Pages

Δευτέρα 13 Ιουνίου 2016

Μέλι γάλα με τους εφοπλιστές ο κατ’ εξοχήν υβριστής τους!



Γράφει η Σοφία Βούλτεψη

Μόνο καλά λόγια είχε για τους Έλληνες εφοπλιστές ο κ. Τσίπρας κατά την ομιλία του στα Ποσειδώνια.
Και πόσο ικανοί είναι και πόσο συμβάλλουν στην αύξηση του ελληνικού ΑΕΠ και πώς θάθελε να τους πείσει να τον εμπιστευτούν και τι ωραίες που είναι οι γιορτές της ναυτικής βιομηχανίας!
Μέλι γάλα!
Ούτε για φορολογίες τους μίλησε, ούτε για την εκμετάλλευση των ναυτικών, ούτε τίποτε!
Ούτε, βέβαια, προέβη σε καμιά από τις γνωστές του καταγγελίες.

Και οπωσδήποτε, δεν αισθάνθηκε την ανάγκη να απολογηθεί για το γεγονός ότι ο ίδιος και το κόμμα του έχουν ενθαρρύνει μέχρι εκεί που δεν πάει τις απεργίες, με αποτέλεσμα – ακόμη και τη στιγμή που χάιδευε τους εφοπλιστές – να υφίσταται γερό πλήγμα ο κλάδος της κρουαζιέρας.
Πού τα χρόνια τα παλιά, τότε που ο ΣΥΡΙΖΑ και ο κ. Τσίπρας κήρυσσαν τον πόλεμο στο εφοπλιστικό κεφάλαιο και ορκίζονταν πως θα το φορολογήσουν!
Και δεν πάει δα και τόσος καιρός!

Σταχυολογώ:
- 4 Απριλίου 2011, ομιλία Τσίπρα σε πολιτική συγκέντρωση του ΣΥΡΙΖΑ στη Θεσσαλονίκη: «Δείτε τι πάνε να κάνουν σήμερα, τι αρχίζουν και διαδίδουν δεξιά και αριστερά. Κατάργηση και περιορισμός των φοροαπαλλαγών. Δεν εννοούνε κατάργηση έστω και 1 από τις 58 φοροαπαλλαγές που έχουν οι εφοπλιστές, αυτή η πατριωτική δύναμη που ναυπηγεί 300 καράβια σήμερα και ούτε ένα στη χώρα μας. Εννοούνε κατάργηση φοροαπαλλαγών των μισθωτών και των συνταξιούχων. Νέες περικοπές στους μισθούς των δημοσίων υπαλλήλων, λες και υπάρχουν πια υψηλόμισθοι δημόσιοι υπάλληλοι. Μείωση των κοινωνικών επιδομάτων, δηλαδή των επιδομάτων ανεργίας».
- Οικονομικό πρόγραμμα ΣΥΡΙΖΑ (Μάιος 2012): «Να καταργηθεί τοειδικό καθεστώτος φορολογικής ασυλίας των οικονομικά ισχυρών παραγόντων, όπως των εφοπλιστών και της Εκκλησίας». (σελ. 5)
- «Αντί για την αύξηση του ΦΠΑ στην εστίαση, να μπει φόρος εφοπλιστών σε κάθε ένα από τα 4.000 πλοία τους, που θα αποφέρει 2 δις (500.000 ανά πλοίο)», Αλ. Τσίπρας στην ομιλία τουστα Γιάννενα (30 Απριλίου 2012).
- Ομιλία Τσίπρα κατά την παρουσίαση του προγράμματος του κόμματός του (Αθηναϊδα, 1 Ιουνίου 2012: «Εθνική Προγραμματική Συμφωνία, με τον κλάδο της ναυτιλίας και τον εφοπλιστικό κόσμο, που θα αυξήσει τα φορολογικά έσοδα. Θα επανεξεταστούν από μηδενική βάση οι σχέσεις ανάμεσα στο ελληνικό κράτος, τη ναυτιλία και τον εφοπλιστικό κόσμο, με στόχο τη κατάργηση των προκλητικών 58 διαφορετικών φοροαπαλλαγών και τη δημιουργία ενός σταθερού φορολογικού καθεστώτος που θα ανταποκρίνεται στη Συνταγματική επιταγή για τη συμβολή στα φορολογικά βάρη όλων των Ελλήνων υπηκόων».
