Στην σημερινή της έκδοση η καθημερινή εφημερίδα των Κυκλάδων «ΚΟΙΝΗ ΓΝΩΜΗ» φιλοξενεί δηλώσεις του Δημάρχου Αντιπάρου Αναστάσιου Φαρούπου και του μέλους της διοικούσας επιτροπής του Βελεντζείου Ιδρύματος και πιλότου του ασθενοφόρου αεροσκάφους Ευριπίδη Ακάλεστου, σχετικά με το μείζον θέμα των διακομιδών ασθενών από τα Κέντρα Υγείας Πάρου και Αντιπάρου, τόσο στο νοσοκομειακό ίδρυμα της Σύρου, όσο και αυτών της Αθήνας.
Ο τίτλος του θέματος είναι: «Η καλύτερη λύση», που συμπληρώνεται από τον υπέρτιτλο: «Σαφής προτίμηση του δημάρχου Αντιπάρου Αναστάσιου Φαρούπου στις αεροδιακομιδές μέσω του ασθενοφόρου αεροσκάφους του Βελεντζείου Ιδρύματος». Ακολουθεί το πλήρες θέμα της εφημερίδας…
Το μείζον θέμα των διακομιδών ασθενών από τα Κέντρα Υγείας Πάρου και Αντιπάρου, τόσο στο νοσοκομειακό ίδρυμα της Σύρου, όσο και αυτών της Αθήνας, θίγουν ο δήμαρχος Αντιπάρου, κ. Αναστάσιος Φαρούπος και το μέλος της διοικούσας επιτροπής του Βελεντζείου Ιδρύματος, κ. Ευριπίδης Ακάλεστος.
Μετά από συνάντηση με την διοικούσα επιτροπή του Ιδρύματος, η δημοτική αρχή της Αντιπάρου εξέφρασε προς το Βελέντζειο Ίδρυμα την συμπαράσταση και τη στήριξή της στο κοινωνικό έργο που επιτελεί όλα αυτά τα χρόνια, παρά τις δυσκολίες και τα εμπόδια ενώ παράλληλα δηλώθηκε η σαφής πρόθεσή της να μην ανανεώσει την προηγούμενη άκαρπη σύμβαση διακομιδών ασθενών με ιδιωτική ασφαλιστική εταιρία, αλλά να συνεργαστεί με το Βελέντζειο Ίδρυμα, ώστε στο άμεσο μέλλον η επαναλειτουργία του ασθενοφόρου αεροσκάφους να εξασφαλίσει και στους κατοίκους της Αντιπάρου την παροχή των πολύτιμων υπηρεσιών του, όπως έχει συμβεί και στο παρελθόν.
Πολλά ψιλά γράμματα
Για την απόφασή του αυτή, την οποία είχε εκφράσει και προεκλογικά, ο κ. Φαρούπος δήλωσε, πως «Η σύμβαση είχε υπογραφεί από την προηγούμενη δημοτική αρχή και τώρα έληγε. Δεν είχε βέβαια να προσφέρει και κάτι. Η άποψή μου είναι, ότι πρέπει να στραφούμε στη δημόσια υγεία».
«Δεν έχουμε κάτι με τους ιδιώτες, αλίμονο, αν χρειαστεί στο μέλλον, μπορεί να κάνουμε κάτι επιπλέον, αλλά αυτή τη στιγμή θέλουμε να στηρίξουμε το κοινωνικό αεροσκάφος. Ούτως ή άλλως, το αεροσκάφος κάλυπτε την Αντίπαρο. Δεδομένου, ότι κάθε διακομιδή που γίνεται με πλωτό μέσο, κοστίζει στο ΕΚΑΒ 4.000 ευρώ, γιατί να μην επιλέξει κανείς το αεροπλάνο, που σε λίγη ώρα είναι στην Αθήνα; Φανταστείτε ένα πλωτό σκάφος, ένα ταχύπλοο, να πηγαίνει ασθενή στη Σύρο ή στη Μύκονο με 6 και 7 μποφόρ. Υπάρχει πρόβλημα», υπογράμμισε ο δήμαρχος, επισημαίνοντας, πως αν, μάλιστα, πρόκειται και για σοβαρό περιστατικό, ο κίνδυνος θνησιμότητας αυξάνεται κατά πολύ.
