Εκδόθηκε σήμερα η απόφαση δημάρχου που καθορίζει τις αρμοδιότητες του Γενικού Γραμματέα του Δήμου κ. Χρήστου Λεμονή.
Είναι γεγονός ότι ο Δήμος Πάρου είχε ανάγκη την παρουσία ενός υπηρεσιακού παράγοντα ο οποίος θα έβαζε σε μια σειρά τις υπηρεσίες του δήμου και θα οργανώσει τον δήμο με πιο ευέλικτο και σύγχρονο τρόπο.
Δεν κρίνουμε την επιλογή του προσώπου, ο Γενικός Γραμματέας θα κριθεί και από εμένα αλλά και από την κοινωνία, από την αποτελεσματικότητα του έργου του, την συμπεριφορά του, από την σχέση του με τους εργαζόμενους και από την εν γένει υπηρεσιακή του δραστηριότητα.
Είναι πολύ νωρίς για να ασκήσει κάποιος κριτική και πρέπει το θέμα να εξετασθεί με ιδιαίτερη αντικειμενικότητα και προσοχή.
Αυτό το οποίο κάνει ιδιαίτερη εντύπωση είναι, ότι πλέον ο δήμαρχος θα συνεργάζεται για όλα τα θέματα μόνο με τον Γενικό Γραμματέα, παραγκωνίζοντας από όλες τις αρμοδιότητες τους αντιδημάρχους, οι οποίοι πλέον αποτελούν διακοσμητικά στοιχεία ή μαριονέτες στο λόφο της Αγίας Άννας,
Και βέβαια εαν κάποιος γνωρίζει τα εσωτερικά του Δήμου αυτό δεν αποτελεί έκπληξη διότι έτσι και αλλιώς η παρουσία ορισμένων αντιδημάρχων ήταν έτσι και αλλιώς διακοσμητική και χωρίς καμία ουσιαστική προσφορά, παρά μόνο για ρουσφετολογικούς λόγους και για τους ανεπάγγελτους για την λήψη του μισθού ο οποίος μαζί με τις ασφαλιστικές εισφορές και κάτι άλλα ψιλά φθάνει τα 1.500 ευρώ το μήνα.
Και μην προλάβει να πει κανείς ότι οι Αντιδήμαρχοι ασκούν πολιτική, γιατί εδώ γελάμε.
Καπέλο και μάλιστα χοντρό φέσι μπήκε και στα νομικά πρόσωπα και στις ανώνυμες εταιρείες του Δήμου, δίνοντας την δυνατότητα στον Γενικό να ελέγχει να παρακολουθεί να παρεμβαίνει και να αξιολογεί τις αποφάσεις και το έργο τους.
Όλα αυτά θέλουν πολλούς ιδιαίτερους χειρισμούς και λεπτές ισορροπίες και μάλιστα σε μια περίοδο που το πολιτικό κλίμα στην Πάρο για τον Δήμαρχο δεν είναι και το καλύτερο, δημιουργώντας έναν κλοιό απομόνωσης και αγανάκτησης από την Παριανή κοινωνία, που το καλλιεργούν έντεχνα τα "φιλικά "του ΜΜΕ.
Πρέπει να γνωρίζει ο ίδιος ότι όταν μια φορά κάποιος υποκύπτει στον εκβιασμό, τότε για πάντα θα εκβιάζεται.
Θέλει πολύ θάρρος και ψυχική δύναμη να ξεφύγει.
Άραγε υπάρχει?
Διαφορετικά το κλίμα δεν πρόκειται να αλλάξει, ολοένα θα πηγαίνει προς το χειρότερο.
Α Π Ο Φ Α Σ Η ∆ Η Μ Α Ρ Χ Ο Υ .
Α π ο φ α σ ί ζ ο υ µ ε
Α) Αναθέτει στο Γενικό Γραµµατέα κ. Χρήστο Λεµονή του Αποστόλου τις παρακάτω αρµοδιότητες:
1. Να προΐσταται του προσωπικού του ∆ήµου αµέσως µετά τον ∆ήµαρχο
2. Να προΐσταται των υπηρεσιών (Αυτοτελών Τµηµάτων-Γραφείων) που υπάγονται στο ∆ήµαρχο.
