Pages

Πέμπτη 28 Ιουλίου 2016

Παρουσία του πρωθυπουργού τα εγκαίνια του νέου αεροδρομίου στην Πάρο



Παρουσία του πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα θα γίνουν αύριο Παρασκευή 29/7/2016 τα εγκαίνια του νέου κρατικού αερολιμένα Πάρου. Ο Αλέξης Τσίπρας θα αναχωρήσει το πρωί της Παρασκευής από το αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος με ειδική πτήση της Aegean/Olympic Air για την Πάρο και θα επιστρέψει στην Αθήνα το απόγευμα της ίδιας ημέρας.

Η τελετή εγκαινίων και ο αγιασμός του νέου αεροδρομίου θα γίνουν στις 12 το μεσημέρι και κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης έχει προγραμματιστεί ομιλία του πρωθυπουργού και χαιρετισμός από τον υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Χρήστο Σπίρτζη, και τον αντιπρόεδρο του Διοικητικού Συμβουλίου της Aegean Airlines Ευτύχιο Βασιλάκη. Ο πρωθυπουργός αφού ξεναγηθεί και περιηγηθεί τους χώρους του νέου κρατικού αερολιμένα Πάρου, θα έχει συναντήσεις με επαγγελματικούς και παραγωγικούς φορείς.


Νέο Αεροδρόμιο Πάρου

«Το νέο διεθνές αεροδρόμιο της Πάρου τέθηκε σε λειτουργία χάρη στις δυναμικές και συντονισμένες ενέργειες της κυβέρνησης και της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΟΜΕΔΙ», αναφέρουν αρμόδιες κυβερνητικές πηγές ενόψει των εγκαινίων του νέου αεροδρομίου.
Η πρώτη πτήση στο νέο διεθνές αεροδρόμιο της Πάρου πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα, 25 Ιουλίου, 2016 και όπως επισημαίνουν αρμόδιες κυβερνητικές πηγές, το νέο αεροδρόμιο τέθηκε σε πλήρη επιχειρησιακή λειτουργία μετά από 20 χρόνια αφότου πρωτοαιτήθηκαν οι κάτοικοι της Πάρου τη δημιουργία νέου αεροδρομίου.
«Η ολιγωρία των προηγούμενων κυβερνήσεων και η κατασπατάληση δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ από τα δημόσια ταμεία με ανολοκλήρωτο το έργο κατασκευής διάδρομου του νέου αεροδρομίου της Πάρου, παρέμεινε μέχρι και την ανάληψη της κυβέρνησης από τον ΣΥΡΙΖΑ στις 20/1/2015», αναφέρει η κυβέρνηση και υπογραμμίζει ότι «η Πάρος εντάχθηκε στις άγονες γραμμές επειδή δεν διέθετε επαρκείς υποδομές αεροδρομίου, παρά μόνον έναν μικρό διάδρομο, στον οποίο μπορούσε να επιχειρεί μόνον ένας τύπος μικρού αεροσκάφους. Η επιδότηση της γραμμής Αθήνας- Πάρου, ως άγονης, ανερχόταν στα 4,2 εκατ. ευρώ ετησίως».
«Είναι χαρακτηριστικό, ότι η λειτουργία της γραμμής υπό καθεστώς παροχής δημόσιας υπηρεσίας (σ.σ η επιδότηση) σε βάθος τετραετίας ανήλθε στο συνολικό ποσό των 16,8 εκατ. Σε απλή μετάφραση, η επιδότηση μίας τετραετίας, στοίχισε, τόσο όσο το συνολικό σχεδόν κόστος κατασκευής και ολοκλήρωσης του διαδρόμου και του πεδίου ελιγμών του νέου αεροδρομίου!», αναφέρουν κυβερνητικές πηγές.

«Με ένα σκέτο διάδρομο δεν φτιάχνουμε αεροδρόμιο».

