Pages

Τρίτη 12 Φεβρουαρίου 2019

ΟΝΕΙΡΕΜΕΝΕΣ ΛΟΒΙΤΟΥΡΕΣ Η ΠΑΡΙΑΝΕΣ ΑΛΗΘΕΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΠΡΟΒΟΛΗ ΤΗΣ ΠΑΡΟΥ.?

Μια σκληρή αλλά τεκμηριωμένη απάντηση δόθηκε από την ιστοσελίδα parosin, στην κα Μαρία Χανιώτη σχετικά με την κριτική που έκανε στην δημοτική αρχή για την τουριστική προβολή του νησιού.Παραθέτουμε την ανακοίνωση της κας Χανιώτης και την απάντηση της ιστοσελίδας και αφήνουμε τα συμπεράσματα στον καθένα σας,

Στρατηγική του... ονείρου
Όχι. Δεν είναι απογοητευτικά, πλέον, τα μηνύματα που λαμβάνουμε αναφορικά με το έργο της Δημοτικής Αρχής για την προβολή της Πάρου. Είναι τρομακτικά.
Η Δημοτική Αρχή που μέχρι πρότινος επέμενε στην απραξία …τώρα πλέον... επιμένει στη φαντασιοπληξία! 
Μέσα σε ένα τόσο ευνοϊκό κλίμα θετικών συγκυριών, εξαπολύονται κορώνες περί «μοναδικής στρατηγικής» που φέρνει «μοναδικά αποτελέσματα». 
Τα γεγονότα όμως τους διαψεύδουν. 
Το πρόγραμμα προβολής για τη φετινή σεζόν έβριθε από αντιγραφές και λάθη που προς στιγμήν αποδόθηκαν στη βιασύνη και τη προχειρότητα. Δυστυχώς τα πράγματα αποδείχθηκαν χειρότερα:
  • Ίδιες ομάδες-στόχοι, υποδεικνύονται σε διαφορετικούς προορισμούς.
  • Ίδιες εκθέσεις. 
  • Ίδιες ειδικές δράσεις όπως η διερεύνηση συνεργασίας με τη Red bull, η συνέργεια με επώνυμο σεφ της Αυστραλίας κλπ.
  • Ίδιο video και μάλιστα με ίδιο περιεχόμενο, για το Πάσχα. 
  • Και σαν μην έφταναν αυτά, εξανεμίζονται και οι τελευταίες ελπίδες για διαφοροποίηση & στρατηγική, όταν στις εκθέσεις γίνονται τα ίδια ραντεβού για ουκ ολίγους προορισμούς…! 
 Και ως εκεί καλά θα ήταν (;) αν δεν ακολουθούσαν και μεγαλειώδεις ανακοινώσεις περί... συμφωνιών προβολής της Πάρου, της Μήλου, της Άνδρου και της Τήνου μέσα από διεθνές δίκτυο ΜΜΕ: https://www.naxospress.gr/arthro/toyrismos/itv-berlin-2018-oi-germanoi-proothoyn-paro-andro-milo-kai-tino 
Και ο καιρός πέρασε και οι ανακοινώσεις δεν μετουσιώθηκαν σε πράξεις αλλά επήλθε η σιωπή όταν επανειλημμένα ρωτήσαμε για την τύχη της συγκεκριμένης δράσης και απάντηση δεν λάβαμε. 
 Αντ'αυτών; 
 ΝΕΕΣ Πομπώδεις δηλώσεις για τη στρατηγική που φέρνει αποτέλεσμα και μαζί με αυτές.... ΝΕΕΣ «καλά οργανωμένες» εκθεσιακές συμμετοχές με την παρουσία στην έκθεση στο Ντίσελντορφ να γίνεται το νέο «success story».  Εκπροσώπηση του προορισμού από ιδιώτη(!) χωρίς προηγούμενος να έχουν ενημερωθεί οι υπόλοιποι επαγγελματίες, και μάλιστα, με ερασιτεχνικές αναρτήσεις του με smile faces  στο προσωπικό  αλλά και το επαγγελματικό του προφίλ στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, που προσκαλούσαν τους επισκέπτες στο περίπτερο και υποκαθιστούν πλέον - όπως φαίνεται - την πολύμηνη επαγγελματική προετοιμασία για τον προγραμματισμό συναντήσεων που γινόταν στο παρελθόν. 
 κ. Δήμαρχε, 
  • Στρατηγική επιλογή ήταν η απόφαση που λήφθηκε πριν χρόνια να προσληφθεί εταιρία συμβούλων για την ενίσχυση των προσπαθειών μας, πράγμα σπάνιο και καινοτόμο για τα δεδομένα εκείνης της εποχής. Ο Δήμος Πάρου διαφοροποιήθηκε και δημιούργησε νέα πρότυπα για τους Δήμους μαζί με ελάχιστες ακόμη περιπτώσεις ΟΤΑ γύρω μας. 
  • Στρατηγική επιλογή ήταν η συνεχής υλοποίηση καινοτόμων  δράσεων και η επιμονή για να ολοκληρωθεί το έργο και να δικαιωθούν οι επιλογές μας, παρά το κλίμα δυσπιστίας που αντιμετωπίζαμε.
  • Στρατηγική επιλογή, κ. Δήμαρχε, ήταν η σταδιακή κάμψη της καχυποψίας και δυσπιστίας μέσα από δράσεις, προτάσεις και ιδέες από τους επαγγελματίες του τουρισμού. 
  • Στρατηγική επιλογή κ. Δήμαρχε ΔΕΝ είναι η κακή αντιγραφή  της πεπατημένης των περασμένων ετών με στόχο την «ύπνωση» της Επιτροπής Τουρισμού και των άλλων εμπλεκόμενων φορέων. 
  • Στρατηγική επιλογή ΔΕΝ είναι τα παραπλανητικά Δελτία Τύπου και ψέματα.
  • Στρατηγική επιλογή ΔΕΝ είναι το... WE ARE HERE PEOPLE BOOT SHOW 2019, COME BY AND SAY "HI" για το Ντίσεντολφ!
Φοβάμαι πως από «Imagine Paros» - το κεντρικό σύνθημα, οδηγηθήκαμε με πολύ ταχείς ρυθμούς στο «Imagine Promotion»...  
 Έλεος πραγματικά!
 Εύχομαι σύντομα να πάψετε να... φαντάζεστε και να ξεκινήσετε την υλοποίηση.
Σκληρή δουλειά, ειλικρίνεια και επιμονή. Αυτά πρέπει να είναι η βάση της ορθής στρατηγικής του Δήμου Πάρου.