3. Να εισηγείται και να ενηµερώνει το ∆ήµαρχο για θέµατα που θεωρούνται επείγοντα και να συνεργάζεται µαζί του για την υπηρεσιακή τους προώθηση και επίλυση.
4. Nα µεριµνά για την τήρηση των κανόνων υγείας και ασφάλειας των εργαζοµένων του ∆ήµου στους χώρους εργασίας τους και να εκπροσωπεί το ∆ήµο στις συνεδριάσεις της Ε.Υ.Α.Ε.
5. Να µεριµνά για την επεξεργασία από τις αρµόδιες υπηρεσίες των θεµάτων που είναι προς συζήτηση ενώπιον του ∆ηµοτικού Συµβουλίου, της Οικονοµικής Επιτροπής, της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής και της Επιτροπής ∆ιαβούλευσης, σύµφωνα µε την ηµερήσια διάταξη ή έχουν ήδη συζητηθεί σε αυτά και να τα υποστηρίζει ενώπιον των ανωτέρω οργάνων εφόσον κρίνεται απαραίτητο από τους Προέδρους τους.
6. Να συνεργάζεται µε τους Αντιδηµάρχους για την υλοποίηση των πολιτικών αποφάσεων.
7. Να παρακολουθεί τη διαδικασία εφαρµογής των αποφάσεων του ∆ηµοτικού Συµβουλίου, της Οικονοµικής Επιτροπής και της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής από τις αρµόδιες υπηρεσίες του ∆ήµου.
8. Να συµµετέχει στις διαδικασίες κατάρτισης του Επιχειρησιακού Σχεδίου και των Ετήσιων Προγραµµάτων ∆ράσης του ∆ήµου και να παρακολουθεί την επίτευξη των περιοδικών στόχων και την υλοποίηση των αντίστοιχων προγραµµάτων που αποφασίζονται από τα πολιτικά όργανα του ∆ήµου.
9. Να παρέχει οδηγίες, να δίνει κατευθύνσεις και γενικότερα, να συντονίζει τις υπηρεσίες του ∆ήµου κατά την άσκηση του έργου τους.
10. Να υπογράφει τις αποφάσεις χορήγησης πάσης φύσεως αδειών µε ή χωρίς αποδοχές και τις µετακινήσεις εκτός έδρας στο εσωτερικό και εξωτερικό όλων των υπαλλήλων του ∆ήµου.
11. Να παραλαµβάνει κάθε είδος εγγράφων και κοινοποιήσεις δικαστικής φύσεως από πολίτες, όργανα της δηµοτικής διοίκησης, υπηρεσίες και δικαστικούς επιµελητές.
12. Να υπογράφει όλα τα έγγραφα και τις αποφάσεις, σε ότι αφορά στο Γραφείο ∆ηµοτικής Κατάστασης του Τµήµατος ∆ηµοτικής Κατάστασης και Ληξιαρχείου καθώς και στο Τµήµα Ανθρώπινου ∆υναµικού.
13. Να µεριµνά για την έγκαιρη ετοιµασία των περιοδικών απολογισµών δράσης του ∆ήµου, σύµφωνα προς τα αντίστοιχα προγράµµατα ή τις συγκεκριµένες αποφάσεις και να ενηµερώνει σχετικά το ∆ηµοτικό Συµβούλιο, την Οικονοµική Επιτροπή και την Επιτροπή Ποιότητας Ζωής.
14. Να προβαίνει στη µελέτη και εισήγηση µέτρων για τη βελτίωση και προαγωγή των λειτουργιών του ∆ήµου.
15. Να µεριµνά για τη συνεχή βελτίωση και την αποτελεσµατικότητα της δράσης των υπηρεσιών του ∆ήµου, την προσαρµογή της λειτουργίας του στις ανάγκες της τοπικής κοινωνίας και τη βελτίωση της απόδοσης του σχετικού στελεχιακού δυναµικού και των τεχνικών µέσων του ∆ήµου.
16. Να οργανώνει κάθε νέα υπηρεσία που δηµιουργείται στο ∆ήµο.
