Γράφει η Σοφία Βούλτεψη
Η υπογραφή της συμφωνίας μεταξύ του ΤΑΙΠΕΔ και της κινεζικής Cosco έγινε ως γνωστόν μετά μεγάλων τυμπανοκρουσιών στο Ζάππειο, την Παρασκευή, 8 Απριλίου του σωτηρίου (λέμε τώρα) έτους 2016.
Κατά τον κ. Τσίπρα, ήταν μια «σημαντική ημέρα για τις ελληνοκινεζικές σχέσεις», που «δίνει μια πολύ σημαντική ευκαιρία οι μακραίωνες σχέσεις Ελλάδας και Κίνας να αποκτήσουν έναν αναπτυξιακό προσανατολισμό που θα συμβάλει ουσιαστικά στα συμφέροντα των δύο χωρών και των δύο λαών».
Ήταν, πάντα κατά τον κ. Τσίπρα, «ένα σημαντικό μήνυμα στην παγκόσμια οικονομική κοινότητα για την προοπτική ανάκαμψης της ελληνικής οικονομίας», «ένα μήνυμα προσέλκυσης νέων επενδύσεων, ότι η Ελλάδα είναι ανοικτή σε αναπτυξιακές επενδύσεις, με την προϋπόθεση ότι οι επενδύσεις αυτές θα σέβονται τις εργασιακές σχέσεις και την περιβαλλοντική νομοθεσία της Ελλάδας, όπως ακριβώς και η συμφωνία την οποία σήμερα υπογράφουμε», καθώς «οι επενδυτικές δραστηριότητες -και μάλιστα αυτές που μπορούν να προσελκύσουν κι άλλες σημαντικές επενδύσεις- έχουν για μας ιδιαίτερη σημασία και αξία».
Όπως επίσης είπε, «η Ελλάδα εξαιτίας της γεωγραφικής της τοποθεσίας και φυσικά της συμμετοχής της στην ΕΕ, μπορεί να είναι μια χώρα πυλώνας για τις οικονομικές, εμπορικές αλλά και πολιτιστικές δραστηριότητες της Κίνας και προώθησης τους στην ευρωπαϊκή ήπειρο».
Γι’ αυτό και «φιλοδοξούμε να γίνουμε μια γέφυρα ανάμεσα σε Δύση και Ανατολή, και από την πλευρά σας θεωρώ ότι μέσα από αυτή τη συμφωνία δίνεται η δυνατότητα να συντομεύσετε ακόμα περισσότερο τον περίφημο "δρόμο του μεταξιού"- και οι εγκαταστάσεις, αλλά και οι δυνατότητες εδώ στην Ελλάδα να φτιάξουμε μια αξιόπιστη συνεργασία μπορούν να δώσουν και ταχύτητα και αποτελεσματικότητα στη μεταφορά εμπορευμάτων από την Κίνα στη Μεσόγειο και την Κεντρική Ευρώπη».
Δηλαδή, για να συνοψίσουμε, μιλάμε για σημαντική επένδυση, που θα φέρει και άλλες επενδύσεις, με την Ελλάδα σταυροδρόμι στον δρόμο του μεταξιού.
Ανάλογες ήταν και οι δηλώσεις του αντιπροέδρου της κυβέρνησης Γ. Δραγασάκη - περί επενδύσεων σε τουρισμό, εμπόριο και πολιτισμό.
Ακούσαμε κι’ άλλα, περί «μεγάλου βήματος» και περί «κομβικού σημείου» στις νέες εμπορικές διαδρομές μεταξύ Ανατολής και Δύσης και περί «ψήφου εμπιστοσύνης» της Κίνας για την αναβάθμιση της ελληνικής οικονομίας και ψήφος εμπιστοσύνης της Ελλάδας για την κινεζική επένδυση και το κοινό μέλλον.
Δηλαδή ακούσαμε την κυβέρνηση Τσίπρα-Καμμένου να επαναλαμβάνει όλα αυτά τα οποία κατήγγειλαν και λοιδορούσαν όταν οι κυβερνήσεις Καραμανλή και Σαμαρά έπαιρναν τις μεγάλες αποφάσεις για την αξιοποίηση του λιμανιού.
Ακούσαμε να διαφημίζεται μια επένδυση ύψους 1,5 δις ευρώ, περί υποχρεωτικών επενδύσεων ύψους 350 εκ ευρώ την επόμενη δεκαετία, περί εσόδων για το ελληνικό Δημόσιο 410 εκ. ευρώ – όλα αυτά δηλαδή που κορόιδευαν ως τμήμα του success story και τα οποία υπήρχαν πάντα στη συμφωνία.
