ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΝΟΙΚΙΑΖΟΜΕΝΩΝ ΔΩΜΑΤΙΩΝ ΠΑΡΟΥ-ΑΝΤΙΠΑΡΟΥ «ΜΑΝΤΩ ΜΑΥΡΟΓΕΝΟΥΣ»
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΝΟΙΚΙΑΖΟΜΕΝΩΝ ΔΩΜΑΤΙΩΝ ΠΑΡΟΥ-ΑΝΤΙΠΑΡΟΥ
«Ο ΠΟΣΕΙΔΩΝΑΣ»
ΘΕΜΑ : Master Plan Λιμένα Παροικίας Πάρου (Ανάγκη άμεσης δρομολόγησης της μεταφοράς του εμπορικού λιμένα, της κατασκευής νέου περιφερειακού δρόμου & σύγχρονων σκιαδίων για την αναμονή των συμπολιτών – επισκεπτών μας).
Αυτό σημαίνει πρακτικά ότι δεν μπορούν να υπάρξουν οι αναγκαίες χρηματοδοτήσεις από το ΕΣΠΑ 2014-2020 και γενικότερα από Ευρωπαϊκούς πόρους για την κατασκευή των αναγκαίων έργων.
Λειτουργεί το εμπορικό λιμάνι της Πάρου στον κόλπο της Παροικίας, στην είσοδο του νησιού μας, που σε όλο το μήκος του διαθέτει από τις πλέον προσβάσιμες και ομορφότερες παραλίες του νησιού, τις οποίες καθημερινά επιδιώκουν να επισκέπτονται οι λουόμενοι. Αυτό είναι αξιοσημείωτο και αξιόλογο γεγονός για την Πάρο, μια και πολύ λίγα νησιά των Κυκλάδων διαθέτουν στην πύλη εισόδου τους τέτοιας ποιότητας και έκτασης παραλίες, οι οποίες διαβρώνονται και αλλοιώνονται από την λειτουργία του εμπορικού λιμένος, ενώ η αισθητική τους αξία φθίνει μέρα με την ημέρα.
Λειτουργεί το εμπορικό λιμάνι της Πάρου σε άμεση επαφή με την μαρίνα της Παροικίας, γεγονός που δημιουργεί τεράστια προβλήματα και εγκυμονεί τεράστιους κινδύνους. Ο μεθοδικός προγραμματισμός και μία ολοκληρωμένη μελέτη για την επέκταση της μαρίνας της Παροικίας, σε έναν χώρο που είναι μάλιστα φυσικά διαμορφωμένος και όχι τεχνητά όπως σε άλλα σημεία της Πάρου, και την επάνδρωσή της, έτσι ώστε να μπορεί να φιλοξενήσει τουριστικά σκάφη και κότερα, οι ιδιοκτήτες των οποίων θα μπορούσαν να απολαύσουν τις διακοπές τους και την διαμονή τους στην Παροικία, μακριά από την έντονη όχληση, τον θόρυβο, την σκόνη, τους κινδύνους που εγκυμονεί η λειτουργία του εμπορικού λιμένος, είναι μία πρόταση που έχει πάρα πολλές φορές διατυπωθεί, χωρίς μέχρι και σήμερα να έχει τύχει της δέουσας επεξεργασίας και μελέτης. Δεν μπορεί να θεωρεί κανείς φυσιολογικό ο επισκέπτης-τουρίστας που διαθέτει κότερο / σκάφος να επιλέξει το λιμάνι της Παροικίας όταν σε απόσταση αναπνοής από το σκάφος του θα φορτώνονται αδρανή υλικά, θα φορτώνονται καύσιμα, θα υπάρχει έντονος και συνεχής θόρυβος, σκόνη, αέρια κλπ. Πώς είναι δυνατόν να θεωρήσει κάποιος παράλογο τον φόβο αυτών των επισκεπτών από τον ορατό και άμεσο κίνδυνο, ακόμη και έκρηξης, όταν φορτώνονται δίπλα στο σκάφος του καύσιμα; Δεν είναι πολύ μακρινό το ανάλογο περιστατικό, που θα έπρεπε να έχει έντονα θορυβήσει και προβληματίσει, έτσι ώστε να υπάρξει άμεσα αντιμετώπισή του. Όλοι οι εμπλεκόμενοι αρμόδιοι φορείς έχουν αντικειμενική ευθύνη για την ενδεχόμενη πρόκληση οποιασδήποτε ζημιάς ή οποιασδήποτε απώλειας σε ανάλογη περίπτωση τέτοιου ή παρόμοιου περιστατικού.