17. Να παρακολουθεί τις δραστηριότητες των νοµικών προσώπων του ∆ήµου και συνεργάζεται µε τις διοικήσεις τους, ώστε να εξασφαλίζεται η εναρµόνιση των αποτελεσµάτων από την δραστηριοποίησή τους προς τους στόχους του ∆ήµου.
Να προβαίνει στην στοχοθέτηση των νοµικών προσώπων του ∆ήµου και να αξιολογεί βάσει τριµηνιαίων εκθέσεων πεπραγµένων που θα εκπονούνται από τα αντίστοιχα νοµικά πρόσωπα την απόδοσή τους και την εναρµόνισή τους µε τον γενικό στρατηγικόσχεδιασµό του ∆ήµου και τους στόχους που έχουν τεθεί. Επιπρόσθετα να λαµβάνει ενηµέρωση µέσω προσωρινών (εξαµηνιαίων οικονοµικών καταστάσεων) και γνώση για τα οικονοµικά πεπραγµένα των ανωτέρω νοµικών προσώπων και συµµετοχών του ∆ήµου και να εξάγει συµπεράσµατα για την πορεία τους και τη λειτουργία τους τα οποία θα δύναται να παρουσιάζει στο ∆ηµοτικό Συµβούλιο και αν κρίνεται σκόπιµο σε συνεννόηση πάντοτε µε το ∆ήµαρχο να εισηγείται τη συνέχιση ή τη διακοπή της λειτουργίας αυτών.
Να παρακολουθεί την στελέχωση και την απόδοση του προσωπικού των παραπάνω νοµικών προσώπων και να εισηγείται στο ∆ήµαρχο ή/και στο ∆ηµοτικό Συµβούλιο αλλαγές στον τρόπο λειτουργίας τους και στην αξιοποίηση του προσωπικού τους.
18. Να προβεί σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες για την οργάνωση και λειτουργία του Γραφείο Εσωτερικού Ελέγχου.
19. Να προβεί στις απαραίτητες ενέργειες για την οργάνωση και λειτουργία συστήµατος ποιότητας ISO στο ∆ήµο και στις υπηρεσίες του και την αντίστοιχη εκτέλεση των απαραίτητων γι’ αυτό διοικητικών διαδικασιών.
20. Να µεριµνά για την προώθηση και την υλοποίηση των απαραίτητων διαδικασιών, που αφορούν στα θέµατα που προκύπτουν από τα προγράµµατα του ΕΣΠΑ, από χρηµατοδοτήσεις ευρωπαϊκών και άλλων προγραµµάτων.
21. Να συγκαλεί, όποτε κρίνει σκόπιµο τους Προϊσταµένους των ∆ιευθύνσεων για τον απολογισµό του υλοποιηθέντος έργου και τον προγραµµατισµό νέου.
22. Να δέχεται διάφορες Επιτροπές, Συλλόγους και ∆ηµότες και να δίνει κατευθύνσεις για την επίλυση των προβληµάτων που προκύπτουν µεταξύ Πολιτών και Υπηρεσιών.
23. Να µεριµνά για τη διαχείριση των αιτηµάτων των πολιτών σε συνεργασία µε το ∆ήµαρχο και τους αρµόδιους Αντιδηµάρχους.
24. Να λαµβάνει γνώση και να ενηµερώνεται για την εισερχόµενη στο ∆ήµο αλληλογραφία κατά αρµοδιότητα των διαφόρων υπηρεσιών και να συντονίζει τις ενέργειες προς διεκπεραίωσή της µε τους προϊσταµένους διευθύνσεων και αυτοτελών τµηµάτων του ∆ήµου.
25. Να ενηµερώνεται, παρακολουθεί και να συντονίζει την εκπόνηση πάσης φύσεως µελετών, είτε έχουν ανατεθεί σε εξωτερικούς µελετητές, είτε εκπονούνται από τις υπηρεσίες του ∆ήµου και να ενηµερώνει το ∆ήµαρχο για την πορεία τους και όλα τα θέµατα που σχετίζονται µε αυτές.
26. Να ενηµερώνεται για πάσης φύσεως προκηρύξεις ή προσκλήσεις εκδήλωσης ενδιαφέροντος προµήθειας αγαθών, υπηρεσιών, έργου ή µελέτης πριν τη δηµοσίευσή τους και να ενηµερώνει το ∆ήµαρχο για το περιεχόµενό τους ή πιθανές παρατηρήσεις ή τροποποιήσεις.
