Πολλά ειπώθηκαν και γράφτηκαν το τελευταίο χρονικό διάστημα στο νησί μας σχετικά με την «επικινδυνότητα» ή όχι του αεροδρομίου της Πάρου.
Αρκετοί ήταν εκείνοι που πάνω στη λέξη «επικινδυνότητα» έχτισαν και προσπάθησαν να την εκμεταλλευτούν πολιτικά -και όχι μόνο- χρησιμοποιώντας τη μια πλευρά του νομίσματος. Και όχι μόνο αυτό. Έδωσαν διάσταση σε ένα θέμα, στην έναρξη της τουριστικής περιόδου, που μόνο κακό μπορεί να κάνει στο νησί μας και στον τουρισμό. Το μόνο που δεν έκαναν είναι κατεβάσουν τα κανάλια πανελλαδικής εμβέλειας για να γίνουμε ρεζίλι πανελλαδικά. Ένα θέμα που δεν έπρεπε να πάρει διαστάσεις, γιατί δεν το άξιζε, κάποιοι του έδωσαν τέτοια διάσταση που είναι να απορεί κανείς για τον τρόπο που σκέφτονται. Βάζουν πάνω από όλα το καλό του νησιού ή τα προσωπικά τους πολιτικά συμφέροντα - οφέλη; Κάποιοι γκρινιάζουν και δεν θέλουν τη λύση - πρόταση που έχει προταθεί. Επιμένουν και προτείνουν τη λύση που θα καθυστερήσει την ολοκλήρωση του έργου. Κάποιοι επιμένουν ότι το έργο ολοκλήρωσης του αεροδρομίου πρέπει να χρηματοδοτηθεί από την πολιτεία. Προφανώς κάνουν πως δεν βλέπουν ότι οι εταίροι μας μας οδηγούν σε οικονομική ασφυξία. Και όποιος πιστεύει ότι τα επόμενα δυο τρία χρόνια θα δοθούν χρήματα από την πολιτεία για την ολοκλήρωση του έργου να τον στείλουμε να τα πάρει και να μας τα φέρει…
Αρκετά όμως με την «κινδυνολογία».
Είναι γεγονός ότι το αεροδρόμιο της Πάρου είναι ασφαλές. Και δεν το λέμε εμείς αυτό. Το λένε οι χιλιάδες πτήσεις που έγιναν από το καλοκαίρι του 1982 όταν πρωτολειτούργησε μέχρι σήμερα αφού δεν συνέβη κάποιο περιστατικό που να αποδεικνύει το αντίθετο.
Όμως αυτή είναι η μια πλευρά του νομίσματος.
Η άλλη πλευρά του νομίσματος λέει τα εξής:
Το αεροδρόμιο της Πάρου λειτούργησε για πρώτη φορά το 1982. Τα ίδια αεροσκάφη, σε χωρητικότητα, που ερχόταν τότε έρχονται και σήμερα. Βελτιώσεις μπορεί να έγιναν στο αεροδρόμιο όχι όμως τέτοιες που θα επέτρεπαν την προσγείωση μεγαλύτερων, σε χωρητικότητα, αεροσκαφών. Και δεν θα μπορούσε να γίνει αυτό αφού ο διάδρομος προσγείωσης - απογείωσης δεν επεκτάθηκε. Αντίθετα όταν τέθηκε αυτό το θέμα αποφασίστηκε να δημιουργηθεί ένα νέο αεροδρόμιο με καλύτερες προδιαγραφές, πιο σύγχρονο που θα ήταν σύμμαχος στην τουριστική ανάπτυξη του νησιού.
Το αεροδρόμιο της Πάρου είναι ασφαλές. Και είναι ασφαλές όταν οι καιρικές συνθήκες είναι τέτοιες που επιτρέπουν την προσγείωση και απογείωση αεροσκαφών.
Πόσες φορές όμως ακυρώθηκαν πτήσεις όταν οι καιρικές συνθήκες δεν το επέτρεπαν; Όταν οι άνεμοι έπνεαν από ΒΑ έως ΝΑ διευθύνσεις με 18 και πάνω κόμβους δύναμη, αεροσκάφος ούτε προσγειωνόταν ούτε απογειωνόταν. Πόσοι κάτοικοι και επισκέπτες του νησιού μας λόγω ακυρώσεων πτήσεων αναγκάστηκαν να μετακινηθούν είτε με το πλοίο είτε να περιμένουν μέχρι να βελτιωθούν οι καιρικές συνθήκες; Ας μη γελιόμαστε. Η επιχειρησιακή ικανότητα του αεροδρομίου είναι περιορισμένη. Άλλες οι προδιαγραφές για ένα αεροδρόμιο του 1982 και άλλες για ένα νέο μεγαλύτερο αεροδρόμιο του σήμερα.
