Pages

Τετάρτη 17 Νοεμβρίου 2010

Η δε αρετής κτήσις μόνη μεν συγγηράσκει, πλούτου δε κρείττων, χρησιμωτέρα δε ευγενείας εστί.

Η μεμψιμοιρία, η κακομοιριά, ο εγωισμός, η αίσθηση του να νομίζουμε ότι οι άλλοι μας απορρίπτουν επειδή δεν είμαστε ντόπιοι, μας οδηγούν σε λάθος δρόμους, σε πνευματική τύφλωση και σε στασιμότητα.
Ο δογματισμός και το μεθύσι της εξουσιαστικής έπαρσης, που πολλές φορές καθοδηγεί τις αποφάσεις μας, μας βάζει παρωπίδες και δεν μας αφήνει να σκεφτόμαστε και να πράττουμε ελεύθερα.
Η αυτοπαρατηρησία όμως, όταν γίνεται με σύνεση και αρετή είναι απαραίτητη, γιατί μπορεί να μας κάνει πιο συνειδητούς, ενώ η έπαρση μας αδρανοποιεί κάνοντάς μας ένα ασύντακτο μπουλούκι ζώων. 
Είναι ανάγκη λοιπόν να βλέπουμε τα πράγματα με ανοιχτά μάτια και μυαλά, ας μάθουμε να σκεφτόμαστε απλά για να μπορέσουμε όχι απλά να βοηθήσουμε τους εαυτούς μας αλλά και το κοινωνικό σύνολο στο οποίο διαβιούμε, ανεξάρτητα αν υπήρξαμε ή πρόσφατα γίναμε κομμάτι του.
Ας ακολουθήσουμε το ρητό του Ισοκράτη και δεν θα χάσουμε τίποτα, ίσα ίσα θα βγούμε κερδισμένοι και πιο δυνατοί:
Η αρετή είναι το μόνο απόκτημα που μένει μαζί μας μέχρι τα γεράματα, είναι καλύτερη από τον πλούτο και χρησιμότερη από την ευγενή καταγωγή.

5 σχόλια:

  1. Ο Σωκράτης, όταν ρωτήθηκε ποια πόλη διοικείται παράνομα, είπε:


    "Η πόλη στην οποία οι άρχοντες τοποθετούνται από φατρίες".

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ο Σωκράτης πολύ καλά το είπε, πιθανόν εσύ δεν κατάλαβες ότι ο Σωκράτης, μιλάει για τοποθέτηση από φατρίες και όχι για εκλογή και όπως καταλαβαίνεις η εκλογή είναι δικαίωμα του κάθε πολίτη, ενώ η τοποθέτηση σημαίνει διορισμό.
    Σίγουρα όμως θα γνωρίζεις ότι στο μικρό τόπο που ζούμε πάντα θα υπάρχουν φαινόμενα εκλογής ατόμων που υποστηρίζονται από τις οικογένειές τους και όχι από φατρίες, στη δημοκρατία όμως δεν μπορείς να θέσεις όρια στο δικαίωμα του εκλέγειν και εκλέγεσθαι, εκτός και αν η ερμηνεία της λέξης δημοκρατία για σένα είναι διαφορετική από αυτή που εμείς γνωρίζουμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Πολλά κράτη κάποτε και σαν πλοία που βυθίζονται καταστρέφονται και χάνονται και θα εξακολουθήσουν να καταστρέφοναι εξ αιτίας της φαυλότητας των κυβερνητών και των ναυτών

    - ΠΛΑΤΩΝ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. "στη δημοκρατία όμως δεν μπορείς να θέσεις όρια στο δικαίωμα του εκλέγειν και εκλέγεσθαι"
    ΕΓΩ ΣΑΝ ΤΡΙΤΟΣ ΠΟΥ ΣΥΜΦΩΝΩ ΚΑΙ ΜΕ ΤΟΥΣ ΔΥΟ, ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΜΑΘΩ ΤΙ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΑΥΤΟ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ο Πλάτων καλά τα λέει, μιλάει όμως για φαύλους κυβερνήτες και όχι για μελλοντικούς κυβερνήτες εκτός και αν αυτοί (δλδ οι μελλοντικοί κυβερνήτες) έχουν εκ των προτέρων επιδείξει τέτοια συμπεριφορά.
    Στον τελευταίο σχολιαστή εξηγώ ότι όλοι έχουν το δικαίωμα να ψηφίζουν και να ψηφίζονται και το έγραψα αυτό επειδή μερικοί, εδώ στο χωριό μας, έχουν την άποψη ότι πολίτες που προέρχονται από μεγάλες οικογένειες δεν έχουν το δικαίωμα του εκλέγεσθαι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σχόλια θα γίνονται δεκτά μόνο με ελληνικούς χαρακτήρες