Λειτουργεί το εμπορικό λιμάνι της Πάρου εντός του ευρύτερου
οικιστικού ιστού της Παροικίας, γεγονός που επίσης καθιστά άμεσα και αναγκαία
την απομάκρυνσή του στα πλαίσια συγκεκριμένου προγράμματος ή τουλάχιστον για
την παρούσα φάση, την αυστηρή τήρηση των όρων και προϋποθέσεων που επιβάλλει η
Ελληνική και Ευρωπαϊκή Νομοθεσία για την προστασία των κοινωνικών δικαιωμάτων
και του περιβάλλοντος.
Στον ευρύτερο θαλάσσιο χώρο του λιμένος της Παροικίας, έχουν
βρεθεί αρχαιολογικά μνημεία, η ύπαρξη των οποίων έχει αναστείλει κάθε περαιτέρω
ενέργεια επέκτασης του λιμένος, με σκοπό την προστασία των εν λόγω ευρημάτων.
Ποια είναι αλήθεια η μέριμνα για την αξιοποίηση των ευρημάτων αυτών, που
σημειωτέον βρίσκονται σε άμεση επαφή με το πρώτο σημείο του νησιού μας, που
βλέπουν οι επισκέπτες; Η λειτουργία του εμπορικού λιμένος και η άσκηση σε αυτόν
εμπορικών δραστηριοτήτων, είναι δεδομένο ότι αλλοιώνει και διαβρώνει τον
θαλάσσιο αυτό χώρο, χωρίς να υπάρχει η οποιαδήποτε μέριμνα και φροντίδα για τα
αρχαιολογικά αυτά ευρήματα, που θα μπορούσαν να έχουν αποτελέσει επίσης βασικό
σημείο επίσκεψης των τουριστών του τόπου μας. Δεν μπορούμε να περιμένουμε τουλάχιστον 25 χρόνια για την μεταφορά του εμπορικού λιμένα.
Ο κύριος στόχος είναι να υπάρξει ο σωστός σχεδιασμός και η ορθή περιβαλλοντική διαχείριση, με απώτερο σκοπό την υλοποίηση των αναγκαίων έργων στην περιοχή της Παροικίας, έτσι ώστε να υπάρξει αναβάθμιση της πρωτεύουσας του νησιού μας και κατ’ επέκταση ολόκληρου του νησιού μας.
Ένα σημαντικό στοιχείο που πρέπει επίσης να αναφερθεί είναι οι ενέργειες στις οποίες έχει ήδη προβεί το Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου αναφορικά με τους λιμένες του Ελλαδικού Χώρου. Συγκεκριμένα, το εν λόγω Υπουργείο, με την αρμοδιότητα του συνολικού σχεδιασμού και χάραξης της εθνικής λιμενικής πολιτικής για την ανάπτυξη των λιμένων, ώστε να ανταποκρίνονται στις σύγχρονες απαιτήσεις για την εξυπηρέτηση των επιβατών, πλοίων και φορτίων, έχει εκπονήσει και παρουσιάσει νέα λιμενική στρατηγική, που στοχεύει στην ολοκλήρωση και ανάπτυξη ενός σύγχρονου λιμενικού συστήματος ενταγμένου σε ένα ολοκληρωμένο σύστημα μεταφορών, για την αειφόρο ανάπτυξη, την βελτίωση της ανταγωνιστικότητας της οικονομίας και την εδαφική συνοχή της χώρας. Στο πλαίσιο αυτό, το Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου ανακοίνωσε στις 14 Μαΐου 2013 τις τεχνικές προδιαγραφές για την εκπόνηση Γενικών Προγραμματικών Σχεδίων (Master Plan) των λιμένων της χώρας, μεταξύ των οποίων το λιμάνι της Πάρου συμπεριλαμβάνεται στην κατηγορία των λιμένων Εθνικής Σημασίας. Όπως σχετικώς έχει καθορισθεί, μετά την εκπόνηση του προγραμματικού σχεδίου κάθε λιμένα, και προ της υποβολής του προς έγκριση στην Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων, θα πρέπει να λαμβάνεται η γνώμη του Δήμου, στον οποίο υπάγεται ο λιμένας, μέσω σχετικής απόφασης του Δημοτικού Συμβουλίου.