- 8 Ιουνίου 2012, ομιλία Τσίπρα στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη Περάματος, υπό τον γενικό τίτλο «ΣΥΡΙΖΑ ή κοινωνική καταστροφή»: Επιτέθηκε στους εφοπλιστές, αναφερόμενος στις φοροαπαλλαγές που έχει ο ελληνικός στόλος και χαρακτηρίζοντας απαράδεκτο το γεγονός ότι «επισκευάζουν τα πλοία στα ναυπηγεία της Κορέας, της Τουρκίας, της Πορτογαλίας».
«Θα τους ζητήσουμε να αποδείξουν ότι την ελληνική σημαία στα πλοία τους δεν την έχουν μονάχα για καιροσκοπικούς λόγους, την έχουν γιατί πραγματικά θέλουν να στηρίξουν τη χώρα, την πατρίδα, σε μια στιγμή που η οικονομία βουλιάζει. Αν δεν το θέλουν, δεν αξίζουν να έχουν την ελληνική σημαία στα πλοία τους. Όποιος σηκώνει την ελληνική σημαία, πρέπει να στηρίζει την πατρίδα του. Και η πατρίδα μας είναι οι άνθρωποι που ζουν σε αυτή την πατρίδα. Δεν σώζουμε την πατρίδα διαλύοντας τους Έλληνες και τις Ελληνίδες, τους εργαζόμενους, τον λαό που ζει μέσα στην εξαθλίωση».
- 12 Ιουνίου 2012, συνέντευξη Τσίπρα στο Ζάππειο: «Εμείς με την εθνική προγραμματική συμφωνία που θέλουμε να έχουμε με τον εφοπλιστικό κόσμο, τον ναυτιλιακό κόσμο, τον κόσμο της ναυτιλίας εν πάση περιπτώσει και του εφοπλισμού, θα επιδιώξουμε περισσότερα από μία έκτακτη εισφορά άπαξ. Και πιστεύουμε ότι μπορεί να έχουμε αποτελέσματα σε αυτή τη διαδικασία και λέω διαδικασία συνεννόησης και συμφωνίας, διότι θα γνωρίζετε πάρα πολύ καλά ότι αν θέλουν να αποφύγουν τις εισφορές τους προς το Ελληνικό Δημόσιο έχουν τρόπους να το κάνουν, άρα εδώ θέλει μια συνεννόηση. Αλλά η βάση της συνεννόησής μας θα είναι ότι όταν έχουμε έναν πόλεμο δεν μπορεί στον πόλεμο να είναι στην πρώτη γραμμή αυτοί οι οποίοι πλήττονται και είναι ο λαός οι χαμηλόμισθοι οι χαμηλοσυνταξιούχοι και κάποιοι να είναι στα μετόπισθεν και μάλιστα να μας απειλούν κιόλας ότι την ώρα του πολέμου θα κατεβάσουν την ελληνική σημαία.
Και ακριβώς επειδή εμείς θεωρούμε ότι δεν είναι όλοι σε μία λογική αδιαφορίας ή αναισθησίας για όσα περνάει η χώρα, πιστεύουμε ότι θα βρούμε ευήκοα ώτα και θα συμφωνήσουμε, υπάρχουν άλλωστε και μοντέλα, στον καπιταλισμό είναι αυτά τα μοντέλα, δεν είναι σε καθεστώτα ή σε διαδικασίες οι οποίες έχουν κοινωνικοποιήσει, χώρες που έχουν κοινοποιήσει τα μέσα παραγωγής.
Η Νορβηγία για παράδειγμα δεν έχει 58 διαφορετικές φοροαπαλλαγές για τον εμπορικό της στόλο, που είναι ισχυρός. Όχι τόσο ισχυρός όσο ο ελληνικός, αλλά είναι ισχυρός. Έχουμε να δούμε μοντέλα. Κυρίως όμως εμείς αν θέλετε ευελπιστούμε ότι θα βρούμε τη δυνατότητα να κουβεντιάσουμε και να έχουμε από την πλευρά αν όχι όλων σημαντικού μέρους του εφοπλιστικού κόσμου την πρόθεση να βάλουν πλάτη όταν η χώρα βρίσκεται σε αυτόν τον κίνδυνο κατάρρευσης.