27. Να ενηµερώνεται για πάσης φύσεως σύναψη σύµβασης µίσθωσης ακινήτων ή προµήθειας αγαθών, υπηρεσιών, έργου ή µελέτης πριν την υπογραφή της και να ενηµερώνει το ∆ήµαρχο για το περιεχόµενό της ή για πιθανές παρατηρήσεις και τροποποιήσεις.
28. Να ενηµερώνεται για την εξερχόµενη αλληλογραφία και να προτείνει πιθανές τροποποιήσεις ή βελτιώσεις σε έγγραφα που άπτονται των αρµοδιοτήτων του.
29. Ορίζεται ο Γενικός Γραµµατέας ως υπεύθυνος Προστασίας δεδοµένων (Data Protection Officer) του ∆ήµου Πάρου.
Β. Αναθέτει στο Γενικό Γραµµατέα να υπογράφει όλα τα υπηρεσιακά έγγραφα αρµοδιότητάς του. Επιπλέον ανατίθεται στο Γενικό Γραµµατέα η υπογραφή των ακόλουθων εγγράφων:
1. Όλων των υπηρεσιακών εγγράφων προς το Υπηρεσιακό Συµβούλιο για προαγωγές υπαλλήλων, επιλογή προϊσταµένων, ενστάσεις, διαθεσιµότητας, µετατάξεις και λοιπά.
2. Των αποφάσεων που αφορούν µισθολογικές αλλαγές προσωπικού, τα έγγραφα προς την Επιθεώρηση Εργασίας (ωράρια εργασίας κ. ά.), οικειοθελείς αποχωρήσεις κ.ά.
3. Των εγγράφων αποστολής στα Υπουργεία, στις Αποκεντρωµένες ∆ιοικήσεις και στις Περιφέρειες και άλλους ∆ηµόσιους Φορείς κατά περίπτωση και κατ’ εντολή του ∆ηµάρχου.
4. Τις συµβάσεις προσωπικού ορισµένου χρόνου (δίµηνα, πεντάµηνα, οκτάµηνα κ. ά.), συµβάσεις πρακτικής άσκησης, βεβαιώσεις πρακτικής κ.ά.
5. Των εσωτερικών εγκυκλίων για την καλύτερη λειτουργία των υπηρεσιών του ∆ήµου.
6. ∆ύναται να ζητά την έκδοση γνωµοδοτήσεων από τη Νοµική Υπηρεσία για τα ζητήµατα που διαχειρίζεται.
7. Όλων των υπηρεσιακών εγγράφων για την οργάνωση και λειτουργία συστήµατος ποιότητας ISO στο ∆ήµο.
8. Όλα τα έγγραφα που αφορούν στις προβλεπόµενες διοικητικές διαδικασίες των ευρωπαϊκών προγραµµάτων, ΕΣΠΑ και άλλων, πλην των τεχνικών δελτίων υποβολής.
9. Όλες τις εντολές πληρωµής τιµολογίων που αφορούν την παγία προκαταβολή.
10. Όλων των βεβαιώσεων καλής εκτέλεσης, από Γραφείο ∆ηµάρχου, σύµφωνα µε τις διατάξεις του Ν. 4412/2016 για ∆ηµόσιες Συµβάσεις Έργων, Προµηθειών και Υπηρεσιών (Προσαρµογής στις Οδηγίες 2014/24/ΕΕ και 2014/25/ΕΕ).
Γ. Οι αρµοδιότητες του Γενικού Γραµµατέα εκτελούνται σύµφωνα µε τις διοικητικές διαδικασίες, όπως αυτές προβλέπονται από τις σχετικές διατάξεις.
Στο πλαίσιο άσκησης των ανωτέρω αρµοδιοτήτων του, ο Γενικός Γραµµατέας οφείλει προηγουµένως να ενηµερώνει το ∆ήµαρχο.
Ο ∆ήµαρχος Πάρου
Μάρκος Ι. Κωβαίος
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σχόλια θα γίνονται δεκτά μόνο με ελληνικούς χαρακτήρες