Ακούσαμε, βέβαια, και τις αναγκαίες διευκρινίσεις. Ότι το λιμάνι δεν πωλείται, παραμένει στην ιδιοκτησία του ελληνικού Δημοσίου, απλώς η εταιρεία που διαχειρίζεται τις λιμενικές υποδομές. Και ότι πωλείται η εταιρεία που διαχειρίζεται τις λιμενικές υποδομές, όχι ο λιμένας του Πειραιά, ιδιοκτήτης του οποίου είναι το ελληνικό Δημόσιο.
Και ότι ο ΟΛΠ είναι παραχωρησιούχος του λιμένος μέχρι το 2052 (master concession) και όχι ιδιοκτήτης του.
Και ότι ο ΟΛΠ έχει ουσιαστικά, ήδη, αποκρατικοποιηθεί με την είσοδό του στο ΧΑ το 2003, με την πώληση 26% των μετοχών σε ιδιώτες επενδυτές.
Δηλαδή, επανέλαβαν όλα εκείνα τα επιχειρήματα που είχαν προβληθεί από την κυβέρνηση Σαμαρά, με τον ΣΥΡΙΖΑ να βρίσκεται στα κάγκελα και να χασκογελά ακριβώς με το τελευταίο επιχείρημα – ότι δεν πωλείται το λιμάνι του Πειραιά, ότι πρόκειται για σύμβαση παραχώρησης και ότι ο ΟΛΠ έχει αποκρατικοποιηθεί από το 2003.
Τότε μας έλεγαν (απειλώντας κάθε επενδυτή) ότι η συμφωνία θα επανεξεταστεί.
Μιλούσαν για «εθνικό, οικονομικό, κοινωνικό και εργασιακό έγκλημα» και «παράδοση στα νύχια του ιδιώτη» (Π. Λαφαζάνης, Φεβρουάριος 2014).
Μιλούσαν για «πανστρατιά» και δημοψήφισμα.
Μιλούσαν για απώλεια 1.000 θέσεων εργασίας (Νάντια Βαλαβάνη, Βουλή, 25 Φεβρουαρίου 2014), επιμένοντας ότι δεν δημιουργήθηκε ούτε μία θέση εργασίας,
Μιλούσαν για «θατσερισμό», για «εργασιακό κάτεργο», για «ψευδείς προβλέψεις για νέες θέσεις εργασίας» (Θ. Δρίτσας, Αύγουστος 2013), για «υποτέλεια και απεμπόληση εθνικής κυριαρχίας», ενώ ο ίδιος ο κ. Τσίπρας στη συνάντησή του με την ΟΜΥΛΕ (31 Οκτωβρίου 2014) μοίρασε υποσχέσεις.
Ιδού τι έλεγαν:
- Δημήτρης Βίτσας, τηλεόραση του Σκάι, 11 Ιανουαρίου 2013: «Θα πάρουμε όλες τις δυνατότητες που έχουμε, σταδιακά, ο λαός να επανακτήσει την περιουσία του. Αν μέσα σε αυτό είναι και το λιμάνι, θα το πάρουμε πίσω... Θα πάρουμε τα μέτρα και στο βαθμό της αξιοποίησης, και το λιμάνι (αναφερόμενος στο τμήμα που έχει η COSCO) θα επανακτηθεί από την κοινωνία και το δημόσιο». «Και τις επικοινωνίες θέλουμε να είναι υπό κοινωνικό και δημόσιο έλεγχο, άρα αν ρωτήσετε αν θα πάρουμε πίσω τον ΟΤΕ, απαντάμε θα προσπαθήσουμε».
- 6 Μαρτίου 2014, ανακοίνωση Τμήματος Ναυτιλίας του ΣΥΡΙΖΑ σχετικά με τη δημοσίευση της πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος, για την πώληση μετοχών του Ο.Λ.Π.:
«Η κυβέρνηση Νέας Δημοκρατίας - ΠΑΣΟΚ, με εκτελεστικό βραχίονα το ΤΑΙΠΕΔ, ξεκινάει τη διαδικασία ξεπουλήματος του ΟΛΠ και την μετατροπή του μεγαλύτερου λιμανιού της χώρας σε ιδιωτικό μονοπώλιο, αδιαφορώντας για την εκφρασμένη αντίθεση του συνόλου των κοινωνικών και συνδικαλιστικών φορέων του Πειραιά και της ευρύτερης περιοχής.