Εάν δεν το κάνουν; Εάν δεν το κάνουν και δεν καταλήξουμε σε προγραμματική συμφωνία, θα ψάξουμε να βρούμε κάθε τρόπο. Κάθε τρόπο. Σε κάθε περίπτωση, εμείς λέμε ότι βασική προτεραιότητα του προγράμματός μας, του σχεδίου μας, είναι ο κάθε Έλληνας και η κάθε Ελληνίδα να συμβάλλει σε αυτή τη δύσκολη στιγμή ανάλογα με τις δυνατότητές του, πράγμα το οποίο δε συνέβη ποτέ στον τόπο, ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια, όπου οι πολλοί που είχαν τα λίγα έχαναν κι αυτά τα λίγα που είχαν και τα έχασαν και οι λίγοι που έχουν τα πολλά τα κάνανε περισσότερα παρά την κρίση που διανύουμε».
- 15 Σεπτεμβρίου 2012, ομιλία Τσίπρα στην 77η ΔΕΘ: Υποσχέθηκε περαιτέρω ενίσχυση της ναυτιλίας «με τη σύναψη εθνικής προγραμματικής συμφωνίας με τον κλάδο της ναυτιλίας και τον εφοπλιστικό κόσμο. Η συμφωνία αυτή, ανάμεσα σε άλλα, θα επανεξετάσει από μηδενική βάση και τις πενήντα οκτώ διαφορετικές φοροαπαλλαγές για τους εφοπλιστές».
- 17 Νοεμβρίου 2012, συνέντευξη Τσίπρα στην εφημερίδα «6 ημέρες»: «Όσο για τις υποσχέσεις που δίνουμε, θα έλεγα ότι πράγματι έχουμε δώσει υποσχέσεις σε κοινωνικές ομάδες. Για παράδειγμα έχουμε δώσει υποσχέσεις στους εφοπλιστές ότι θα τους φορολογήσουμε».
- 9 Δεκεμβρίου 2012, σχόλιο ΣΥΡΙΖΑμε αφορμή συνέντευξη του πρωθυπουργού Αντ. Σαμαρά σε κυριακάτικη εφημερίδα: «Αποτελεί πρόκληση να εξετάζεις για πολλοστή φορά αύξηση των φορολογικών βαρών σε μισθωτούς, συνταξιούχους, ελεύθερους επαγγελματίες και την ίδια στιγμή να μειώνεις τους φόρους του μεγάλου επιχειρηματικού και εφοπλιστικού κεφαλαίου, καλύπτοντας παράλληλα τη φοροδιαφυγή των ημετέρων της διαπλοκής».
- 14 Δεκεμβρίου 2012. Συνάντηση Τσίπρα με το προεδρείο της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών. Στο δελτίο Τύπου που εκδίδεται μετά από την Κουμουνδούρου, αναφέρεται ότι η αντιπροσωπεία του ΣΥΡΙΖΑ έθεσε τα θέματα:
α. της φορολόγησης των ναυτιλιακών επιχειρήσεων και της αύξησης των εσόδων από αυτές.
β. της συμβολής της ναυτιλίας στην ανασυγκρότηση της ναυπηγικής βιομηχανίας.
γ. του θαλάσσιου τουρισμού, σε σχέση με τις μαρίνες, την ανάπτυξη του κλάδου και την αύξηση των φορολογικών εσόδων.
δ. τα εργασιακά και το μισθολόγιο στην ελληνόκτητη ποντοπόρο ναυτιλία των κατώτερων πληρωμάτων με στόχο την αντιμετώπιση της ανεργίας των Ελλήνων ναυτικών.
ε. την αναβάθμιση της ναυτικής εκπαίδευσης, με ιδιαίτερη αναφορά στην ανάγκη να ξεπεραστούν τα εμπόδια για την πρακτική άσκηση των εκπαιδευομένων.
«Η ελληνική ναυτιλία πρέπει να διατηρήσει τον πρωτεύοντα ρόλο της παγκοσμίως», ταυτόχρονα όμως, αυτό πρέπει να «αντιστοιχεί σε αυξημένο όφελος για το σύνολο της κοινωνίας και της ελληνικής οικονομίας», σημείωσε σε δηλώσεις του ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης Αλέξης Τσίπρας.
