Αντιδρούμε στην κατάργηση του Υποθηκοφυλακείου Πάρου. Την Τετάρτη 6-7-2016 και ώρες από 09:00 - 11:00 πραγματοποιούμε κατάληψη του Υποθηκοφυλακείου Πάρου με στόχο την ενημέρωση των πολιτών.
ΑΝΟΙΧΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ - ΥΠΟΜΝΗΜΑ
ΠΡΟΣ: ΓΡΑΦΕΙΟ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΥ
ΥΠΟΥΡΓΟ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ
ΠΙΝΑΚΑ ΑΠΟΔΕΚΤΩΝ
ΘΕΜΑ: Μεταφορά στη Νάξο του Υποθηκοφυλακείου Πάρου - Αντιπάρου
Με Νομοσχέδιο που δόθηκε προς διαβούλευση η Κυβέρνηση σχεδιάζει να «αναδιοργανώσει» 13 άμισθα Υποθηκοφυλακεία των νησιών των Κυκλάδων και να τα υπαγάγει σε έμμισθα Υποθ/κεία Σύρου & Νάξου. Δεν ακολουθείται «Καλλικρατική» οργάνωση ανά Περιφερειακή Ενότητα, αλλά σχεδιάζεται να υπαχθεί το Υποθ/κείο Πάρου της Περιφερειακής ενότητας Πάρου – Αντιπάρου στην Περιφερειακή ενότητα Νάξου. Ο σχεδιασμός αυτός φαίνεται άστοχος και το λιγότερο ατυχής, τουλάχιστον όσο αφορά την Πάρο - Αντίπαρο. Ειδικότερα:
Στην Πάρο υφίσταται από το 1870 & λειτουργεί άμισθο Υποθ/κείο Πάρου-Αντιπάρου, με Προϊσταμένη και δύο εξειδικευμένες υπαλλήλους, χωρίς να επιβαρύνει καθόλου το Δημόσιο, αντίθετα αποδίδοντας σοβαρά έσοδα στο Δημόσιο, με μηχανοργάνωση, ηλεκτρονική καταχώριση Μερίδων, Βαρών & Διεκδικήσεων. Η Μεταγραφή των Συμβολαιογραφικών Πράξεων γίνεται αυθημερόν & τα αντίγραφα εκδίδονται άμεσα, ενώ ο έλεγχος τίτλων διεξάγεται χωρίς προβλήματα λόγω του γεγονότος ότι ο χώρος που στεγάζεται παρέχει όλες τις ανέσεις και είναι επαρκής.
Η συμβολή του Υποθ/κείου στη διαδικασία ανάπτυξης & η σημασία του για το θεσμό της ιδιοκτησίας συνήθως αγνοούνται, αλλά είναι καθοριστικές, ιδίως εκεί που δεν υπάρχει Κτηματολόγιο, όπως στην Πάρο.
Με την υπαγωγή στο Υποθ/κείο Νάξου θα προκύψει σειρά σοβαρών προβλημάτων:
Ως προς την ασφάλεια των εγγραφών & συναλλαγών που είναι συνυφασμένες με το θεσμό της ιδιοκτησίας & την αρχή της προτεραιότητας εγγραφής του Αστικού Κώδικα:
α) Καθίσταται αδύνατος ο αυθημερόν «Τελικός Έλεγχος Τίτλων» την ημέρα υπογραφής του συμβολαίου.
β) Σε περίπτωση καθυστέρησης μεταγραφής ενός συμβολαίου λόγω της απόστασης μεταξύ των νησιών, ή λόγω απαγορευτικού, υπάρχει ορατός κίνδυνος ανατροπής μιας μεταβίβασης, ή προηγούμενης εγγραφής βάρους (π.χ. Υποθήκης ή Κατάσχεσης).
Ως προς την ζητούμενη ταχύτητα (άρα & ασφάλεια) των συναλλαγών.
Δεν θα είναι δυνατή η αυθημερόν μεταγραφή ενός συμβολαίου, ούτε η έκδοση αντιγράφων & πιστοποιητικών.
Ως προς την οικονομική επιβάρυνση & ταλαιπωρία των συναλλασσόμενων πολιτών & όλων των επαγγελματιών που σχετίζονται με τη λειτουργία του Υποθ/κείου: Συμβολαιογράφων, Δικηγόρων, Δικαστικών Επιμελητών, Μηχανικών, Μεσιτών, κλπ.