Επίσης, αποδεικνύεται, περίτρανα, ότι η δικομματική κυβέρνηση, ακολουθώντας τον ολισθηρό κατήφορο του αυταρχισμού, αρνείται το διάλογο και τις δημοκρατικές διαδικασίες, απορρίπτοντας το αίτημα ολόκληρης της αντιπολίτευσης, για να γίνει ακρόαση φορέων από τη Βουλή, πριν από την έναρξη της διαδικασίας.
Η δημοσίευση στην ιστοσελίδα του ΤΑΙΠΕΔ, μέσα στη νύχτα, της πρόσκλησης ενδιαφέροντος για την πώληση του πλειοψηφικού πακέτου των μετοχών του ΟΛΠ, έρχεται απλά να ενισχύσει τις καταγγελίες των Βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ, στη συζήτηση σε Επιτροπή της Βουλής, ότι η όλη διαδικασία είναι «φωτογραφική», για να περάσει το λιμάνι στα χέρια της Cosco.
Τα ερωτηματικά τείνουν να γίνουν βεβαιότητα, για το σκανδαλώδη χαρακτήρα της διαδικασίας, επειδή:
1) Ακόμα και οι ελάχιστες αλλαγές, που έχουν γίνει στην Πρόσκληση Ενδιαφέροντος, σε σχέση με το κείμενο που είχε έρθει στην Βουλή, όπως μια τροποποίηση στα Κριτήρια Τεχνικής Επάρκειας, ενισχύει την άποψη ότι η διαδικασία είναι «φωτογραφική».
2) Δεν μπορεί κανένας να μη σταθεί στην παράγραφο 9.4 της σελίδας 17, όπου αναφέρεται ότι «όλα τα δικαιολογητικά θα πρέπει να έχουν εκδοθεί (και όπου προβλέπεται) να έχουν επικυρωθεί, το αργότερο 90 ημέρες, πριν από την ημερομηνία υποβολής Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος, η οποία εκπνέει στις 28/4/2014.
Δηλαδή, το Ταμείο, αναγνωρίζει ότι κάποιοι μπορούν ήδη να έχουν ξεκινήσει την διαδικασία έκδοσης δικαιολογητικών. Ποιοι είναι αυτοί; Θα μας απαντήσουν;
Τέλος, στην προκήρυξη αποκαλύπτεται ξεκάθαρα, ο εμπαιγμός των κυβερνητικών Βουλευτών απέναντι στους εργαζόμενους του ΟΛΠ, που διαβεβαίωναν ότι δεν θα θιγούν από την πώληση.
Είναι φανερό, πλέον, ότι οι περίφημες 7 «εγγυήσεις» για τον έλεγχο των τελών στην ακτοπλοΐα, τη διασφάλιση των εργαζόμενων κ.λπ., δεν είναι παρά κάποια σημεία, που θα τεθούν σε διαπραγμάτευση με τον αγοραστή.
Οι μάσκες έπεσαν. Η διαδικασία - σκάνδαλο για το ξεπούλημα του ΟΛΠ, αποκαλύπτεται.
Ο ΣΥΡΙΖΑ, θα σταθεί αποφασιστικά στο πλευρό των εργαζόμενων, των κοινωνικών φορέων, των κατοίκων της περιοχής του Πειραιά, στο δίκαιο αγώνα για να παραμείνει το λιμάνι υπό δημόσιο έλεγχο. Η κυβέρνηση θα πρέπει να γνωρίζει, ότι το ξεπούλημα του ΟΛΠ, δεν θα περάσει. Η σύσσωμη αντίσταση του λαού, θα τους ακυρώσει τα καταστροφικά σχέδιά τους. Το λιμάνι του Πειραιά ανήκει και θα μείνει στον λαό».
- 28 Μαρτίου 2014, ανακοίνωση του Τμήματος Ναυτιλίας του ΣΥΡΙΖΑ υπό τον τίτλο «Η κυβέρνηση, με βιασύνη προωθεί το ξεπούλημα των λιμανιών.
Με διαδικασίες fast track, η θεσμοθέτηση της ΡΑΛ»:
«Ο Υπουργός Ναυτιλίας, πρόσφατα είχε δεσμευτεί, ότι η ρύθμιση για τη Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων (ΡΑΛ) θα εντάσσονταν στο Σχέδιο Νόμου για τα Τουριστικά Σκάφη, που εισάγεται στην Ολομέλεια της Βουλής, την Τρίτη. Όπως φαίνεται, για μία ακόμη φορά, η κυβέρνηση δεν τήρησε τις δεσμεύσεις της.