Σχετικά με την πρότερη σχέση του Δήμου με το Ίδρυμα, ο κ. Φαρούπος εξήγησε, ότι «η προηγούμενη δημοτική αρχή δεν είχε στηρίξει ούτε καν ηθικά το Βελέντζειο Ίδρυμα, καθώς δεν είχαν υπογράψει καν μια προγραμματική συμφωνία».
Κλείνοντας, ο δήμαρχος τόνισε:
«Νομίζω ότι είναι η καλύτερη λύση αυτή του Ιδρύματος. Αν διαβάσει κανείς τη σύμβαση που είχαμε με την ιδιωτική εταιρία η οποία προέβλεπε και αερομεταφορά, στην ουσία απέκλειε όλες τις περιπτώσεις. Ρήτρες για το αν είναι ανοιχτό το αεροδρόμιο, αν είναι μέρα, αν βρεθεί μέσον, το οποιοδήποτε μέσον, δεν ήξερες που θα σε πάει, αν θα σε πήγαινε σε ιδιωτικό νοσοκομείο. Ήταν πολύ ασαφής η σύμβαση και με τον ιδιώτη και φυσικά με αυτή τη συνεργασία αποκλείεις αυτόματα το ΕΚΑΒ. Από κει και πέρα αφήνεσαι στα χέρια των ιδιωτών».
Νέο πλάνο λειτουργίας
Για το θέμα, η εφημερίδα ήρθε σε επαφή και με τον κ. Ευριπίδη Ακάλεστο, μέλος της διοικούσας επιτροπής, ο οποίος επιχείρησε να ρίξει φως στην υπόθεση των συμβάσεων με ιδιώτες, από πλευράς του Βελεντζίου Ιδρύματος.
Σύμφωνα με τον κ. Ακάλεστο, πρόσφατα, το Βελέντζειο Ίδρυμα ξεπέρασε τον σκόπελο των οικονομικών δυσκολιών, οι οποίες είχαν αναγκάσει τα διοικητικά στελέχη του να αποφασίσουν την ολιγόμηνη «προσγείωση» του ασθενοφόρου αεροσκάφους και να επαναπροσδιορίσουν το πλάνο λειτουργίας του.
Όπως σημείωσε χαρακτηριστικά, το προηγούμενο διάστημα, το αεροσκάφος ήταν στη διάθεση του Κέντρου Υγείας Πάρου για άμεση διακομιδή ασθενών στην Αθήνα και τα περιστατικά στέλνονταν με πλωτά μέσα στο νοσοκομείο της Σύρου.
Στην αναμόρφωση του πλάνου, βοήθησε και ο ν. 4182/2013 περί κώδικα κοινωφελών περιουσιών, σχολαζουσών κληρονομιών και λοιπών διατάξεων, ο οποίος έδωσε τη δυνατότητα στο Ίδρυμα, αρχής γενομένης από τα μέσα του 2015, να χρησιμοποιήσει το περιουσιακό στοιχείο του, με πληθώρα διαφορετικών τρόπων, ώστε να βοηθήσει περισσότερα νησιά, εκτός αυτών της Πάρου και της Αντιπάρου.
Επίσης, στο πλαίσιο της αναμόρφωσης, έγινε μνημόνιο συνεργασίας με το Εθνικό Κέντρο Επιχειρήσεων Υγείας, ούτως ώστε να δοθεί η δυνατότητα να υπάρχει γιατρός, αποκλειστικά για το αεροσκάφος.
Έπειτα από τις προαναφερθείσες ενέργειες, η διοικούσα επιτροπή του Ιδρύματος κάλεσε, τόσο τις δημοτικές παρατάξεις της Πάρου, όσο και τους επικεφαλής της δημοτικής αρχής Αντιπάρου, ώστε να παρουσιάσει το πλάνο και να επαναδηλώσει την παρουσία του Βελεντζείου στον χώρο των αεροδιακομιδών.