Υ.Γ.: Το μόνο που μας σώζει είναι ότι το νησί μας είναι ακόμη όμορφο και ότι ευτυχώς, υπάρχουν πολλοί και σοβαροί επαγγελματίες που προσκαλούν, φιλοξενούν και συντηρούν την επικοινωνία με τους επισκέπτες μας.
Άνθρωποι που αγαπούν τον τόπο μας.
Μαρία Κ. Χανιώτη,
Δημοτική Σύμβουλος Δήμου Πάρου

Την απάντηση σε όλα τα παραπάνω την έδωσε με έναν ιδιαίτερο καυστικό, αλλά με επιχειρήματα τρόπο. η ιστοσελίδα parosin, με τον αρθρογράφο της με την επωνυμία "ΑΝΑΛΥΤΗΣ".

ΧΑΝΙΩΤΙΚΕΣ ΛΟΒΙΤΟΥΡΕΣ ...ΚΑΙ ΠΑΡΙΑΝΕΣ ΑΛΗΘΕΙΕΣ
 Η εκ Χανίων ονοματοδοθείσα κυρία της Πάρου, από το κλασσικό πλέον «στέκι» της του παριανού τυπάκου που προθύμως δημοσιεύει τα κατά καιρούς «δηλητήριά» της, αποσιωπώντας ταυτόχρονα, όσα καλά έχει να επιδείξει το νησί στον Τουρισμό, «χτύπησε» και πάλι.
Αμήχανη από τις σημαντικές επιτυχίες που αδιαμφισβήτητα έχουμε καταγράψει , προσπαθεί, μετά τη θερινή της ραστώνη και την χειμερία νάρκη που είχε προηγηθεί, να δηλώσει την παρουσία της προσπαθώντας (μάταια) να μετατρέψει τη χολή σε ψηφαλάκια.
Επειδή, ευτυχώς για όλους μας, υπάρχει το διαδίκτυο ανέτρεξα σε αυτό για να θυμίσω μερικά από εκείνα που η «κοντινή» της μνήμη αποσιωπά, μπάς και σταματήσει να «παπαγαλίζει» όσα κάποιοι σκοπίμως της ψιθυρίζουν.
Σύμφωνα με τον Πρόεδρο του συλλόγου Μεσιτών Αθήνας-Αττικής Λευτέρη Ποταμιάνου ο οποίος επικαλέστηκε στοιχεία συναδέλφων του από Αιγαίο και Ιόνιο, η Πάρος συγκαταλέγεται στα 5 νησιά «όπου το real estate είναι θησαυρός». Αν η ίδια δεν γνωρίζει τι σημαίνει υπεραξία προορισμού, ας απευθυνθεί στους συμβουλάτορές της να της το εξηγήσουν.
Αν και πάλι αδυνατεί να το αντιληφθεί, ας σκεφθεί ότι η αναγνώριση και βράβευση της Πάρου ως κορυφαίου νησιωτικού προορισμού για το 2018 από το εγκυρότερο ταξιδιωτικό περιοδικό Travel+Leisure, έρχεται να επιβεβαιώσει ότι το κυκλαδίτικο νησί κερδίζει χρόνο με το χρόνο την «κούρσα» της διεθνούς ζήτησης.
Και επειδή οι αναγνώστες του περιοδικού που ψήφισαν το νησί μας, προφανώς δεν συμφωνούν με τις απόψεις της κυρίας, την παραπέμπω στο επίσης έγκυρο ταξιδιωτικό περιοδικό Conde Nast traveler που κατέταξε την Πάρο στα πέντε καλύτερα νησιά του κόσμου.
Σίγουρα, οι δύο αυτές μοναδικές διακρίσεις, σε συνδυασμό με την αναβάθμιση της αξίας ακινήτων αλλά και τις επιδόσεις των αφίξεων που σημείωσαν ιστορικό ρεκόρ 30ετίας, δεν προήλθαν απλά και μόνο από την ομορφιά του τόπου μας, όπως θέλησε να παρουσιάσει στη «φλύαρη» αναφορά της. Γιατί η Πάρος πάντα ήταν όμορφη. Κάτι άλλο προφανώς συνετέλεσε ώστε αυτή η ομορφιά να αναγνωριστεί και να επιβραβευθεί με διακρίσεις και αφίξεις.