Σύμφωνα με δημοσιεύματα, στο πολυνομοσχέδιο που έρχεται προς ψήφιση στη Βουλή το Σαββατοκύριακο, επιχειρείται η θεσμοθέτηση της ΡΑΛ, με αντικειμενικό σκοπό την πώληση του Ο.Λ.Π. σε πρώτη φάση και των υπόλοιπων λιμανιών της χώρας, στη συνέχεια.
Από διατάξεις που έχουν δει το φως της δημοσιότητας, φαίνεται ότι η κυβέρνηση δε θέλει να δημιουργήσει μία πραγματικά Ανεξάρτητη Αρχή, αλλά ένα φορέα βολέματος ημετέρων και εξυπηρέτησης των σχεδίων της.
Εκτός από το γεγονός, ότι η θεσμοθέτηση της ΡΑΛ είναι το όχημα για το ξεπούλημα των λιμανιών, ακόμα και η κυβέρνηση που πρότεινε τη δημιουργία της, επιχειρεί να τη θεσμοθετήσει, χωρίς καμία διαβούλευση και σε συνθήκες αδιαφάνειας. Γιατί άραγε τόση βιασύνη, για ένα θέμα τόσο κομβικό για την οικονομία της χώρας; Τι είναι αυτό που φοβίζει την κυβέρνηση και την τρόικα, στην προσπάθειά τους να τελειώσουν με την «υπόθεση» δημόσια λιμάνια και γενικότερα να εκποιήσουν τη δημόσια περιουσία, προς όφελος των δανειστών;
Η κοινωνία, οι εργαζόμενοι και οι μικρομεσαίοι επιχειρηματίες, έχουν αντιληφθεί το μέγεθος της καταστροφής, που συνεπάγεται η πώληση των λιμανιών της χώρας. Έχουν αντιληφθεί, ότι η κυβέρνηση, εκποιεί δημόσια περιουσία για να πληρώσει τους δανειστές. Με τους αγώνες τους, θα αποτρέψουν αυτό το σχεδιασμό και θα καταργήσουν στην πράξη κάθε αδιαφανή μεθόδευση που επιχειρείται.
Ο ΣΥΡΙΖΑ, θα πρωτοστατήσει να ανατραπεί η πολιτική του ξεπουλήματος της εθνικής δημόσιας περιουσίας και καλεί όλους τους εργαζόμενους, τους φορείς του Πειραιά και τις Δημοτικές Κινήσεις, να αντισταθούν αγωνιστικά και να ανατρέψουν τη μνημονιακή πολιτική».
- 15 Απριλίου 2014, Ανακοίνωση του Τμήματος Ναυτιλίας του ΣΥΡΙΖΑ για τον ΟΛΘ υπό τον τίτλο «ΤΑΙΠΕΔ - Κυβέρνηση, συνεχίζουν να εξαπατούν τη Βουλή και τον ελληνικό λαό. Όχι στην πώληση του Ο.Λ.Θ. - Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης να παραμείνει δημόσιο, στην υπηρεσία της κοινωνίας»:
«Η κυβέρνηση, συνεχίζει το καταστροφικό της έργο, εκποιώντας δημόσια περιουσία, λίγο πριν ο λαός δρομολογήσει την ανατροπή της. Χθες, μέσω του ΤΑΙΠΕΔ, έδωσε στη δημοσιότητα, την πρόσκληση ενδιαφέροντος για την πώληση της πλειοψηφίας των μετοχών του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης, δείχνοντας και στην πράξη, τις αντιδημοκρατικές πρακτικές και λειτουργίες που ακολουθεί προκειμένου να ξεπουλήσει δημόσια περιουσία, προς όφελος των ξένων πιστωτών.
Οι κυβερνώντες, όχι μόνο δεν έλαβαν υπόψη την καθολική αντίδραση των εργαζομένων, της αυτοδιοίκησης και των παραγωγικών φορέων της πόλης, αλλά αγνόησαν ακόμη και τις αντιρρήσεις, που εκφράστηκαν από την πλειοψηφία των Βουλευτών στην Επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων, που έγινε η σχετική παρουσίαση από το ΤΑΙΠΕΔ.
