Πέρασαν 20 χρόνια από τότε. Ήταν σχεδόν μεσάνυχτα, 19 Απριλίου 1996, όταν με πήραν τηλέφωνο για να μου δώσουν τη συνταρακτική είδηση, ότι το ΠΟΣΕΙΔΩΝ ΕΧΠΡΕΣ, το καμάρι της ελληνικής ακτοπλοΐας τότε, υπέστη ρήγμα στα αβαθή της Σπίθας μέσα στο λιμάνι της Πάρου, στην προσπάθειά του να αποφύγει σύγκρουση με άλλο πλοίο της ακτοπλοΐας.
Ο καπετάν Σπύρος Θηραίος, ο πλοίαρχος του ΠΟΣΕΙΔΩΝΑ, κατάφερε να δέσει το πλοίο στον προβλήτα και να το αδειάσει από τους επιβάτες και τα οχήματα, όχι όμως και να το προσαράξει στα αβαθή του κόλπου, αφού οι μηχανές του είχαν σβήσει από τα νερά που είχαν εισρεύσει στο μηχανοστάσιο.
Το πλοίο, που είχε πάρει κλίση από την αριστερή του πλευρά, στις 5 παρά τέταρτο το πρωί , βυθίστηκε με ένα ανατριχιαστικό θόρυβο.
Στις 6 το πρωί του Σαββάτου, 20 Απριλίου, συγκάλεσα το δημοτικό συμβούλιο και κηρύξαμε το νησί σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης, αν και αυτό δεν ήταν δική μας αρμοδιότητα.
Το πλοίο είχε 200 τόνους καύσιμα και ο κίνδυνος να ρυπανθεί ο κόλπος της Παροικιάς ήταν άμεσος με τεράστια ζημιά στο θαλάσσιο περιβάλλον και στον τουρισμό του νησιού.
Το σημείωμα αυτό το γράφω για έναν κυρίως λόγο. Για να θυμίσω στους συμπατριώτες μου (και πιο πολύ να πληροφορήσω τους νεότερους) για τη συμβολή τριών σπουδαίων ανθρώπων στην προσπάθεια που έγινε να αποτραπεί η ρύπανση του κόλπου.
Πρόκειται για τον αείμνηστο Γιώργο Μπίσμπα, γνώστη του αντικειμένου που με ενημέρωσε επαρκώς για ζητήματα που έχουν σχέση με την αποτροπή της ρύπανσης, τον τότε Λιμενάρχη Πάρου και σήμερα ναύαρχο σε αποστρατεία Βασίλη Σιέττο και τον αξιωματικό του Λ.Σ. Πέτρο Κοντόπουλο, καλή του ώρα όπου κι αν βρίσκεται, που υπηρετούσε τότε στην Διεύθυνση Θαλασσίου περιβάλλοντος του ΥΕΝ.
Η άριστη συνεργασία που υπήρξε με τους δύο αυτούς εξαίρετους αξιωματικούς του Λιμενικού Σώματος, μαζί με τις συμβουλές του Γιώργου Μπίσμπα, σε μένα, έσωσαν το νησί από τη ρύπανση, ακυρώνοντας και τα παιχνίδια των εταιρειών αντιρρύπανσης που «μυρίστηκαν» πολύ χρήμα, εάν η ρύπανση γινόταν ανεξέλεγκτη.
Τα γεγονότα που συνέβησαν μέχρι την απομάκρυνση του ΠΟΣΕΙΔΩΝΑ από το λιμάνι της Πάρου, αποτελούν ένα άλλο σημαντικό κεφάλαιο που αφορά και αυτό την τοπική μας ιστορία αλλά και την ιστορία του Λιμεναρχείου Πάρου που είχε την τύχη να διευθύνεται και τότε (και τώρα) από εξαίρετους αξιωματικούς.
Ίσως μιαν άλλη φορά αναφερθώ και σ΄ αυτά.
Πρώην Δήμαρχος Πάρου
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σχόλια θα γίνονται δεκτά μόνο με ελληνικούς χαρακτήρες