον ζήτημα όπως και οι εκπαιδευτικοί (και χειρότερα, αφού δεν διανυκτερεύει ποτέ στο νησί) χαίρει αποδοχής και εκτίμησης από την τοπική κοινωνία και του αναγνωρίζεται το εύσημο του λειτουργού.
Ποια είναι αυτή η κυρία; Και πότε κέρδισε την αναγνώριση και την εκτίμηση του τόπου μας; Μήπως προσφέρει κάτι το οποίο δεν προσφέρουν οι γιατροί; Επίσης πότε πήρε το πτυχίο της στην ιατρική; Δεν έχω γράψει για νοσηλευτές στο σχόλιο μου, για γιατρούς έγραψα. Δεν είναι το ίδιο πράγμα.
Οι δε γιατροί θα μπορούσαν κάλλιστα να διαμένουν στην Πούντα και να προσέρχονται κάθε μέρα στο χώρο εργασίας τους, αν δεν είχαν και τις εφημερίες που εκτελούν στο νησί, ωράριο δηλαδή πέραν του πρωινού ωραρίου. Μάλιστα, οι εφημερίες αυτές, αθροιστικά από τους δύο γιατρούς, δεν συμπληρώνουν όλες τις μέρες ενός μήνα: οι υπόλοιπες, που είναι «στον αέρα» καλύπτονται άτυπα και χωρίς αμοιβή. Αυτό τους κάνει πιο λειτουργούς από τους εκπαιδευτικούς; Όχι. Όχι μόνο γιατί κινδυνεύω να με βρίσετε, αλλά επειδή συμφωνώ κιόλας, ότι δηλαδή η παιδεία βαρύνει τουλάχιστον το ίδιο με την υγεία.
Αυτοί μάλιστα(οι γιατροί)! Έχουν κερδίσει την αναγνώριση και την εκτίμηση των κατοίκων. Τους ευχαριστούμε με κάθε μας ευκαιρία και είμαστε ευγνώμονες που μας ανέχονται. Ουδέποτε έγραψα τον όρο «λειτουργός» αλλά νομίζω πως όταν γράφω «ΑΝ ΘΕΩΡΕΙΤΕ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ ΔΕΥΤΕΡΕΥΟΝ ΖΗΤΗΜΑ ΜΠΡΟΣΤΑ ΣΤΗΝ ΥΓΕΙΑ ΘΑ ΜΟΥ ΕΠΙΤΡΕΨΕΤΕ ΝΑ ΣΑΣ ΒΡΙΣΩ ΜΕ ΤΟΝ ΧΕΙΡΟΤΕΡΟ ΤΡΟΠΟ» ξεκάθαρα δείχνω ότι εξισώνω την σπουδαιότητα της πνευματική υγείας με αυτήν τις σωματικής. Λυπούμαι αν σας τρόμαξα με τις απειλές μου (αστειευόμουν φυσικά) και χαίρομαι που έχουμε την ίδια άποψη όσον αφορά το θέμα αυτό.
Από το να απουσιάσει κάποιες ώρες ένας δημόσιος υπάλληλος/λειτουργός μέχρι του σημείου να καταργούμε νόμους και διατάξεις χάριν του ηθικού υπάρχει μεγάλη απόσταση. Εκτός κι αν επιστρέψω την καραμέλα με μιαν άλλη, λέγοντας ότι το νόμιμο είναι και ηθικό (κι άρα το μη σύννομο ανήθικο;)
Δεν μίλησα ποτέ για κατάργηση νόμου, ούτε καν το υπονόησα. Απλώς θέλω να τονίσω το πρόβλημα που υπάρχει με τις χαμένες ώρες. Όσο για νόμιμο και ηθικό, ας μην πάμε εκεί, είναι τελείως διαφορετικό θέμα.