Τι και αν οι ιδιωτικοποιήσεις λιμενικών αρχών απέτυχαν παταγωδώς, στη Βρετανία της Θάτσερ όπου επιχειρήθηκαν και σήμερα το 96% των ευρωπαϊκών λιμανιών είναι δημόσια;
Τι και αν η Διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ ανακοίνωσε, ότι απαιτείται περαιτέρω ενημέρωση των αρμόδιων φορέων και των πολιτικών κομμάτων, τέσσερις μόλις μέρες πριν τη χθεσινή εσπευσμένη ανακοίνωση της πρόσκλησης ενδιαφέροντος;
Προκειμένου να εξυπηρετήσουν το στόχο τους, που είναι να ξεπουλήσουν γρήγορα οτιδήποτε ανήκει στη δημόσια σφαίρα, αδιαφορούν, αν η ήδη μειωμένη αξιοπιστία τους, φτάνει στο ναδίρ. Οι δήθεν διαφωνίες των κυβερνητικών συνεταίρων, κανένα δεν πείθουν. Σαμαράς και Βενιζέλος, είναι εξίσου υπεύθυνοι.
Η πώληση του λιμανιού, θα έχει αρνητικές επιπτώσεις στην οικονομία της Θεσσαλονίκης και της Βορείου Ελλάδας συνολικά, στις θέσεις απασχόλησης και στις συνθήκες εργασίας, στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις που συνδέονται με το λιμάνι και θα βρεθούν αντιμέτωπες με το φάσμα του αποκλεισμού από τις δραστηριότητές του, στους πολίτες που θα αποξενωθούν από τη λειτουργία του, στο περιβάλλον.
Ο ΣΥΡΙΖΑ, είναι αλληλέγγυος στους αγώνες που αναπτύσσονται και θα αναπτυχθούν, ενάντια σε οποιασδήποτε μορφής ιδιωτικοποίηση, προκειμένου το λιμάνι, μέσα από ένα δημόσιο σχεδιασμό, να αποτελέσει βασικό μοχλό για την παραγωγική ανασυγκρότηση της Βορείου Ελλάδας και γενικότερα της χώρας».
- 9 Μαΐου 2014, Αλ. Τσίπρας στην κεντρική προεκλογική συγκέντρωση του ΣΥΡΙΖΑ στην πλατεία Κοραή στον Πειραιά, όπου παραβρέθηκαν η υποψήφια περιφερειάρχης Αττικής Ρένα Δούρου, οι υποψήφιοι αντιπεριφερειάρχες Γρηγόρης Γαβρίλης και Παναγιώτης Χατζηπέρος και ο υποψήφιος Δήμαρχος Θ.Δρίτσας: Λέει ότι το λιμάνι έγινε ακόμα περισσότερο λιμάνι της αγωνίας από τη στιγμή που το έβγαλαν στο σφυρί. Και προσθέτει: «Εκτός από τους επίδοξους ιδιοκτήτες του λιμανιού και εκείνους που για χρόνια λυμαίνονται τον Πειραιά με τους κομματικούς στρατούς υπάρχει και ο Πειραιάς των αγωνιστών. Θα πάρουμε αυτό το πρωτάθλημα».
- 16 Οκτωβρίου 2014, ανακοίνωση του Τμήματος Ναυτιλίας του ΣΥΡΙΖΑ, υπό τον τίτλο «Με αυθαίρετες υπερβάσεις ακόμα και της ισχύουσας νομοθεσίας η κυβέρνηση βιάζεται να ολοκληρώσει το ξεπούλημα του ΟΛΠ»:
«Σταθερή στην προσήλωσή της να ιδιωτικοποιήσει το λιμάνι του Πειραιά, η κυβέρνηση αδιαφορεί για το δημόσιο συμφέρον αλλά και για την ισχύουσα νομοθεσία αγνοώντας ακόμα και σαφέστατες αποφάσεις του Ελεγκτικού Συνεδρίου. Ο Υπουργός Ναυτιλίας, ταυτίζεται πλήρως με τα σχέδια της COSCO όταν δηλώνει ότι «δεν υπάρχει κανένα άλλο εμπόδιο» για την υπογραφή της σκανδαλώδους έτσι και αλλιώς συμφωνίας του «φιλικού διακανονισμού» μεταξύ του ΟΛΠ και της εταιρίας.