Κάθε συναλλαγή με Υποθ/κείο άλλου νησιού θα σημαίνει έξοδα μετακίνησης (όποτε είναι αυτή δυνατή), έξοδα διαμονής, έκδοση επιπλέον αντιγράφων & πιστοποιητικών με αυξημένο κόστος, αφού δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι παρά την εγγύτητα της Πάρου με τη Νάξο, μεσολαβεί θάλασσα που από μόνη της προκαλεί προβλήματα στη μετακίνηση κυρίως λόγω των εγγενών προβλημάτων των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών (αραιά δρομολόγια κυρίως το χειμώνα, αλλά και απαγορευτικά απόπλου λόγω δυσμενών καιρικών συνθηκών).
Ως προς την δυσχέρεια οργάνωσης & λειτουργίας μιας τέτοιας Υπηρεσίας
Δεν είναι κατανοητό πώς θα συντελεσθεί η υπαγωγή σε ένα έμμισθο Υποθ/κείο Νάξου των 13 υφισταμένων Υποθ/κείων, ιδίως αυτών της Νάξου, Πάρου & Θήρας με ανάγκη συνεχούς λειτουργίας, μεγάλο κύκλο εργασιών & αντίστοιχα μεγάλο αρχείο, οι ανάγκες των οποίων κατά τη δική μας εκτίμηση (ως των πλέον αρμοδίων), είναι αδύνατη από ένα Υποθ/κείο & έναν Υποθηκοφύλακα υπεύθυνο για όλες τις εγγραφές & όλα τα αντίγραφα.
Είναι βέβαιο ότι με τη συγχώνευση Γραφείων διαφορετικών ταχυτήτων ή & μεθόδων οργάνωσης & εργασίας, ένα καλά οργανωμένο γραφείο όπως αυτό της Πάρου θα κινδυνεύει να διαλυθεί.
Η αναγκαία επικοινωνία με το Υποθ/κείο & η άμεση απάντηση σε επείγοντα νομικά θέματα Συμβολαιογράφων & συναλλασσομένων από 13 νησιά, είναι πρακτικά αδύνατη.
Ως προς την Συνταγματική προστασία της Νησιωτικότητας η οποία αγνοείται πλήρως. Πώς άραγε αναμένεται να λειτουργήσει ομαλά & αποτελεσματικά η κτηματαγορά & η κρίσιμη λειτουργία μεταγραφών στις ιδιαίτερες συνθήκες των νησιών όταν καταργούνται τα νησιωτικά Υποθ/κεία για να συγκεντρωθούν σε μία δημόσια υπηρεσία?
Πού μπορεί να στεγαστεί μια τέτοια υπηρεσία με αρχεία χιλιάδων τόμων τη στιγμή που ακόμη & το Πρωτοδικείο & η Εισαγγελία Νάξου ασφυκτιούν σε λίγα μικρά δωμάτια ελλείψει κατάλληλου κτιρίου;
Με ποιο κριτήριο θα πρέπει να μεταφερθεί στη Νάξο το Υποθ/κείο Πάρου τη στιγμή που διεκπεραιώνει υποδειγματικά πολύ περισσότερες εγγραφές & ανάγκες από αυτό της Νάξου, ενώ αντίθετα (εάν έπρεπε κάποιο να κλείσει) αυτό της Νάξου θα έπρεπε να μεταφερθεί στην Πάρο;
Για ποιο λόγο σχεδιάζεται η αποδόμηση ενός συστήματος που αποδίδει σημαντικούς πόρους στο δημόσιο χωρίς να το επιβαρύνει καθόλου, έτσι ώστε να επαυξάνεται το κόστος των υπηρεσιών που παρέχουν τα επιμέρους Υποθ/κεία στους πολίτες?