Σύμφωνα με τους ειδικούς, η φήμη ενός τουριστικού προορισμού «χτίζεται» σταδιακά. Και η επιτυχία του εγχειρήματος επιβεβαιώνει τη στρατηγική που ακολουθήθηκε. Δεν αμφιβάλει κανείς ότι αυτό θέλει χρόνο. Ούτε αμφισβητεί και τις δικές της φιλότιμες προσπάθειες. Αυτό που αμφισβητείται είναι η σημερινή ειλικρίνεια των προθέσεών της. Και είναι λάθος να υπονομεύεται μια προσπάθεια για την οποία κάποτε και, συγκεκριμένα, στις 13 Νοεμβρίου του 2014, είχε δηλώσει: «Ο τουρισμός είναι υπόθεση όλων μας. Πρέπει να είμαστε ενωμένοι και με κλίμα συναίνεσης να εργαζόμαστε προς όφελος του νησιού μας» . Τι άλλαξε έκτοτε? Γιατί ξαφνικά η συναίνεση μεταβλήθηκε σε καφενειακή συζήτηση? Ποιους σκοπούς και ποιά περίεργα συμφέροντα εξυπηρετεί η στάση της? Το ερώτημα είναι ρητορικό, γιατί, δυστυχώς για εκείνην, βρέθηκαν και κάποιες φωνές από τον περίγυρό της που έδωσαν τη δική τους εξήγηση. Αλλά δεν είναι του παρόντος.
Του παρόντος είναι να της θυμίσουμε και μερικά ακόμα από αυτά που επίσης αποσιωπά. Επειδή αμφισβήτησε τα περί στρατηγικής, αναζήτησα πηγές και πρόσωπα που θα μπορούσαν να με διαφωτίσουν. Με παρέπεμψαν στις κατά καιρούς ανακοινώσεις του Δήμου από όπου συνέλεξα τα παρακάτω:
1. Ανάμεσα στις επαφές που έγιναν στην έκθεση WTM ήταν και με επιχειρήσεις που οργανώνουν διακοπές για το προσωπικό τους σε γκρουπ άνω των 100 ατόμων (incentive tours) αλλά και με ταξιδιωτικούς οργανισμούς της Ευρώπης που ασχολούνται με τον μαθητικό-φοιτητικό τουρισμό (student travel). Η ενέργεια αυτή, όπως μου εξήγησαν, στόχευε στην επέκταση της τουριστικής περιόδου που αποτελεί βασικό πυλώνα της στρατηγικής. Ήταν άραγε αυτές οι επαφές, κοινές με άλλους προορισμούς? Και αν ναι, με ποιους ? Προφανώς δεν υπάρχει απάντηση γιατί ήταν μοναδικές επαφές.
2. Η Πάρος συμμετείχε εφέτος , μέχρι στιγμής, στις εκθέσεις της Βιέννης, του Ντίσελντορφ και της Ζυρίχης με διαφορετική στόχευση για κάθε μία. Ποιες από τις πολύ σημαντικές επαφές που πραγματοποιήθηκαν ήταν κοινές με άλλους προορισμούς? Αν δεν ξέρει, ας ρωτήσει. Και αν και αυτοί που θα ρωτήσει επίσης δεν ξέρουν, καλά θα κάνουν όλοι μαζί, αντί να μιλάνε, να μασάνε. Το σίγουρο είναι ότι εμείς τουλάχιστον, δεν μασάμε.
3. Η Πάρος προβλήθηκε πέρυσι σε νέες ανερχόμενες αγορές όπως η Νότια Αφρική και ο Καναδάς και σε παραδοσιακές όπως η βρετανική, γερμανική, ολλανδική, αυστριακή, αυστραλιανή, ρωσική και άλλες. Σε κάθε μία από αυτές τις αγορές παρουσίασε αυτό που το κοινό τους αναζητά και το νησί επιδιώκει. Για παράδειγμα, στη Νότια Αφρική το αφιέρωμα ήταν σε περιοδικό με life style κοινό. Υπήρχε, άραγε, αντίστοιχο και για κανένα άλλο προορισμό? Το γαλλικό ντοκιμαντέρ διάρκειας 52λεπτών με θέμα: «Θησαυροί της Ευρώπης» για την Ευαγγελίστρια που μεταδόθηκε στο διεθνές τηλεοπτικό δίκτυο Fox και στα γαλλικά τηλεοπτικά δίκτυα VOYAGES , TV5 Monde και το National Geographic, ήταν και αυτό αντιγραφή? .