Καλούμε την κυβέρνηση να μην προχωρήσει στην υλοποίηση της συμφωνίας και το ΔΣ του ΟΛΠ που είναι εντεταλμένο να προασπίσει το λιμάνι του Πειραιά και το δημόσιο και κοινωνικό προσανατολισμό του, να μην επικυρώσει αυθαιρεσίες και να λάβει υπόψη του την τοποθέτηση των εργαζομένων για ποινικές ευθύνες όσων αγνοήσουν τις αποφάσεις του Ελεγκτικού Συνεδρίου.
Παράλληλα, η κυβέρνηση αντιλαμβανόμενη ότι ο χρόνος της τελειώνει επιχειρεί να επισπεύσει το ξεπούλημα βασικών τομέων της οικονομίας, όπως τα λιμάνια. Γι’ αυτό, με Κοινή Υπουργική Απόφαση τροποποίησε την προκήρυξη του ΤΑΙΠΕΔ για την πώληση του λιμανιού του Πειραιά και μετέθεσε χρονικά τη διαδικασία διαπραγμάτευσης της σύμβασης παραχώρησης μεταξύ Ελληνικού δημοσίου και ΟΛΠ ώστε να κερδίσει χρόνο, αποδεχόμενη με αυτό τον τρόπο ότι το Ελληνικό Δημόσιο θα διαπραγματευθεί εκ των υστέρων με τον τελικό επενδυτή ζητήματα δημοσίου συμφέροντος, την εθνική ασφάλεια, τη δημόσια τάξη, την προστασία του περιβάλλοντος! Ταυτόχρονα, ο αγοραστής του ΟΛΠ αποκτά το πλεονέκτημα της διαπραγμάτευσης με την κυβέρνηση σε θέματα που ήταν διασφαλισμένα υπέρ του δημοσίου πριν την ανάδειξη του τελικού αγοραστή. Ενδεικτική της αγχώδους προχειρότητας της είναι ότι η σχετική ΚΥΑ, κατά δημοσιογραφικές πληροφορίες, θα αναμορφωθεί μετά από παρέμβαση του ΤΑΙΠΕΔ!
Ο ΣΥΡΙΖΑ συμπαρατάσσεται με τους παραγωγικούς και επιστημονικούς φορείς της πόλης και τους εργαζόμενους από κοινού θα αγωνιστεί για τη διαφύλαξη του δημόσιου χαρακτήρα των λιμανιών. Η κυβέρνηση δεν έχει κανένα δικαίωμα να προβαίνει σε πράξεις και αποφάσεις που ελέγχονται ως προς τη νομιμότητα τους, ξεπουλάνε τον πλούτο της χώρας και υποθηκεύουν το μέλλον της».
- 27 Ιανουαρίου 2015. Δηλώσεις Θ. Δρίτσα: «Ο δημόσιος χαρακτήρας του λιμανιού παραμένει, η ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ σταματά εδώ».Μιλά για αναστολή της διαδικασίας πώλησης, λέγοντας ότι «το ΤΑΙΠΕΔ, ή η καινούρια επιτροπή αποκρατικοποιήσεων με τη νέα της μορφή, θα αναστείλει τη διαδικασία πώλησης του πλειοψηφικού πακέτου του ΟΛΠ». Σχετικά με την επένδυση της Cosco στο λιμάνι του Πειραιά, δηλώνει πως «όλες οι επενδύσεις είναι καλοδεχούμενες, αρκεί να έχουν κοινωνικό περιεχόμενο».
- 29 Ιανουαρίου 2015, Θ. Δρίτσας, ραδιόφωνο Άλφα: Δεν αμφισβητείται η σύμβαση με την Cosco. Δεν εξετάζεται προς το παρόν η ιδιωτικοποίηση του άλλου τμήματος του ΟΛΠ και της Θεσσαλονίκης.
- 9 Φεβρουαρίου 2015, ομιλία Θ. Δρίτσα επί των προγραμματικών δηλώσεων της κυβέρνησης: Παύση ιδιωτικοποίησης ΟΛΠ και ΟΛΘ και όπου έχουν ιδιωτικοποιηθεί τέσσερα αναγκαία προαπαιτούμενα: Κατοχύρωση εργασιακών δικαιωμάτων, προστασία περιβάλλοντος, διασφάλιση εμπλοκής μικρομεσαίων επιχειρήσεων και διαφάνεια.