Γιατί αγνοείται ότι τα νησιά τα χωρίζει το πέλαγος άρα η συγκέντρωση κρίσιμων υπηρεσιών σε ένα νησί δεν αντιμετωπίζεται όπως στην ηπειρωτική χώρα όπου απλώς διανύεις λίγα παραπάνω οδικά χιλιόμετρα;
Γιατί απομειώνεται η αξιοπρέπεια των νησιωτών με τέτοια ακατανόητα & επαχθή μέτρα που απομακρύνουν κάθε δυνατότητα βιώσιμης ανάπτυξης;
Γιατί περιφρονείται η σημασία της ύπαρξης ενός διοικητικού πόλου σε ένα νησί, γύρω από τον οποίο αναπτύσσεται οικονομική δραστηριότητα και επιβιώνουν δεκάδες επαγγελματίες;
Γιατί απαξιώνεται η ιστορική σημασία του Υποθηκοφυλακείου Πάρου που αποτυπώνει την ιστορία του νησιού μέσα από τις μεταβιβάσεις ανά τους αιώνες;
Γιατί πρέπει να σβήσουμε και να ισοπεδωθούμε στο βωμό αμφίβολων αποτελεσμάτων;
Ποια άλλη προστασία της νησιωτικότητας μας επιφυλάσσεται;
Η «αναδιοργάνωση» των Υποθ/κείων των νησιών κατά τον παραπάνω τρόπο, όχι μόνο δεν εξυπηρετεί τους πολίτες & τους επαγγελματίες, αλλά αντίθετα τους καταδικάζει σε μεγαλύτερη ταλαιπωρία, έξοδα & ανασφάλεια. Δεν πρόκειται για βελτίωση των συνθηκών ζωής των νησιωτών αλλά για ένα ακόμη βήμα προς τα πίσω, στη μειονεξία, την ανασφάλεια, στην αύξηση του κόστους ζωής. Τέλος θα πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι και με την έλευση του κτηματολογίου στην Πάρο, που οι ανάγκες για έκδοση αντιγράφων συμβολαίων και πιστοποιητικών για δεκάδες χιλιάδες ιδιοκτησίες, οι πολίτες θα ταλαιπωρηθούν αφόρητα προκειμένου να συντάσσουν τις αιτήσεις τους και να καταχωρούν τα δικαιώματά τους.
Κυρίως όμως η προτεινόμενη αναδιοργάνωση είναι αποδιοργάνωση και πρακτικά ανέφικτη στις Κυκλάδες.
Ζητάμε, συνεπώς, την τροποποίηση του νομοσχεδίου ως προς τα νησιά των Κυκλάδων, ή τουλάχιστον την εξαίρεση του Υποθ/κείου Πάρου που πρέπει για τους παραπάνω λόγους να παραμείνει στην Πάρο.
Πάρος, 4 Ιουλίου 2016
Υπογράφουν:
Η Υποθηκοφύλακας Πάρου - Ευαγγελία Παπαδοπούλου
Οι Συμβολαιογράφοι Πάρου - Ευρυδίκη Τσάση, Αμαλία Καλακώνα, Ελευθερία Ιορδάνη, Αγγελική Πρίφτη
Οι Δικηγόροι Πάρου & Αντιπάρου - Τάσος Θεοχαρίδης, Κατερίνα Θεοχαρίδου, Αθανασία Κεσκινίδη, Κων/νος Φιφλής, Κων/νος Μπαλίκος, Ιωάννης Ανδρεόπουλος, Ελένη Καραδήμα, Κωνσταντίνα Καραχάλιου, Αλεξάνδρα Καρανικόλα, Δήμητρα Κουτουρούσιου, Γεωργία Μελανίτη, Δέσποινα Περίδου, Λεωνίδας Μπογιατζής, Ελισάβετ Τσέρτου, Νεκτάριος Φαρούπος, Θεοδώρα Δημητρίου
Ο Σύλλογος Μηχανικών Πάρου - Αντιπάρου
Πίνακας αποδεκτών
Κ. Πρόεδρο Αρείου Πάγου
Κ. Εισαγγελέα Αρείου Πάγου
Κ. Πρόεδρο Εφετών Αιγαίου
Κ. Εισαγγελέα Εφετών Αιγαίου
Κ. Πρόεδρο Πρωτοδικών Σύρου
Κ. Εισαγγελέα Πρωτοδικών Σύρου
Κ. Πρόεδρο Διοικητικού Πρωτοδικείου Σύρου
Ειρηνοδικεία Περιφέρειας (Ερμουπόλεως, Τήνου, Μυκόνου, Πάρου, Άνδρου, Μήλου)
Κ.κ. Βουλευτές Ν. Κυκλάδων
Κ.κ. Πρόεδροι Δικηγορικών Συλλόγων Ελλάδας
Μέλη Δικηγορικού Συλλόγου Σύρου
Ένωση Δικαστών και Εισαγγελέων
Σύλλογο Δικαστικών Υπαλλήλων & Επιμελητών Ν. Κυκλάδων
Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου
Δήμος Πάρου
Δήμοι Κυκλάδων
Φορείς Πάρου.
Μ.Μ.Ε.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σχόλια θα γίνονται δεκτά μόνο με ελληνικούς χαρακτήρες