4. Η παρουσία στην έκθεση «New York Times Travel Show» στη Νέα Υόρκη ακόμα και εφέτος, έδωσε την ευκαιρία σημαντικών επιχειρηματικών συναντήσεων, τα αποτελέσματα των οποίων έχει στη διάθεσή του ο Δήμος και είναι στη διάθεση κάθε επαγγελματία και, φυσικά ακόμα και της ίδιας, αν το επιθυμεί.
5. Με τη συμμετοχή στις εκθέσεις στο Ντουμπάϊ και στο Αμπου Ντάμπι, προβλήθηκε η Πάρος ως η εναλλακτική λύση για οικογενειακές διακοπές , πράγμα που το ζητάει η αγορά, κυρίως για πιο συντηρητικούς (και λόγω Θρησκείας) πελάτες και είχε μεγάλη επιτυχία. Υπάρχει καμιά αντιγραφή σε αυτό? Για ποιες ίδιες εκθέσεις μιλάει?
6. Η εφαρμογή της μεθόδου εικονικής περιήγησης (VR-360) που δίνει μια πιο μοντέρνα διάσταση για την προβολή του νησιού και παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στις εκθέσεις , όχι μόνο ήταν πρωτοποριακή, αλλά αντιγράφηκε και από άλλον προορισμό αργότερα και πάντως όχι από τις Κυκλάδες.
7. Τέλος, της θυμίζουμε τις σημαντικές επαγγελματικές επαφές της Gulliver's Travel Associates (GTA) που ανήκει στην παγκόσμια δύναμη στο τομέα του τουρισμού Kuoni Travel, δραστηριοποιείται σε 185 χώρες και κατέχει πάνω από 55.000 πελάτες Η αποστολή απαρτιζόταν από εκπροσώπους γραφείων του δικτύου της GTA από Βρετανία, Λίβανο και Τουρκία με διεθνείς δραστηριότητες οι οποίοι ενημερώθηκαν για το τουριστικό προϊόν της Πάρου και είχαν σειρά συναντήσεων με ξενοδόχους και άλλους τουριστικούς επαγγελματίες με τους οποίους συζήτησαν θέματα συνεργασιών. Παρούσα ήταν και δημοσιογράφος του βρετανικού περιοδικού “Travel Weekly” η οποία κάλυψε το ταξίδι σε επίπεδο δημοσιότητας.
Θα μπορούσα να απαριθμήσω πολλά ακόμα στην κυρία. Έβαλα τα σημαντικότερα από όσα μπόρεσα να συλλέξω, γιατί κάθε ένα από αυτά έχει την αξία αλλά και τη μοναδικότητα που εκείνη αμφισβητεί. Και επειδή δεν θέλω να ενισχύσω άλλο την πίκρα της, σταματώ εδώ. Θα της θυμίσω , απλά τη ρήση του Γάλλου Ανθρωπολόγου και Διανοητή Κλόντ Λεβί Στρός που είχε πεί ότι «το να βρείς το δρόμο σου προς ένα στόχο, είναι μάλλον θέμα να κάνεις τις σωστές ερωτήσεις, παρά να πάρεις τις σωστές απαντήσεις». Ο νοών νοήτω..


Ο ΑΝΑΛΥΤΗΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σχόλια θα γίνονται δεκτά μόνο με ελληνικούς χαρακτήρες