- 1 Φεβρουαρίου 2013, άρθρο Τσίπρα στη γαλλική εφημερίδα «Μοντ Ντιπλοματίκ»: Ένα τέτοιο σχέδιο δεν μπορεί να εφαρμοστεί παρά μόνο από ένα κόμμα ανεξάρτητο από τη χρηματοπιστωτική ολιγαρχία που κρατάει όμηρο το κράτος, από τους κρατικοδίαιτους επιχειρηματίες, τους διαπλεκόμενους και φοροαπαλλασσόμενους εφοπλιστές, τους ξεπεσμένους καναλάρχες και τους πολυπράγμονες και χρεοκοπημένους τραπεζίτες».
- 14 Φεβρουαρίου 2013, ομιλία Τσίπρα κατά την επίσκεψή του στο μπλόκο των αγροτών στη Λαμία: «Δεν μπορεί να δίνουμε αφορολόγητο πετρέλαιο στους εφοπλιστές και ο αγρότης να πληρώνει 1,5 ευρώ το πετρέλαιο».
- 14 Φεβρουαρίου 2013, ομιλία Τσίπρα κατά την επίσκεψή του στο μπλόκο των αγροτών στη Νίκαια Λάρισας: «Και βεβαίως όταν στους εφοπλιστές δίνουν αφορολόγητο πετρέλαιο και στους αγρότες και σε εσάς εδώ έχει ενάμιση ευρώ το πετρέλαιο, δεν μπορείς να έχεις παραγωγή».
- 15 Μαρτίου 2013. Στην ομιλία του στο LSE στο Λονδίνο, ο κ. Τσίπρας ξεκαθαρίζει ότι δεν συμφωνεί με το αίτημα των εφοπλιστών να μην πληρώνουν φόρους στην Ελλάδα.
- 22 Απριλίου 2013. Ανακοίνωση ΣΥΡΙΖΑ (Τμήμα Ναυτιλίας) με αφορμή την επίσκεψη του πρωθυπουργού στον Πειραιά, για την υπογραφή συμφωνίας δωρεάς δύο σκαφών από την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών προς το Λιμενικό Σώμα - Ελληνική Ακτοφυλακή: «Τα κρυφά και φανερά μεγάλα προνόμια υπέρ των Ελλήνων εφοπλιστών μόνο στήριξη της ελληνικής οικονομίας στις δύσκολες εποχές δεν μπορούν να χαρακτηριστούν».
- 27 Απριλίου 2013, Ευκλείδης Τσακαλώτος στη Βουλή: «Στο τελευταίο φορολογικό νομοσχέδιο επιβάλατε έκτακτη εισφορά στους εφοπλιστές. Στο νομοσχέδιο για τα επενδυτικά εργαλεία ανάπτυξης τη μειώσατε στο μισό και σήμερα έρχεστε να την καταργήσετε. Σας ευχαριστούμε για την ειλικρίνειά σας».
- 25 Σεπτεμβρίου 2013, χαιρετισμός Τσίπρα στην ανοιχτή εκδήλωση του ΣΥΡΙΖΑ στο Πέραμα: «Γιατί δεν ξεχνάμε τους νεκρούς στο βωμό των συμφερόντων εφοπλιστών και εργολάβων. Δεν ξεχνάμε τους νεκρούς στο FRENSPI GAS, το ΑΝΑΓΚΕΛ ΓΚΕΪΝΤΝΕΣ, το AISA CREG. Δεν ξεχνάμε όσους θυσιάστηκαν στο βρώμικο βωμό των συμφερόντων. Και πιστεύουμε ότι όποιος πραγματικά ενδιαφέρεται για τη μοίρα των ζωντανών δεν μπορεί παρά να έχει καλά φυλαγμένους στη μνήμη του τους νεκρούς».
- 1 Νοεμβρίου 2013. Ερώτηση βουλευτών ΣΥΡΙΖΑ με τίτλο «Φορολογικά δώρα σε εφοπλιστές»: «Το 2013 είναι αναμφισβήτητα το νομοθετικό έτος της μεγάλης φοροεπιδρομής στα χαμηλά και μεσαία εισοδήματα.
Μετά το νέο Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος (Ν.4172/2013) ο οποίος μεταξύ άλλων θα φέρει την κατάργηση όλων των αφορολόγητων ορίων και κάθε φοροαπαλλαγής πραγματικών δαπανών, αύξηση του συντελεστή φορολόγησης στα ενοίκια, αύξηση φορολογίας των αποζημιώσεων απόλυσης, υπέρμετρες φορολογικές επιβαρύνσεις επί τεκμαρτών εισοδημάτων, έρχεται ο Ενιαίος Φόρος Ακινήτων με το οποίο “μονιμοποιούνται” οι επιβαρύνσεις στην κατοχή των ακινήτων.