Εφόσον αυτή η απουσία από το μάθημα λόγω καιρικών συνθηκών ενοχλεί κάποιον πολίτη ή κάποιον σύλλογο δεν έχει παρά να συμβουλευτεί το νομοθέτη προκειμένου να επιβληθούν οι ποινικές κυρώσεις που προβλέπονται. Η καραμέλα των καιρικών συνθηκών δεν είναι καραμέλα αλλά λόγος δικαιολογημένης απουσίας. Αν χρησιμοποιείται για να συγκαλύψει άλλες αδικαιολόγητες απουσίες, τότε ας κάνετε μήνυση στο Λιμεναρχείο που εκδίδει απαγορευτικά. Ή πάλι, περιχαρακώνοντας το ηθικό κομμάτι της ιστορίας, ας τους μαντρώσουμε στην κεντρική πλατεία μέχρι να αποκτήσουν ηθικούς κανόνες, συμβατούς με τα σχόλια που προφανώς και οι σοβαροί διαχειριστές του paros press τιμάνε προβιβάζοντας το άναρθρο σχόλιο σε κύριο άρθρο.
Σας παρακαλώ μην μεγαλοποιείτε και δραματοποιείτε την κατάσταση. Πιστεύετε πραγματικά ότι «μήνυση στο λιμεναρχείο» και «μάντρωμα των καθηγητών» είναι κάτι σοβαρό και εγώ το υπονοώ κάπου στο «άναρθρο σχόλιο» μου; Το οποίο απ’ ότι είδα ανεβάσατε και στο δικό σας «μπλογκ», αν και τεμαχισμένο. Σας παρακαλώ και πάλι με προσβάλλετε.
Μακάρι η ίδια ευαισθησία για το θέμα της τήρησης του σχολικού ωραρίου να υπήρχε και για την πρόωρη έναρξη των διακοπών κάθε Δεκέμβρη, τότε που η εορταστική μέθεξη των γονιών να εκδράμουν σε δημοφιλή τουριστικά θέρετρα συμπαρασύρει και το σχολείο να κλείνει μία εβδομάδα νωρίτερα, και μάλιστα κάθε χρόνο και λίγο νωρίτερα.
Πότε έγινε επίσημη αίτηση από τους γονείς ή τον σύλλογο στην διεύθυνση του σχολείου για πρόωρο κλείσιμο των αιθουσών; Πώς η απουσία μερικών μαθητών ωθεί στο κλείσιμο του σχολείου; Υπάρχει τιμωρία γι’ αυτήν την ενέργεια του μαθητή και λέγεται «απουσία», αυτό προβλέπει ο νόμος και όχι την πρόωρη διακοπή των μαθημάτων, είτε μας αρέσει είτε όχι. Δεν νομίζω να έχει παραπονεθεί γονέας ή μαθητής για την τιμωρία κάποιου μαθητή με απουσία λόγω διακοπών. Επίσης οι άδειες όλων δεν συμβαδίζουν με τις διακοπές των σχολείων.
Αυτή είναι η ανταπάντηση μου. Δεν είμαι ολόσωστος, δεν είμαι και «λάθος», είμαι αντιπαριώτης και κάποτε ήμουν μαθητής. Ενδιαφέρομαι για το νησί μου. Όταν μου δοθεί η ευκαιρία θα το κάνω πιο ενεργητικά, με πράξεις και όχι μόνο με λόγια. Δεν είμαι πολέμιος των καθηγητών, κάθε άλλο, κοιτάζω όμως και το συμφέρον του νησιού μου. Ευχαριστώ όλους όσους έχουν βοηθήσει στην πρόοδο του τόπου μας και συνεχίζουν να το κάνουν.
