Pages

Δευτέρα 23 Σεπτεμβρίου 2013

Τι ζήτησε η τρόικα για λιμάνια και ακτοπλοΐα




Η αξιοποίηση των λιμανιών και ειδικότερα του Πειραιά, τα εργασιακά της ναυτεργασίας και το νέο θεσμικό πλαίσιο της ακτοπλοΐας βρέθηκαν στο επίκεντρο της σημερινής συνάντησης που είχε στο υπουργείο Οικονομικών κλιμάκιο της τρόικας με τον γενικό γραμματέα Ναυτιλίας Αθανάσιο Μπούσιο.

Σημειώνεται ότι οι εκπρόσωποι των δανειστών αναμένεται να συναντηθούν μέσα στην εβδομάδα, πιθανότατα την Πέμπτη, και με τον υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη.

ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΛΙΜΑΝΙΟΥ ΤΟΥ ΠΕΙΡΑΙΑ

Σύμφωνα με πληροφορίες, το κλιμάκιο της τρόικας ζήτησε από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ναυτιλίας να επισπεύσει τη δημιουργία Ρυθμιστικής Αρχής Λιμένων, που θα αναλάβει την εποπτεία του λιμενικού συστήματος και την τήρηση των υποχρεώσεων της κείμενης νομοθεσίας από κράτος και ιδιώτες, τον έλεγχο της λειτουργίας της αγοράς λιμενικών υπηρεσιών και την εισήγηση μέτρων για την τήρηση και την αποκατάσταση των αρχών ελεύθερου ανταγωνισμού.
Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα του Ταμείου Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσιου (ΤΑΙΠΕΔ), η έναρξη της διαδικασίας αποκρατικοποίησης του Οργανισμoύ Λιμένος Πειραιώς (ΟΛΠ) έπρεπε να είχε προχωρήσει ήδη, ωστόσο υπάρχουν καθυστερήσεις μετά την παραίτηση του Στέλιου Σταυρίδη αλλά και λόγω της διαβούλευσης που είναι σε εξέλιξη μεταξύ του υπουργείου Ναυτιλίας και της ΕΕ για την πρόσφατη συμφωνία φιλικού διακανονισμού ΣΕΠ-ΟΛΠ.
Σημειώνεται ότι μετά τη συμφωνία των δύο πλευρών ΟΛΠ και COSCO, η ΕΕ έχει απευθύνει 23 ερωτήματα προς το υπουργείο Ναυτιλίας, ζητώντας διευκρινήσεις και απαντήσεις στο εάν υπάρχουν παραβάσεις στην κοινοτική νομοθεσία περί δημόσιων έργων.
Η συμφωνία ΟΛΠ-ΣΕΠ προβλέπει ότι το ελάχιστο εγγυημένο αντάλλαγμα που καταβάλλει κάθε χρόνο ο ΣΕΠ στον ΟΛΠ δεν καταργείται αλλά προσαρμόζεται βάσει των οικονομικών δεικτών του ΑΕΠ, ενώ ο ΣΕΠ θα προχωρήσει στην κατασκευή του δυτικού τμήματος του προβλήτα ΙΙΙ και του νέου σταθμού πετρελαιοειδών.
Αυτό που ζητά η ΕΕ είναι διαφάνεια στη συγκεκριμένη συμφωνία και ότι από αυτή δεν δημιουργούνται μονοπωλιακές καταστάσεις και αθέμιτος ανταγωνισμός στο λιμάνι του Πειραιά.
Σύμφωνα πάντως με πληροφορίες, στην περίπτωση που δεν γίνει δεκτός ο φιλικός διακανονισμός από την ΕΕ υπάρχει σχέδιο για την αξιοποίηση του ΟΛΠ διά της διάθεσης πλειοψηφικού πακέτου μετοχών μέσω του ΤΑΙΠΕΔ.
Τη διαδικασία έρευνας από την ΕΕ για τη συμφωνία φιλικού διακανονισμού μεταξύ ΣΕΠ-ΟΛΠ, είχε ζητήσει με ερώτησή του ο ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Νίκος Χουντής.
Την Τετάρτη 25 Σεπτεμβρίου ο ΣΥΡΙΖΑ με θέμα «Το λιμάνι του Πειραιά δεν πωλείται» διοργανώνει ανοιχτή συζήτηση στην πλατεία Ηρώων στο Πέραμα.
Χαιρετισμό θα απευθύνει ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ, Αλέξης Τσίπρας, ενώ ομιλητές θα είναι οι βουλευτές Παναγιώτης Λαφαζάνης και Θοδωρής Δρίτσας.

ΝΑΥΤΕΡΓΑΣΙΑ - ΑΚΤΟΠΛΟΪΑ

Το κλιμάκιο της τρόικας ενημερώθηκε για την πρόσφατη υπουργική απόφαση σχετικά με την εφαρμογή απαιτήσεων της Σύμβασης Ναυτικής Εργασίας, η οποία προβλέπει ότι όπου δεν υφίσταται σε ισχύ συλλογική σύμβαση εργασίας, οι όροι και οι συνθήκες ναυτολόγησης των ναυτικών συμφωνούνται ελεύθερα από τα συμβαλλόμενα μέρη και καταχωρούνται σε σύμβαση.
Επίσης, ζήτησε επαναξιολόγηση των δεδομένων που έχουν δημιουργηθεί στην ακτοπλοΐα, με το πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας «Ανασυγκρότηση και άλλες διατάξεις».
Σημειώνεται ότι ήδη το υπουργείο προχωρά σε αξιολόγηση των δρομολογίων των άγονων γραμμών, ενώ ήδη ο Μ. Βαρβιτσιώτης έχει ζητήσει από τους εκπροσώπους των εταιρειών αναλυτικά στοιχεία κίνησης ανά λιμένα, ώστε να καταγραφεί η επιβατική κίνηση κάθε ακτοπλοϊκής σύνδεσης και να εκτιμηθεί και το ανάλογο πλαίσιο επιδότησης για τις γραμμές του δημόσιου συμφέροντος.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σχόλια θα γίνονται δεκτά μόνο με ελληνικούς χαρακτήρες