Ταυτόχρονα με την προκλητική και άνιση φορολογική επιβάρυνση που οδηγεί στη μαζική φτωχοποίηση μεγάλα τμήματα του πληθυσμού, το 2013 έφερε και σημαντικά «δώρα» στο εφοπλιστικό κεφάλαιο.
Συγκεκριμένα, με το άρθρο 24 του ν. 4110/2013 το αφορολόγητο της απόκτησης πλοίων επεκτάθηκε και στην κληρονομική μεταβίβαση είτε πρόκειται για άμεση απόκτηση ιδιοκτησιακού δικαιώματος επί του πλοίου είτε για έμμεση απόκτηση μέσω μετοχών ή εταιρικών μεριδίων, ακόμη και εάν δεν πρόκειται για μετοχές ή εταιρικά μερίδια πλοιοκτητριών εταιριών, αλλά για εταιρίες χαρτοφυλακίου, οι οποίες κατέχουν αυτές τις μετοχές στις πλοιοκτήτριες.
Στη συνέχεια με το άρθρο 44 του ν. 4141/ 2013, σταματούν ουσιαστικά οι ενοχλητικοί φορολογικοί έλεγχοι προς εφοπλιστές που σε κάποιες περιπτώσεις είχαν καταφέρει να καταλογίσουν διαφυγόντες φόρους πολλών εκατομμυρίων ευρώ, από τα μερίσματα των εταιρειών που διαχειρίζονται πλοία.
Επειδή η ασκούμενη φορολογική πολιτική, χωρίζει τους Έλληνες φορολογούμενους σε πατρικίους και πληβείους επιβαρύνοντας διαρκώς τις αισθητά μειωμένες, από τις συνεχείς περικοπές, αποδοχές των μισθών - συντάξεων και την μεσαία ακίνητη περιουσία αποδεικνύει την αδιαφορία της κυβέρνησης για τη διάλυση της κοινωνικής συνοχής αλλά και την υπερβολική σπουδή για την προστασία των υπερκερδών του εφοπλιστικού κεφαλαίου
Ερωτάται ο κ. Υπουργός
· Ποιοι είναι οι λόγοι που επέβαλαν τις εν λόγω ρυθμίσεις;
· Έχει εκτιμηθεί η απώλεια εσόδων για το Δημόσιο Ταμείο;
· Προτίθεται να αναλάβει νομοθετική πρωτοβουλία ώστε να καταργηθούν οι παραπάνω προκλητικές ρυθμίσεις;
· Προτίθεται η κυβέρνηση να προχωρήσει στον απολύτως αναγκαίο εξορθολογισμό του φορολογικού συστήματος της χώρας για την επίτευξη της ανάκαμψης και για την επαναφορά της οικονομίας σε ομαλή λειτουργία;
Οι ερωτώντες βουλευτές
Παπαδημούλης Δημήτρης
Γελαλής Δημήτρης
Δραγασάκης Γιάννης
Δρίτσας Θοδωρής
Τσακαλώτος Ευκλείδης

- 7 Δεκεμβρίου 2013. Ομιλία Τσίπρα στη συζήτηση επί του προϋπολογισμού: «Τι έχετε κάνει με τους εφοπλιστές, αφού δεν σας αρέσει η αριθμητική; Οι εφοπλιστές έχουν 56 διαφορετικές φοροαπαλλαγές. Στους φτωχούς αγρότες όμως, ετοιμάζεστε να βάλετε χαράτσι. Τους μικρομεσαίους τους ξεσπιτώνεται και τους φορολογείτε υποχρεωτικά, ενώ τους εφοπλιστές προαιρετικά. Εγώ θα σας πρότεινα να το αλλάξουμε, να πάμε τους άλλους υποχρεωτικά και τους αγρότες και τους μικρομεσαίους προαιρετικά. Να, λοιπόν, γιατί εμείς λέμε ότι υπάρχει άλλος τρόπος για αύξηση των δημοσίων εσόδων από αυτόν της κοινωνικής διάλυσης που έχετε επιλέξει. Μόνο που εσείς δεν τον επιλέγεται για την απαιτεί ρήξη με τα συμφέροντα που χρόνια τώρα εσείς εκπροσωπείτε. Να, λοιπόν, εμείς γιατί και θέλουμε και μπορούμε».