Αντιπαρέρχομαι την επιμέρους κριτική γιατί δεν πρόκειται για προσωπική αντιπαράθεση δύο ατόμων, και επιπλέον κάπου έχετε δίκιο, και κάπου όχι, και μετά θα πρέπει και εγώ να ξαναδιυλίσω το κείμενό σας και να συνεχιστεί αυτός ο φαύλος κύκλος που δεν οδηγεί πουθενά παρά σε μία διαπίστωση: όλοι όσοι συμμετείχαν αυτό το διήμερο στο ζήτημα (που ήταν αρχικά η αδικαιολόγητη απουσία, μετετράπη σε ανάλυση της μη διαμονής στο νησί και κατέληξε σε κριτική των ηθών και των συνθηκών διαβίωσης όλων μας) θέλουν ένα καλύτερο μέλλον για τα παιδιά αυτού του νησιού. Διαφέρουν οι απόψεις ως προς το τι θεωρεί κάποιος σωστό και επωφελές. Δεν πειράζει, αυτή η πολιτισμένη πολυφωνία μακάρι να υπήρχε και ψηλότερα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣτην επιστολή που θα διαβάσετε του κ.Τριαντάφυλλου γίνεται πρόταση για υποβολή προτάσεων και απόψεων για το θέμα κάποια στιγμή, ώστε τον επόμενο Φεβρουάριο να μην ασχολούμαστε πάλι με το πόσες ώρες χάνονται και γιατί οι δάσκαλοι δεν μένουν στην Αντίπαρο.
Ζητώ συγνώμη για τα προκλητικά/προσβλητικά σχόλια, ας όψεται ο αρουραίος που θολώνει την εικόνα του ιστολογίου και λερώνει τα σχόλια των υπολοίπων.
Δεν θα επανέλθω (περαν της ανάρτησης της επιστολής του κ.Τριαντάφυλλου), γιατί το ζήτημα από φιλολογικής άποψης έχει εξαντληθεί κα έχει κερδίσει μεγαλύτερη προσοχή από τη δέουσα. Μένει να δούμε και στην πράξη ορεξάτους ανθρώπους να δίνουν λύσεις.
Φιλικά (και οριστικά)
antiparos-blog
Σε όλα λοιπόν τα σχόλια που γράφτηκαν περί της παραμονής ή μη παραμονής των εκπαιδευτικών στο νησί μας θα προσθέσω και εγώ τη γνώμη μου. Ξεκαθαρίζω καταρχήν ότι τα παρακάτω αποτελούν προσωπικές απόψεις και δεν εκφράζουν απαραίτητα το ΔΣ των Συλλόγων Δημοτικού Σχολείου και Γυμνασίου, όπου έχω την τιμή εφέτος στο μεν Δημοτικό να είμαι πρόεδρος επί σειρά ετών, στο δε Γυμνάσιο αντιπρόεδρος (έχοντας κόρη που φοιτά στην Α’ Γυμνασίου).
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτό που με χαροποιεί στο συγκεκριμένο ζήτημα είναι το ότι κάποιοι αληθινά ενδιαφέρονται για το επίπεδο της παιδείας και την πληρότητα της μόρφωσης των παιδιών τους στην Αντίπαρο. Όλοι λοιπόν εσείς, μπλόγκερς ή διαχειριστές, σχολιαστές με ψευδώνυμο ή ανώνυμοι, απλοί αναγνώστες ή προβληματισμένοι πολίτες, που καταθέτετε σχόλια και απόψεις ποικίλου ύφους και ουσίας, θέλω να πιστεύω ότι πραγματικά ενδιαφέρεστε για το καλό των παιδιών μας κι όχι για το πόσο …πουλάει το θέμα.
Ασφαλώς τιμάει το antiparos-blog το ότι διαχειριστής του βοήθησε, όπως ανέφερε, στη σύνταξη του εγγράφου που παρουσιάσατε, το οποίο συγγράφηκε από εμένα και άλλα μέλη του ΔΣ. Και βέβαια τίποτα δεν συνηγορεί στο ότι ο Σύλλογος είναι δέσμιος κάποιου, όπως υπαινίχθηκε σχολιαστής. Αυτό άλλωστε το απέδειξε πρόσφατα με το θέμα της κομματικής εκδήλωσης στην αίθουσα Καλουδά.