Αν και ο κ. Φαρούπος χαιρέτισε αυτή την πρωτοβουλία, καθώς επίσης και όλες οι παρατάξεις της αντιπολίτευσης της Πάρου, ο δήμαρχος Πάρου, κ. Κωβαίος αρνήθηκε την συνδρομή του Ιδρύματος, απαντώντας πως η δημοτική αρχή είχε υπ’ όψιν δικό της σχέδιο για αυτόν τον τομέα, εναλλακτική πρόταση, την οποία, βέβαια, δεν έχει δημοσιοποιήσει έως σήμερα.
Για την άρνηση του Δήμου Πάρου, ο κ. Ακάλεστος σχολίασε, πως «ένας δήμος, που ήταν στην ουσία ο πρώτος που είχε ένα μέρος της συνδιαχείρησης και λειτουργίας ενός αεροσκάφους που έχει αποδείξει ότι μπορεί να ανταπεξέλθει, πάει τελικά προς μια άλλη κατεύθυνση. Και δεν ξέρουμε και ποια είναι αυτή».
«Λειτουργούμε για το κράτος»
Όπως επεσήμανε, οι διακομιδές με πλωτά μέσα αποτελούν «πληγή» για το δημόσιο σύστημα υγείας, καθώς όπως τόνισε, «ενδεικτικά, κάθε χρόνο δίνεται περίπου 1.500.000 ευρώ μόνο από την Παροναξία, όχι απ’ όλες τις Κυκλάδες. Τα δύο νησιά, έχουν γύρω στις 140 μόνο πλωτές διακομιδές, και περίπου 100 αεροδιακομιδές. Όπως καταλαβαίνετε, είναι πολλά τα λεφτά και αυτό εξηγεί πολλά πράγματα».
Κλείνοντας, το μέλος της διοικούσας επιτροπής του Βελεντζείου Ιδρύματος υπογράμμισε, ότι «στόχος είναι να αποδεσμεύσουμε το ΕΚΑΒ, ώστε να πάει να βοηθήσει αλλού και η ιστορία με τα πλωτά να τελειώσει. Το ίδρυμα λειτουργεί επικουρικά στο ΕΚΑΒ.
Επικουρικά στο κράτος. Εμείς δεν πετάμε για ιδιώτες. Το θεσμικό μας πλαίσιο είναι αυτό. Το ίδρυμα εποπτεύεται από το Υπουργείο Οικονομικών, την Περιφέρεια Ν. Αιγαίου και το Συμβούλιο Κληροδοτημάτων. Εμείς δεν είμαστε ΜΚΟ. Είμαστε κληροδότημα που εποπτεύεται από το κράτος, γι’ αυτό και λειτουργούμε για το κράτος. Όλο το «setup» είναι για να εξυπηρετούμε τα Κέντρα Υγείας, το Εθνικό Σύστημα Υγείας και το δημόσιο συμφέρον.
Το μείζον ζήτημα είναι, ότι ενώ δίνουμε έως 1.500.000 ευρώ στις πλωτές διακομιδές δεν μπορούμε να χρηματοδοτήσουμε το Ίδρυμα να λύσει τα προβλήματά του και με το ένα τέταρτο αυτών των χρημάτων, να καλύπτει περισσότερα νησιά και όχι μόνο την Πάρο. Και μάλιστα για Αθήνα. Όχι μόνο για Σύρο».
Την στήριξή του προς την λύση των αεροδιακομιδών μέσω του ασθενοφόρου αεροσκάφους του Βελεντζείου, έχουν εκφράσει, τόσο η ηγεσία του Υπουργείου Υγείας, όσο και τοπικοί φορείς όπως ο Έπαρχος Πάρου και η Περιφέρεια Ν. Αιγαίου, ενώ σύμφωνα με τον κ. Ακάλεστο, ενδιαφέρον για τις υπηρεσίες του, έχουν ήδη εκδηλώσει κοντινά νησιά, μεταξύ των οποίων και η Νάξος.
ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΚΟΡΩΝΑΙΟΥ
Πηγή: εφημερίδα «ΚΟΙΝΗ ΓΝΩΜΗ»
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σχόλια θα γίνονται δεκτά μόνο με ελληνικούς χαρακτήρες