Pages

Τετάρτη 16 Ιουλίου 2014

Η συνεννόηση προτιμότερη από το λουκέτο



Γράφει η Σοφία Βούλτεψη

Η Ελλάδα πρέπει να είναι η μόνη χώρα του δυτικού κόσμου, όπου υπάρχουν κόμματα που δεν είναι κομμουνιστικά και πολίτες που δεν είναι κομμουνιστές, πλην όμως θεωρούν ότι το κράτος μπορεί να υποδύεται τον επιχειρηματία - τον οποίο μάλιστα οι ανωτέρω εμφανίζουν και ως... ικανό και αξιόπιστο.
Αρνούνται δηλαδή (στην προσπάθειά τους να χαϊδέψουν αυτιά) πως όπου το κράτος έγινε επιχειρηματίας, οι επιχειρήσεις που διηύθυνε κατέρρευσαν.
Επίσης, η Ελλάδα πρέπει να είναι η μόνη χώρα -στον κόσμο, αυτή τη φορά- όπου τα συνδικάτα δεν λαμβάνουν μέρος σε πραγματικές διαπραγματεύσεις, αλλά σε προσχηματικές.
Προσέρχονται στον διάλογο για μία μόνο φορά, διαφωνούν με τα πάντα και αποχωρούν καταγγέλλοντας.
Διότι και στις άλλες χώρες οι δημόσιες επιχειρήσεις καταρρέουν, αλλά αυτό τα συνδικάτα το αντιλαμβάνονται.
Το παράδειγμα της ιταλικής αεροπορικής εταιρίας Αλιτάλια, τα χρέη της οποίας φθάνουν το 1 δις ευρώ, είναι γνωστό.
Τα συνδικάτα εκεί λαμβάνουν σοβαρά μέρος και επί εβδομάδες στη διαπραγμάτευση με το υπουργείο Εργασίας, γνωρίζοντας ότι αν δεν βρεθεί λύση, τότε θα χαθούν και οι 2.251 θέσεις εργασίας, αφού η αεροπορική εταιρία Etihad των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων έχει επισημοποιήσει την πρόθεσή της να αγοράσει το 49% του πακέτου μετοχών της Αλιτάλια, ζητώντας όμως να μειωθεί το προσωπικό της.
Την ίδια ώρα, ανάλογο πρόβλημα αντιμετωπίζει και η ισπανική αεροπορική εταιρία Ιμπέρια, που μόλις ανακοίνωσε ένα νέο σχέδιο εθελούσιας εξόδου –βάσει συμφωνιών που επιτεύχθηκαν τον περασμένο Μάρτιο– προκειμένου να μειώσει το προσωπικό της κατά έναν αριθμό εργαζομένων που θα μπορούσε να φθάσει έως και τους 1.600.
Αυτό κρίθηκε απαραίτητο μετά την κοινοπραξία Iberia και British Airways και συνδικάτα και διοίκηση ξεκινούν τις διαπραγματεύσεις, προκειμένου να καταλήξουν σε συμφωνία.
Ήδη από τις προηγούμενες διαπραγματεύσεις που πραγματοποιήθηκαν τον Φεβρουάριο και τον Μάρτιο, η Ιμπέρια έχει καταλήξει σε συμφωνία με τις συνδικαλιστικές οργανώσεις των πιλότων, του προσωπικού θαλάμου επιβατών και του προσωπικού εδάφους προκειμένου να μειώσει τους μισθούς και να αυξήσει την ανταγωνιστικότητα της επιχείρησης, ώστε να επανέλθει σταδιακά στην κερδοφορία.
Μάλιστα, την 13η Μαρτίου 2013 τα συνδικάτα και η διοίκηση της εταιρείας κατέληξαν σε συμφωνία για την κατάργηση 3.100 θέσεων εργασίας στις οποίες οι νέες αποχωρήσεις θα προστεθούν.
Αξίζει να σημειώσουμε ότι στις 31 Δεκεμβρίου 2013, η Ιμπέρια αριθμούσε 18.000 εργαζόμενους και από το 2008 ως το 2012 επισώρευσε ζημίες 850 εκατ. ευρώ.
Οπότε, όλοι κατάλαβαν πως κάτι έπρεπε να γίνει...


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σχόλια θα γίνονται δεκτά μόνο με ελληνικούς χαρακτήρες