Και βέβαια είναι άλλο τόσο προς τιμή σου, αγαπητέ Parospress, που ασχολείσαι με ζητήματα του σχολείου μας. Είναι ξεκάθαρο ότι κανείς δεν θέλει κάτι επιζήμιο για το δικό του και τα άλλα παιδιά.
Καμιά φορά, όμως, όλοι μας, πάνω στην επιθυμία μας να κρίνουμε αυτό που μας φαίνεται ξεκάθαρο, παραλείπουμε να κάνουμε την αυτοκριτική μας.
Πάγια θέση, λοιπόν, των Συλλόγων μας αποτελεί οι δάσκαλοι και καθηγητές να διαμένουν στην Αντίπαρο. Γι αυτό, άλλωστε έχουμε ενοχλήσει πολλές φορές τους Προϊσταμένους Εκπαίδευσης σε Πάρο και Σύρο και πρόσφατα και τον ίδιο τον Υπουργό. Ιδού λοιπόν το κείμενο που αποστείλαμε:
Αντίπαρος, 1.8.08
Προς: Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης N. Κυκλάδων
Κοινοποίηση: -Προϊστάμενο 6ο Γραφείου Πρωτοβ. Εκπαίδευσης Πάρου
-Δημοτικό Σχολείο Αντιπάρου
Αξιότιμε κ. Προϊστάμενε,
Το ΔΣ του συλλόγου μας, εκφράζοντας και τις σκέψεις και τις ανησυχίες όλων των γονέων, αλλά και της τοπικής κοινωνίας, αποφάσισε να σας στείλει την παρούσα επιστολή για να ενεργήσετε στα πλαίσια των αρμοδιοτήτων σας σ’ ό,τι αφόρα τη διαμονή των εκπαιδευτικών που θα τοποθετηθούν στο δημοτικό σχολείο και νηπιαγωγείο στο νησί μας.
Τα τελευταία χρόνια παρουσιάζεται το φαινόμενο εκπαιδευτικοί που διορίζονται να διδάξουν εδώ να μη διαμένουν στο νησί για τους δικούς τους προσωπικούς λόγους, θεωρώντας ότι το νησί δεν προσφέρει την ποιότητα ζωής που πιθανώς προσφέρει το διπλανό νησί και να παρουσιάζεται δυνητικά το πρόβλημα της υπολειτουργίας του σχολείου λόγω αδυναμίας προσέλευσης εξαιτίας απαγορευτικών απόπλου στο κανάλι Πούντα - Αντίπαρος. Βέβαια, κατά κανόνα οι εκπαιδευτικοί είναι συνεπείς και, στα πλαίσια της επαγγελματικής ευσυνειδησίας, φροντίζουν στην περίπτωση πρόβλεψης απαγορευτικού να διαμένουν από την προηγούμενη νύχτα στο νησί, χωρίς ωστόσο αυτό να είναι πάντα εφικτό.
Γνωρίζουμε ότι η επιλογή κατοικίας και τόπου διαμονής είναι δικαίωμα των εκπαιδευτικών, ωστόσο, το πρόβλημα της υπολειτουργίας είναι πάντα υπαρκτό και δημιουργεί ανησυχία και αντιδράσεις για την υποβάθμιση της παρεχομένης εκπαίδευσης.