- 10 Φεβρουαρίου 2015, ομιλία Αλ. Τσίπρα, επί των προγραμματικών δηλώσεων της κυβέρνησης: «Όχι στις αποκρατικοποιήσεις». (Αλλά δεν είχαν περάσει ούτε δέκα μέρες, όταν στις 19 Φεβρουαρίου, επισκέφθηκε το λιμάνι, υποδέχθηκε στα κινεζικά την κινεζική πρωτοχρονιά και δήλωσε: «Στηρίζουμε τις υφιστάμενες κινεζικές επενδύσεις στην Ελλάδα, και της Cosco, και θέλουμε να υποστηρίξουμε επενδύσεις προς το κοινό συμφέρον». Μίλησε για «σημαντική δραστηριοποίηση της Cosco στο Λιμάνι του Πειραιά»).
- 21 Φεβρουαρίου 2015, συνέντευξη Π. Λαφαζάνη στην «Εφημερίδα των Συντακτών»: «Η κυβέρνησή μας έχει κόκκινες γραμμές, από τις οποίες δεν θα κάνει πίσω. Η κυβέρνησή μας δεν πρόκειται να συνεχίσει τις ιδιωτικοποιήσεις. Αντίθετα ισχύουν στο ακέραιο όσα αναφέραμε στις προγραμματικές μας δηλώσεις».
- 24 Φεβρουαρίου 2015, Γιαβριήλ Σακελαρίδης, κυβερνητικός εκπρόσωπος, στα Παραπολιτικά: «Δεν πρόκειται να προχωρήσουμε σε συνέχιση ιδιωτικοποιήσεων που παραβιάζουν και το δημόσιο συμφέρον και την ελληνική νομοθεσία και το ελληνικό Σύνταγμα».
- 15 Μαρτίου 2015, Αλ. Φλαμπουράρης, Real News: Δεν πρόκειται να πουληθεί δημόσια περιουσία, ούτε τα λιμάνια, ούτε τα αεροδρόμια, ούτε ο σιδηρόδρομος. Αξιοποίηση με συμμετοχή του Δημοσίου.
- 21 Μαρτίου 2015, Π. Λαφαζάνης, στην «Επένδυση»: «Ό,τι λέγαμε προεκλογικά ως αντιπολίτευση, ισχύουν απολύτως και τώρα που είμαστε κυβέρνηση. Η θέση μας ενάντια στην πώληση του λιμανιού δεν έχει αλλάξει, ούτε και η σκοπιά από την οποία βλέπουμε την επένδυση της Cosco».
- 28 Μαρτίου 2015. Γ. Δραγασάκης, επίσκεψη στην Κίνα (συνέντευξη στο Ξινούα): Η ελληνική κυβέρνηση θα προχωρήσει στην πώληση του πλειοψηφικού πακέτου που διαθέτει στον ΟΛΠ εντός των επομένων εβδομάδων. Η Cosco και οι άλλοι διεκδικητές μπορούν να υποβάλουν μια πολύ ανταγωνιστική προσφορά.
- Την ίδια μέρα, ο Θ. Δρίτσας του απαντά με δήλωση στο ΑΠΕ: «Η κυβερνητική θέση που έχει εξαγγελθεί στις προγραμματικές δηλώσεις σχετικά με ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ ήταν σαφής. Ό,τι δημοσιεύματα υπάρχουν σήμερα αναφορικά με αυτό το θέμα θα αποσαφηνιστούν αξιόπιστα και έγκαιρα μετά την επιστροφή της ελληνικής αντιπροσωπείας από την Κίνα. Τα δημοσιεύματα αυτά δεν μπορούν να επιβεβαιώσουν μεταβολή της θέσης της κυβέρνησης».
- Παράλληλα, ανακοίνωση εκδίδει σχετικά και το Τμήμα Ναυτιλίας ΣΥΡΙΖΑ, που… εκφράζει την απορία του για τα δημοσιεύματα (σχετικά με τις δηλώσεις Δραγασάκη)
- 17 Μαρτίου 2015, Λαφαζάνης σε δημοσιογράφους. Κανένα πλαίσιο της ΕΕ, κανένας κανόνας δεν επιβάλλει στις χώρες-μέλη να ξεπουλήσουν τις δημόσιες ενεργειακές τους επιχειρήσεις. Η ΔΕΗ θα παραμείνει δημόσια, μειώσεις στο αέριο από τον Απρίλιο και ότι αν δεν ακυρώσει η ίδια η ΡΑΕ τις αυξήσεις (τέλος ρύπου) θα τις ακυρώσει η κυβέρνηση. Η ΡΑΕ ανεξάρτητη, όχι ανεξέλεγκτη και ασύδοτη. Η ΡΑΕ απαντά ότι δεν μπορεί να αλλάξει την απόφασή της χωρίς νόμο. Την ίδια μέρα δήλωση Επιτρόπου Ενέργειας ότι οι ΡΑΕ πρέπει να παραμείνουν ανεξάρτητες, να προχωρήσουν οι ιδιωτικοποιήσεις, συμπεριλαμβανομένης και της ΔΕΗ, ενώ εκφράζεται κατά του μονοπωλίου της ΔΕΗ.