«Για να γίνει πραγματικότητα το νέο αεροδρόμιο της Πάρου, χρειάστηκε σχεδιασμός και ολοκλήρωση της κατασκευής όλων των απαιτούμενων εγκαταστάσεων με συντονισμένες ενέργειες και παρεμβάσεις του υπουργείου ΥΠΟΜΕΔΙ και της ΥΠΑ. Είναι χαρακτηριστικό, ότι στην Πάρο αντί για αεροδρόμιο είχε σχεδιαστεί και δρομολογήθηκε από το 2011 να γίνει μόνον ένας διάδρομος! Μάλιστα, κατά τη διάρκεια εκτέλεσης των εργασιών κατασκευής του, την περασμένη πενταετία, σημειώθηκαν επιπρόσθετες τεχνικές και οικονομικές εμπλοκές αλλά και μεγάλες καθυστερήσεις. Η ολοκλήρωση του διαδρόμου έγινε χάρις στην αποφασιστική στάση του υπουργού ΥΠΟΜΕΔΙ με την αποπληρωμή του έργου και τον καθορισμό καταληκτικής ημερομηνίας παράδοσης του, τον Μάιο του 2016», αναφέρουν αρμόδιες πηγές και τονίζουν: «Οι καθυστερήσεις και οι ανακολουθίες στον προγραμματισμό οδήγησαν τις προηγούμενες κυβερνήσεις σε ένα διαγωνισμό που είχε σαν σκοπό την κατασκευή ενός διαδρόμου προσγειώσεων και απογειώσεων αποκλειστικά και μόνο. Τα αεροδρόμια όμως, όπως όλοι γνωρίζουν, εκτός από διάδρομο, προσγείωσης έχουν αεροσταθμό, μηχανολογικούς χώρους, υδατόπυργο για την τροφοδοσία των πυροσβεστικών οχημάτων, δρόμους προσέγγισης από και προς αυτά για το επιβατικό κοινό, χώρους πάρκινγκ αυτοκινήτων ή άλλων μέσων μεταφοράς, φωτισμό στον περιβάλλοντα χώρο, και άλλα πολλά».
Το γεγονός αυτό, είναι πρόδηλο της αδυναμίας όλων των προηγούμενων κυβερνήσεων, όσον αφορά τον προγραμματισμό και τη φιλοσοφία, από την οποία διαπνέονταν ο σχεδιασμός κρίσιμων έργων υποδομής της χώρας, σημειώνει η κυβέρνηση και προσθέτει ότι «σημαντική και καθοριστική για τη λειτουργία του νέου αεροδρομίου ήταν η εργασία του εξειδικευμένου επιστημονικού αλλά και τεχνικού προσωπικού της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας. Με την ενεργή τους παρουσία, αλλά και την καθημερινή τους εργασία συνέδραμαν έτσι ώστε το όλο έργο να αποπερατωθεί σε χρόνο περίπου 100 ημερών. Αυτό αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα άλλου σχεδιασμού και αξιοποίησης του ανθρώπινου δυναμικού στο χώρο του δημόσιου τομέα. Ένα δυναμικό, το οποίο τα τελευταία χρόνια κακοποιήθηκε από πλευράς των προηγούμενων κυβερνήσεων (βλέπε Κ. Μητσοτάκη )με τόσο βάρβαρο και άδικο τρόπο, όπως αυτός της διαθεσιμότητας των απολύσεων κ.λπ.».
Με το συγκεκριμένο έργο φάνηκε επίσης, με τον πιο ξεκάθαρο τρόπο η δυνατότητα συνεργασίας μεταξύ δημόσιου και ιδιωτικού τομέα μπορεί να είναι εφικτή, χρήσιμη και αποτελεσματική για την ανάπτυξη της οικονομίας και της χώρας όταν αυτή σέβεται το δημόσιο συμφέρον, σημειώνουν πηγές του ΥΠΟΜΕΔΙ.
Αναφορικά με τα οφέλη από τη λειτουργία του νέου αεροδρομίου, η κυβέρνηση υπογραμμίζει προεχόντως την συμβολή που θα έχει στην τουριστική ανάπτυξη. «Η λειτουργία του νέου αεροδρομίου της Πάρου, θα συμβάλλει στην αύξηση της τουριστικής κίνησης, την ενίσχυση της τοπικής κοινωνίας αλλά και της απασχόλησης. Η επιβατική κίνηση μέσω του παλιού αεροδρομίου που είχε μήκος διαδρόμου μόλις 600 μέτρα έφτανε η επιβατική κίνηση περίπου τις 30000 άτομα ετησίως. Μέσω του νέου αεροδρομίου έχει υπολογιστεί ότι θα έχουμε σε βάθος χρόνου 16 μηνών, τετραπλασιασμό των επιβατών. Όλα αυτά συνδράμουν σε ένα ευρύτερο σχέδιο ανάπτυξης που από αυτό το μερικό (της ανάπτυξης) των τοπικών κοινωνιών περνάμε στο γενικό του συνόλου της χώρας και της οικονομίας», αναφέρει η κυβέρνηση.

Πέμπτη, 28 Ιουλίου, 2016
πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σχόλια θα γίνονται δεκτά μόνο με ελληνικούς χαρακτήρες