Θέλουμε να σας γνωστοποιήσουμε και να διαβιβάσετε στους εκπαιδευτικούς που θα κληθούν να διδάξουν στο σχολείο μας ότι πιστεύουμε στην αρμονική συνεργασία συλλόγου και εκπαιδευτικών, σεβόμαστε το σπουδαίο έργο τους, πάντα είμαστε και θα είμαστε κοντά τους, ευελπιστούμε δε ότι η εδώ παρουσία τους θα μπορούσε να συντελέσει στην πολιτιστική αναβάθμιση της καθημερινής ζωής του νησιού μας, βλέποντας το ζήτημα από μια ευρύτερη της δημοσιοϋπαλληλικής σκοπιάς. Θα μας έχουνε διαρκώς αρωγούς στην επίτευξη του έργου τους και στην επίλυση των οποιωνδήποτε καθημερινών προβλημάτων ανακύψουν – εξεύρεση στέγης, τροφής, διευκόλυνση για τα εισιτήρια τις απογευματινές και βραδινές ώρες κ.ά.
Η έως τώρα εμπειρία μάς έχει δείξει ότι εκπαιδευτικοί που επέλεξαν να διαμείνουν στο νησί τελικά δεν το μετάνιωσαν και επιπρόσθετα συνέβαλλαν στην αναβάθμιση της ζωής στο νησί κατά τη σχολική περίοδο. Επιπλέον, η Αντίπαρος δεν είναι το άγονο μικρονήσι των προηγουμένων δεκαετιών αλλά προσφέρει δυνατότητες απασχόλησης στον ελεύθερο χρόνο περισσότερο από ποτέ άλλοτε.
Σας παρακαλούμε να προτρέψετε χωρίς επιφύλαξη τους εκπαιδευτικούς που θα διοριστούν για να διδάξουν στο νησί μας να διαμείνουν εδώ και σας διαβεβαιώνουμε ότι θα κάνουμε οτιδήποτε είναι δυνατό προκειμένου αυτή η επιλογή να δικαιώσει την επιθυμία μας.
Η απάντηση που πήραμε αναφέρει ότι ως γνωστόν οι εκπαιδευτικοί υπάγονται στον δημοσιοϋπαλληλικό κώδικα και κάθε παρατυπία στην τήρηση του ωραρίου θα ελέγχεται με βάση αυτόν.
Σας αναφέρω παρακάτω κάποιες ενδεικτικές περιπτώσεις που θα μας βοηθήσουν να βγάλουμε και μερικά ακόμη ασφαλέστερα συμπεράσματα.
Προχθές ήρθε στο Δημοτικό Σχολείο δάσκαλος της γερμανικής γλώσσας, ο οποίος είναι ωρομίσθιος για 4(!!!) ώρες την εβδομάδα. Αυτός ο νέος θα λαμβάνει από το γενναιόδωρο ελληνικό κράτος 28 ευρώ και θα οφείλει να έρχεται Κυριακή βράδυ από την Αθήνα και να επιστρέφει εκεί Τρίτη απόγευμα (γιατί για να βγάλει τα προς το ζην δουλεύει σε φροντιστήρια στην Αθήνα). Οι γυμνάστριες είναι ωρομίσθιες κι αυτές και ο μισθός τους δεν καλύπτει ούτε το ενοίκιό τους. Ο μαθηματικός του γυμνασίου έχει 3 παιδιά, είναι διορισμένος στη Νέα Σμύρνη και φέτος πήρε απόσπαση γιατί η σύζυγός του είναι ωρομίσθια καθηγήτρια μουσικής σε διάφορα σχολεία στην Πάρο. Οι περισσότεροι εκπαιδευτικοί είναι αναπληρωτές και ωρομίσθιοι. Υπάρχουν δε διορισμένοι δάσκαλοι ο οποίοι το μόνο που παίρνουν είναι τα μόριά τους χωρίς ποτέ να έχουν πατήσει το πόδι τους στην Αντίπαρο. Για ποια λοιπόν παιδεία μιλάμε;;; Να μην ξεχάσω βέβαια να αναφέρω ότι πολλοί καθηγητές διδάσκουν σε δύο ή και παραπάνω σχολεία.