- 13 Ιουνίου 2014, ανακοίνωση Τμήματος Ναυτιλίας ΣΥΡΙΖΑ σχετικά με την προσπάθεια της κυβέρνησης να επιβάλει τις ατομικές συμβάσεις εργασίας στην Ποντοπόρο Ναυτιλία: «Πρόκειται, για μια άθλια πολιτική συναλλαγή μεταξύ της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών και της κυβέρνησης, με στόχο να νομιμοποιήσουν ντε φάκτο τις ατομικές συμβάσεις στην Ποντοπόρο Ναυτιλία, σε αντικατάσταση των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας, οι οποίες ισχύουν και εφαρμόζονται τα τελευταία 70 χρόνια, στο χώρο της ναυτικής εργασίας. Η επαναφορά του θέματος, συνιστά αντιδημοκρατική εκτροπή από πλευράς κυβέρνησης, η οποία επιδιώκει να ικανοποιήσει την αξίωση των εφοπλιστών στην Ποντοπόρο Ναυτιλία, επαναφέροντας εργασιακές συνθήκες, που αντιστοιχούν σε περίοδο εργασιακού μεσαίωνα.
Εκφράζουμε την αμέριστη συμπαράστασή μας στους ναυτεργάτες και στα Συνδικάτα των ναυτεργατών και θα στηρίξουμε με κάθε προσπάθεια και πρωτοβουλία -μέσα και έξω από την Βουλή- για να μην περάσουν οι αντεργατικές κυβερνητικές επιλογές. Θέλουμε επίσης να υπογραμμίσουμε, ότι ο ΣΥΡΙΖΑ, από θέση κυβερνητικής ευθύνης, θα αποκαταστήσει το θεσμό των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας και θα διαμορφώσει ένα θεσμικό πλαίσιο, στη βάση των αναγκών της κοινωνίας, των εργαζομένων και στην κατεύθυνση ενός μοντέλου παραγωγικής ανασυγκρότησης, που θα υπηρετεί την ανάπτυξη και το δημόσιο συμφέρον».
- 1 Οκτωβρίου 2014. Ανακοίνωση Τμήματος Ναυτιλίας ΣΥΡΙΖΑ σχετικά με την κατάργηση της υποχρεωτικής φορολόγησης των εφοπλιστών: «Την ώρα που η κοινωνία αναστενάζει από τους φόρους και τα χαράτσια στα ακίνητα (ΕΝΦΙΑ) που την οδηγούν σε απόγνωση μέχρι θανάτου, η συγκυβέρνηση, με νυκτερινή αιφνίδια τροπολογία, απαλλάσσει τους πλοιοκτήτες-εφοπλιστές από την φορολόγηση των πλοίων τους. Είναι η ίδια κυβέρνηση, η οποία πριν μερικούς μήνες, εσκεμμένα, υπό την επίκληση «τεχνικών δυσκολιών», δεν προχώρησε στις απαραίτητες διοικητικές ενέργειες προκειμένου να εισπράξει τους οφειλόμενους φόρους. Φαίνεται ότι οι «τεχνικές δυσκολίες» ήταν τελικά… ανυπέρβλητες και ξεπεράστηκαν με την αλλαγή του περιεχομένου των διατάξεων του Νόμου και τη μετατροπή της υποχρεωτικής έκτακτης φορολόγησης των εφοπλιστών σε εθελοντική συνεισφορά.
Ο ΣΥΡΙΖΑ δεσμεύεται να επανεξετάσει από μηδενική βάση τη σχέση ανάμεσα στο ελληνικό κράτος, τη ναυτιλία και τον εφοπλιστικό κόσμο, με στόχο τη δημιουργία ενός δίκαιου φορολογικού καθεστώτος, που θα ανταποκρίνεται στη συνταγματική επιταγή για τη συμβολή όλων, ανάλογα με την φοροδοτική τους ικανότητα, στα δημόσια βάρη».