Όπως είναι εύλογο και πιστεύουμε κατανοητό, αυτή είναι πλέον η κατάλληλη ώρα για την υπεύθυνη και αποτελεσματική θέση του Δήμου Πάρου, ο οποίος θα κληθεί στο άμεσο μέλλον, να συμπράξει, με τον προαναφερόμενο τρόπο ή με οποιονδήποτε άλλο τρόπο κριθεί επαρκής και πρόσφορος, έτσι ώστε να δοθούν οι κατευθύνσεις και να χαραχθούν οι σχεδιασμοί για την ανάπτυξη και επαναπροσδιορισμό του λιμένος της Πάρου.
Η αφύπνιση όλων μας, με γνώμονα την αρμονική και αποδοτική συνεργασία και στόχο την αναβάθμιση του νησιού μας, την παροχή υπηρεσιών που διακρίνονται για την ποιότητα και τον διαφορετικό τους χαρακτήρα, έξω και πέρα από συμφέροντα και οικονομικά και μόνον κριτήρια, θα μας δώσει την δυνατότητα να δούμε και πάλι το νησί μας να ανθεί, ακόμη και σε δύσκολες περιόδους που απαιτούν αλλαγή κατευθύνσεων, συγκροτημένες και σχεδιασμένες δράσεις και αλληλέγγυο πνεύμα. Είναι πολλές, ευτυχώς, οι περιπτώσεις στον Ελλαδικό χώρο, που οι δράσεις με αυτό τον προσανατολισμό, έχουν αποδώσει πολύ καλύτερα αποτελέσματα.
Απευθυνόμενοι με το παρόν έγγραφό μας προς τον Δήμο Πάρου, αναζητούμε με αγωνία και προβληματισμό την ευαισθητοποίηση και την άμεση ενεργοποίηση σε ένα ζήτημα που επί χρόνια ταλανίζει την Παροικία αλλά και ολόκληρο το νησί μας, αναμένουμε την χρηστότητα στην άσκηση της Διοίκησης, την κοινωνική δικαιοσύνη και την ισότητα στην λήψη των αποφάσεων.
Μόνον ενωμένοι, με όραμα και αλληλέγγυο πνεύμα, θα φτιάξουμε την Πάρο, που όλοι αγαπάμε.
Οι αιτούντες-αναφέροντες Σύλλογοι :
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΝΟΙΚΙΑΖΟΜΕΝΩΝ ΔΩΜΑΤΙΩΝ ΠΑΡΟΥ-ΑΝΤΙΠΑΡΟΥ «ΜΑΝΤΩ ΜΑΥΡΟΓΕΝΟΥΣ»
Για το Δ.Σ
Ο Πρόεδρος
Κώστας Μπιζάς
----------------------------------------------------------------------------------
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΝΟΙΚΙΑΖΟΜΕΝΩΝ ΔΩΜΑΤΙΩΝ ΠΑΡΟΥ-ΑΝΤΙΠΑΡΟΥ
«Ο ΠΟΣΕΙΔΩΝΑΣ»
Για το Δ.Σ
Ο Πρόεδρος
Παναγιώτης Αμανατίδης
----------------------------------------------------------------------------
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σχόλια θα γίνονται δεκτά μόνο με ελληνικούς χαρακτήρες