Χωρίς να θέλω να δικαιολογήσω καταστάσεις θέτω το ερώτημα: Αν όλοι οι δάσκαλοι και καθηγητές θελήσουν να μείνουν στο νησί μας, αυτό έχει τις δυνατότητες να τους φιλοξενήσει; Υπάρχουν 20-30 επιπλωμένα σπίτια ή διαμερίσματα με τις στοιχειώδεις ανέσεις; Προσωπικά έχω γίνει μάρτυρας επεισοδίου, όπου αγενής ιδιοκτήτης διαμερίσματος νοίκιαζε σπίτι σε δάσκαλο χωρίς απόδειξη αλλά και με την προϋπόθεση ότι στις 20 Μαΐου πρέπει να το έχει αδειάσει. Φυσικά υπάρχουν κι απ’ την άλλη μεριά ορισμένοι εκπαιδευτικοί υπερβολικά απαιτητικοί στο θέμα «ενοικίαση σπιτιού». Ασφαλώς και σε ένα μικρό νησί δεν μπορείς με 200-250 ευρώ να ενοικιάζεις επιπλωμένο δυάρι ή τριάρι με θέρμανση, κλιματισμό, TV, πλυντήριο, κουζίνα, κλπ. Μακάρι να μπορούσε ως δια μαγείας να βρεθεί η χρυσή τομή.
Μία πρόταση που έχει τεθεί τα προηγούμενα χρόνια στους γονείς ήταν να γίνει μία λίστα με τα σπίτια που τυχόν θα μπορούσαν να ενοικιασθούν σε εκπαιδευτικούς σε προσιτή τιμή. Η πρόταση αυτή ποτέ δεν έτυχε ανταπόκρισης.
Και βέβαια, σ’ ό,τι αφορά τη μόρφωση του παιδιού, αν ένα παιδί του δημοτικού ή του γυμνασίου θέλει πραγματικά να μορφωθεί και πάντα βέβαια με τη βοήθεια του σπιτιού του, μπορεί να τα καταφέρει και μάλιστα αρκετά καλά. Ένας εκπαιδευτικός δε εάν έχει θέληση και είναι πραγματικός εκπαιδευτικός-παιδαγωγός τότε μπορεί να μεταδώσει τη γνώση στα παιδιά μας είτε μένει στην Αντίπαρο, είτε στην Πάρο, είτε στη Ζιμπάμπουε. Ας μην φτάνουμε λοιπόν στα άκρα κα ας προσπαθήσουμε όλοι μαζί (με πρώτους εμάς τους γονείς να βοηθάμε τα παιδιά μας) να είμαστε φίλοι με τους εκπαιδευτικούς και όχι αντίδικοι, ας γίνουμε ενεργά μέλη των συλλόγων με άποψη και κριτική, όπως αυτή που κατατέθηκε τις δυο αυτές ημέρες, ας ενδιαφερθούμε όλοι μαζί για τα προβλήματα των παιδιών, των σχολείων και των εκπαιδευτικών.
Πρέπει κάποια στιγμή να συμμετέχουμε ενεργά, όχι απλά να κρίνουμε… Έχει παρατηρηθεί στο παρελθόν το φαινόμενο να εμφανίζονται γονείς με κακόβουλη κριτική για τη λειτουργία του σχολείου που δεν γνώριζαν καν σε ποια αίθουσα φοιτά η τάξη του παιδιού τους. Ή, πάλι, γονείς που απλώς συμμετείχαν στα ΔΣ των συλλόγων με μόνο σκοπό να αντιπολιτευθούν την εκάστοτε Κοινοτική Αρχή.