- 8 Οκτωβρίου 2014, Ευκλείδης Τσακαλώτος σε ΜΜΕ: «Εμείς λέμε ότι σε πρώτη φάση, το 26% που είναι ο φόρος των επιχειρήσεων στα κέρδη, δεν έχουμε πρόθεση να το σηκώσουμε, αλλά θεωρούμε όμως ότι οι επιχειρηματίες και οι εφοπλιστές δεν έχουν πληρώσει όσα μπορούν ανάλογα με το Σύνταγμα. Χρειάζεται ένα σκέλος που είναι στο υπερεθνικό. Είναι πολύ κακό για την Ευρώπη να ανταγωνίζονται χώρες για το ποιος έχει χαμηλότερη φορολογία. Έτσι και δεν κερδίζεις επενδύσεις γιατί αυτό που χρειάζονται οι επενδυτές είναι να υπάρχει μια ζήτηση, ένα κλίμα, υποδομές, σταθερή κοινωνική βάση».
- 10 Νοεμβρίου 2014. Ερώτηση Δ. Παπαδημούλη στην Κομισιόν «για το σκανδαλώδες φορολογικό καθεστώς των Ελλήνων εφοπλιστών»:
«Σύμφωνα με ανακοίνωση της Κομισιόν στις 25 Σεπτεμβρίου 2014, η Ελλάδα δέχτηκε Αιτιολογημένη Γνώμη από την Επιτροπή και καλείται να τερματίσει τις φορολογικές διακρίσεις για πλοία με αλλοδαπή σημαία, με το επιχείρημα ότι παραβιάζεται η κοινοτική νομοθεσία. Πιο συγκεκριμένα, η Κομισιόν υποστηρίζει ότι οι ελληνικοί φορολογικοί κανόνες εξαιρούν τα ελληνόκτητα πλοία από την καταβολή φόρου εισοδήματος, επιβάλλοντάς τους ένα πιο ευνοϊκό φορολογικό καθεστώς με βάση τη χωρητικότητα.
Ερωτάται η Επιτροπή:
· Μπορεί να εξηγήσει σε τι συνίσταται ακριβώς η αιτιολογημένη γνώμη που απέστειλε στην Ελλάδα; Ποιες πτυχές της κοινοτικής νομοθεσίας ενδέχεται να αντιβαίνουν οι ελληνικοί φορολογικοί κανόνες; Οι πιθανές παραβάσεις της κοινοτικής νομοθεσίας αφορούν τα ελληνόκτητα πλοία, ανεξάρτητα από το μέγεθός τους;
· Διαθέτει στοιχεία για τη συμμετοχή των ελληνικών ναυτιλιακών εταιριών στο ΑΕΠ της χώρας, καθώς επίσης, στα φορολογικά έσοδα του Προϋπολογισμού; Ποια είναι τα αντίστοιχα ποσοστά για τα άλλα κράτη-μέλη;»
- 9 Φεβρουαρίου 2015. Θ. Δρίτσας κατά την ομιλία του επί των προγραμματικών δηλώσεων της κυβέρνησης. Συνδέει την πάταξη της ανεργίας των ναυτικών, με την «επιτακτικά αναγκαία αύξηση της ανταπόδοσης του εφοπλιστικού κεφαλαίου προς την ελληνική κοινωνία» - μιαν ανταπόδοση που «πρέπει να περιλάβει πρώτα απ' όλα την ενίσχυση της απασχόλησης, αλλά και να επεκταθεί και σε άλλα ζητήματα».
- 10 Ιουλίου 2015. Στην πρόταση της κυβέρνησης «πρώτη φορά αριστεροδεξιά» προς την τρόικα και τον ΕΜΣ, αναφέρεται συγκεκριμένα:
«Αύξηση φόρου ναυτιλιακών επιχειρήσεων και κατάργηση προνομίων εφοπλιστών».
- 10 Ιουλίου 2015. Παρέμβαση ΥΠΟΙΚ Τσακαλώτου στην κοινή συνεδρίαση τεσσάρων Επιτροπών της Βουλής: «Στα βάρη που υπάρχουν, πρέπει να σας πω ότι η κυβέρνηση έχει κάνει μια πολύ μεγάλη προσπάθεια να υπάρχει μια διαφορετική κατανομή των βαρών. Γι' αυτό θα δείτε ότι υπάρχει αύξηση εισφοράς αλληλεγγύης για τα εισοδήματα άνω των 30.000 €. Θα υπάρχει αύξηση φόρου στις εταιρείες από 26% σε 28% και παίρνω υπ' όψιν αυτό που μου είπατε και έχετε και κάποια λογική στην σκέψη που καταθέσατε. Θα υπάρχει αύξηση φορολογίας στους εφοπλιστές».


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σχόλια θα γίνονται δεκτά μόνο με ελληνικούς χαρακτήρες