Η Πάρος μας χρειάζεται ένα νέο αεροδρόμιο χθες και όχι σήμερα. Χρειάζεται ένα νέο αεροδρόμιο πιο ασφαλές, με μεγαλύτερη επιχειρησιακή ικανότητα, με μεγαλύτερο διάδρομο απογείωσης - προσγείωσης, με αφίξεις μεγαλύτερων σε χωρητικότητα αεροσκαφών με απευθείας πτήσεις από το εξωτερικό.
Το νησί μας με το νέο αεροδρόμιο θα απογειωθεί τουριστικά. Και η τουριστική απογείωση πρέπει να γίνει όσο το δυνατόν πιο γρήγορα. Η Πάρος δεν μπορεί να περιμένει άλλο βλέποντας Μύκονο και Σαντορίνη να έχουν απογειωθεί σε άλλα τουριστικά επίπεδα χρόνια τώρα και να μην τις αγγίζει η σημερινή οικονομική κρίση…
Η λειτουργία του νέου αεροδρομίου είναι σημαντικότατος πυλώνας ανάπτυξης του τουρισμού. Και επειδή στο νησί μας η συντριπτική πλειοψηφία των κατοίκων του ασχολείται με τον τουρισμό, άμεσα ή έμμεσα, η όσο το δυνατόν πιο γρήγορη λειτουργία του νέου αεροδρομίου έχει συμπαραστάτες όλους όσους ασχολούνται με τον τουρισμό.
Είναι εφικτή όμως η λύση που προτάθηκε για προκάτ κατασκευές, ούτως ώστε να λειτουργήσει μέσα στο 2016 το νέο αεροδρόμιο;
Είναι εφικτή η λύση από τη στιγμή που μπορεί να δοθούν όλες οι άδειες και να γίνουν οι μελέτες που απαιτούνται αλλά χρήματα δεν υπάρχουν;
Ο Δήμαρχος Πάρου, ο Μάρκος Κωβαίος, πρότεινε μια λύση. Και όχι απλώς την πρότεινε αλλά την τρέχει η εταιρεία που συστάθηκε για το σκοπό αυτό. Υπήρξαν και υπάρχουν αντιδράσεις σε αυτή τη λύση - πρόταση αυτή. Πως ζητάς χρήματα από τους Παριανούς για την ολοκλήρωση ενός έργου που είναι καθήκον της πολιτείας να το ολοκληρώσει;
Μπορεί κάποιος να βεβαιώσει ότι η πολιτεία θα αναλάβει το κόστος και το νέο αεροδρόμιο θα είναι έτοιμο σε 2-3 χρόνια; Μπορεί; Ποια πολιτεία, ποια κυβέρνηση θα δώσει σήμερα χρήματα για την ολοκλήρωση του συγκεκριμένου έργου; Έχει κάποιος την απάντηση;
Πάμε λοιπόν στην λύση - πρόταση για προκάτ κτηριακές εγκαταστάσεις που και αυτή δεν είναι εύκολη. Πρέπει να μαζευτούν 500 με 600.000 ευρώ, γιατί αυτό το ποσό απαιτείται σύμφωνα με πληροφορίες μας, για να λειτουργήσει το νέο αεροδρόμιο με τις προκάτ κτηριακές εγκαταστάσεις.
Δεν γνωρίζουμε αν θα μαζευτούν τα χρήματα, όπως δεν γνωρίζουμε ότι τελικά αυτή η λύση - πρόταση θα είναι εκείνη που θα ολοκληρώσει σε σύντομο χρονικό διάστημα το έργο.
Τα πρώτα μηνύματα στήριξης της παραπάνω λύσης - πρότασης είναι θετικά από επαγγελματικούς φορείς του νησιού. Χρειάζεται όμως λαϊκή συμμετοχή από περισσότερους. Και κυρίως η οικονομική συνδρομή στο εγχείρημα να μη μείνει μόνο στα λόγια αλλά να περάσει και στην πράξη.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σχόλια θα γίνονται δεκτά μόνο με ελληνικούς χαρακτήρες