Αγαπητοί μου φίλοι όσα πετύχαμε τα τελευταία χρόνια (και, πιστέψτε με, δεν είναι λίγα) ήταν αποτέλεσμα του Ηλία, του Μπάμπη, του Μάνου, της Ελευθερίας, του Κώστα, της Αμαλίας, της Αναστασίας. Ήταν όμως αποτέλεσμα και πολλών άλλων ακόμα, όπως της Άννας, του Σάββα, του Σωτήρη, του Κοσμά, που διέμεναν κατ’ επιλογή τους στην Πάρο. Ας μη γινόμαστε λοιπόν μηδενιστές κι ας βλέπουμε μπροστά για το καλύτερο δυνατό όχι των εαυτών μας και του εγωισμού μας, αλλά των παιδιών μας. Και ας κοιτάζουμε και πότε πότε πίσω μας, να θυμηθούμε τι περάσαμε εμείς για να τελειώσουμε ένα γυμνάσιο ή ένα λύκειο ή μια ανώτερη ή ανώτατη σχολή. Εγώ προσωπικά διέμενα μόνιμα στην Πάρο από 13 έως 18 ετών, σε ξένα σπίτια ως οικότροφος, προκειμένου να τελειώσω γυμνάσιο και λύκειο. Και στη μοίρα τη δική μου ήταν πολλά παιδιά.
Εν κατακλείδι, το ζήτημα δεν λύνεται με ανώνυμα τηλεφωνήματα και καταγγελίες, ούτε με κακόβουλη κριτική. Το πρόβλημα θα εξομαλυνθεί αν όλοι μαζί συμμετέχουμε σε όλα τα σχολικά ζητήματα που κατά καιρούς ανακύπτουν. Τα συστήματα διορθώνονται από μέσα κι όχι απ’ έξω. Το χειρότερο αυτή τη στιγμή θα ήταν να χωριστούμε σε δύο παρατάξεις, οι γονείς από τη μια και οι εκπαιδευτικοί από την άλλοι. Έτσι μόνο κακό μπορούμε να κάνουμε στα παιδιά αυτού του νησιού.
Για άλλη μια φορά δηλώνω, με την επισημότητα της ιδιότητας που φέρω, ότι το Δημοτικό Σχολείο Αντιπάρου είναι πρότυπο στη λειτουργία του στα γύρω νησιά, το δε Γυμνάσιο Αντιπάρου, αν και καινούριος στο σύστημά του, μου έχει αφήσει θετικά και πολύ αισιόδοξα μηνύματα. Αυτές βέβαια οι διαπιστώσεις δεν σημαίνουν ότι είμαστε και εφησυχασμένοι.
Προτείνω σε όλους σας να κάνουμε μία συγκέντρωση στην οποία να κατατεθούν προτάσεις και πιθανές λύσεις για το ζήτημα αυτό, από κάθε προέλευση. Άλλωστε νομίζω πως πολλούς από εσάς που ανακινήσατε το θέμα και σχολιάσατε σας γνωρίζω και προσωπικά.
Φιλικά, Γιάννης Τριαντάφυλλος
Ελεος παιδιά,
ΑπάντησηΔιαγραφήοι δάσκαλοι και οι καθηγητές είναι και αυτοί ανθρώποι, με ανάγκες και αδυναμίες.
Είναι απαράδεκτο να τους ζητάμε να μείνουν κλεισμένοι για ένα ολόκληρο χειμώνα, στο καμαράκι μια σταλιά δύο επι τρία, που καταδέχονται να τους νοικιάσουν κάποιοι συμπατριώτες μας, περιμένοντας την άνοιξη.
Εδώ οι ντόπιοι, λείπουν συνήθως απο τα νησιά μας, για πολυήμερες διακοπές μέχρι και μήνες, ακόμα και σε χώρες του εξωτερικού και αυτοί πρέπει να μαντρώνονται για να μη χάσουν τα παιδιά μας μια δυό διδακτικές ώρες;
Σκεφτείται λίγο, πόσες ώρες χάνονται σε ανόητες δραστηριότητες ή σε καταλήψεις χαβαλέ, πολλές φορές.
Ας είμαστε σοβαροί, αφήνοντας ήσυχους τους ανθρώπους να κάνουν τη δουλειά τους.
Παρατηρητής