- 27 Μαρτίου 2015, Ευκλ. Τσακαλώτος στο Σταρ: «Η λίστα δεν θα περιλαμβάνει ιδιωτικοποιήσεις».
- 29 Μαρτίου 2015, Αλ. Τσίπρας, Real News: «Δεν μιλάμε για ιδιωτικοποιήσεις, αλλά για αναπτυξιακές κοινοπραξίες με ενισχυμένη συμμετοχή του Δημοσίου».
- 6 Απριλίου 2015, Καμμένος στον «Ενικό» και τον Ν. Χατζηνικολάου: Απέκλεισε αύξηση ΦΠΑ στα νησιά, ομαδικές απολύσεις, αποκρατικοποιήσεις, ΔΕΗ, ΟΛΠ, Ελληνικού».
- 21 Ιανουαρίου 2016. Ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Θοδωρής Δρίτσας, συζητά το θέμα της ιδιωτικοποίησης του λιμανιού σε συνάντησή του με την ΠΝΟ και προχωρά σε δηλώσεις με διάφορα «ήξεις αφήξεις».
- 13 Ιανουαρίου 2016, συνέντευξη Θ. Δρίτσα στην ΕΡΤ: «Για ένα διεθνή διαγωνισμό, με επίδικο το πρώτο λιμάνι της χώρας και ένα από τα μεγαλύτερα λιμάνια της Μεσογείου και της Ευρώπης, με τόσο μεγάλες προοπτικές, δεν είναι το καλύτερο, η τελική φάση του διαγωνισμού, να οδηγεί στο να υπάρχει μόνο μια προσφορά. Tη διαγωνιστική διαδικασία και την ευθύνη της, την έχει το ΤΑΙΠΕΔ. Νομίζω ότι καλό θα ήταν το ΤΑΙΠΕΔ να απαντήσει σε αυτό. Πάντως, εκείνο που μπορούμε πραγματικά να σχολιάσουμε είναι ότι, το να είναι μία μόνο προσφορά για ένα διεθνή διαγωνισμό, δεν είναι ότι καλύτερο» / «Δε θα αναφερθώ στο γεγονός ότι η πώληση του πλειοψηφικού πακέτου των μετοχών του ΟΛΠ δεν ήταν στις προγραμματικές μας στοχεύσεις, όμως οι εξελίξεις οδήγησαν στο να αποδεχθούμε αυτή την προοπτική και θα την υπηρετήσουμε με τον πιο συστηματικό τρόπο, για την μεγιστοποίηση του κοινωνικού οφέλους και του δημοσίου συμφέροντος, όπως σας είπα. Στην κατεύθυνση αυτή, το ρόλο πια τον έχει η Κυβέρνηση και δε μπορεί να τον έχει το ΤΑΙΠΕΔ» (ως γνωστόν, η υπογραφή έγινε μια χαρά με το ΤΑΙΠΕΔ) / «Αυτό που μπορώ να σας βεβαιώσω είναι ότι η ελληνική κυβέρνηση στο σύνολό της, ο Έλληνας Πρωθυπουργός και όλοι μας, δουλεύουμε για την μεγιστοποίηση του δημοσίου συμφέροντος και των κοινωνικών ωφελημάτων».
- 31 Ιανουαρίου 2016, συνέντευξη Θ. Δρίτσα στην «Αυγή»: «Το αποτέλεσμα του διαγωνισμού θα το αξιολογήσω, με υπευθυνότητα και πληρότητα, όπως επιτάσσει ο θεσμικός μου ρόλος, όταν λάβω όλο τον φάκελο, τον οποίο έχω ζητήσει. Παρά τους ισχυρισμούς δεύτερης διαλογής, η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ δεν σκοπεύει να ξεπουλήσει το λιμάνι».
Αυτά και εις άλλα με υγεία…
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σχόλια θα γίνονται δεκτά μόνο με ελληνικούς χαρακτήρες