Pages

Τρίτη 22 Μαρτίου 2016

Αύξηση 12% της κρουαζιέρας στα ελληνικά λιμάνια το 2015, πτωτική η τάση για την Πάρο



Αύξηση 12% καταγράφηκε στον αριθμό αφίξεων κρουαζιερόπλοιων στα ελληνικά λιμάνια το 2015 σε σχέση με ένα χρόνο πριν (2014), σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιοποίησε η Ένωση Λιμένων Ελλάδος (ΕΛΙΜΕ), με τον αριθμό επιβατών κρουαζιέρας, ωστόσο, να παρουσιάζεται αμετάβλητος σε σχέση με το 2014.
Οι αφίξεις κρουαζιέρας, από 3.826 το 2014, το 2015 έφτασαν τις 4.279, προσεγγίζοντας τα επίπεδα του 2013, χρονιάς-σταθμό για την ελληνική κρουαζιέρα.
Οι αφίξεις - επισκέψεις επιβατών κρουαζιέρας το 2015, παρ’ όλο που υπολείπονται των επισκέψεων το 2013, δείχνουν ότι η χώρα μας έχει σταθεροποιήσει το επίπεδο των 5 εκατ. επισκέψεων επιβατών στα λιμάνια κρουαζιέρας, καθιστώντας την Ελλάδα την σταθερή τρίτη δύναμη κρουαζιέρας στη Μεσόγειο (η οποία είναι ο δεύτερος προτιμώμενος προορισμός κρουαζιέρας στον κόσμο).
Παρατηρείται επίσης ότι η πρώτη δεκάδα προορισμών (Πειραιάς, Σαντορίνη, Μύκονος, Κέρκυρα, Κατάκολο, Ρόδος, Ηράκλειο, Κεφαλληνία - Ιθάκη, Πάτμος και Σούδα - Χανιά), παραμένουν αμετακίνητα στην κορυφή των προτιμήσεων της αγοράς. Αναδεικνύονται και διατηρούν τη θέση τους τα τελευταία χρόνια και άλλα λιμάνια ως νέοι προορισμοί προτίμησης με ανοδική τάση (Βόλος, Λαύριο, Θεσσαλονίκη, Χίος, Ιτέα, Λήμνος, Σκιάθος).
Στα Λιμάνια - προορισμούς κρουαζιέρας, τα οποία αντιμετωπίζουν άμεσα την προσφυγική κρίση, σημειώνονται διαφορετικές διακυμάνσεις. Αύξηση σε Ρόδο και Χίο. Σταθερότητα στην Μυτιλήνη και πτώση στην Κω και Σάμο.
Σύμφωνα με την ΕΛΙΜΕ, οι ενδείξεις για τη χρονιά που διανύουμε είναι αισιόδοξες και η Ελλάδα έχει καταστεί πλέον ένας από τους μεγάλους προορισμούς κρουαζιέρας, με ότι αυτό συνεπάγεται για τα έσοδα των Λιμένων αλλά και την Εθνική Οικονομία γενικότερα. Εξάλλου οι παράγοντες της αγοράς κρουαζιέρας, παρ’ όλες τις επισημάνσεις τους για αποδοτικότερη υποδοχή και εξυπηρέτηση πλοίων και επιβατών κρουαζιέρας από τα Λιμάνια, συνεχίζουν να θεωρούν τη χώρα μας, που διαθέτει ένα μεγάλο αριθμό εναλλακτικών προορισμών τόσο στην ηπειρωτική Χώρα όσο και στην πολυνησία των Θαλασσών μας, ένα από τους πιο ελκυστικούς προορισμούς σε παγκόσμια κλίμακα.

Η Ένωση Λιμένων Ελλάδας δίνει ιδιαίτερη βαρύτητα σε μία οργάνωση που θα της επιτρέπει να αντιμετωπίζει αποτελεσματικά την ανάπτυξη της κρουαζιέρας από τα Ελληνικά Λιμάνια.
Ο λόγος είναι ότι θεωρεί πώς ο κλάδος της κρουαζιέρας είναι ο πλέον δυναμικός και ανερχόμενος κλάδος της τουριστικής βιομηχανίας της χώρας μας. Επομένως, τα Ελληνικά λιμάνια σαν φυσικός χώρος υποδοχής, έχουν να παίξουν κυρίαρχο ρόλο στην ανάπτυξή της.
Θεωρεί επομένως αυτονόητο, ότι το υπό σύσταση αποφασιστικό όργανο που θα λειτουργεί υπό την ΕΛΙΜΕ, η «Επιτροπή Λιμένων Κρουαζιέρας», δεν θα πρέπει να αποτελείται μόνο από τα λιμάνια προορισμού κρουαζιέρας, που είναι ήδη μέλη της ΕΛΙΜΕ, αλλά και από τα Λιμενικά Ταμεία που διαχειρίζονται λιμάνια, προορισμού κρουαζιέρας με πολύ σημαντική κίνηση.
Τα Ελληνικά λιμάνια, προορισμού κρουαζιέρας, που είναι στα ιδρυτικά μέλη της ΕΛΙΜΕ είναι ο Πειραιάς, Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Ηράκλειο, Βόλος, Κέρκυρα, Ηγουμενίτσα και Καβάλα.
Τα Λιμενικά Ταμεία τα οποία διαχειρίζονται λιμάνια προορισμού κρουαζιέρας και τα οποία προσεκλήθησαν να γίνουν μέλη της ΕΛΙΜΕ και κατ’ επέκταση να εκπροσωπούνται στην Επιτροπή Λιμένων Κρουαζιέρας είναι τα Λιμενικά Ταμεία Θήρας, Μυκόνου, Νοτ. Δωδεκανήσου (Ρόδος), Πάτμου, Κω, Πύργου (Κατάκολο), Ν. Χανίων, Μήλου, Λέσβου, Ναυπλίου, Σάμου, Κεφαλληνίας - Ιθάκης, Ρεθύμνου και Χίου.
Επιθυμία και πρόθεση της ΕΛΙΜΕ είναι ο προγραμματισμός της ένταξης βάσει συγκεκριμένων κριτηρίων και άλλων λιμένων κρουαζιέρας στο μέλλον, ώστε όλα τα θέματα που αφορούν τον δυναμικό αυτό κλάδο της οικονομίας μας να αντιμετωπισθούν συλλογικά.

Στο τοπίο της κρουαζιέρας η Πάρος, δυστυχώς, δεν είχε τη θέση που θα μπορούσε. Και λέμε δεν είχε τη θέση που θα μπορούσε αφού δεν βρίσκεται ούτε στα λιμάνια προορισμού κρουαζιέρας αν και διαθέτει Λιμενικό Ταμείο.
Στον πίνακα που ακολουθεί, της Ένωσης Λιμένων Ελλάδος, με στοιχεία κρουαζιέρας σε όλη τη χώρα από το 2013 έως και το 2015 ο Πειραιάς βρίσκεται στην 1η θέση, όσον αφορά τον αριθμό αφίξεων κρουαζιερόπλοιων, το 2013 και το 2014 αλλά το 2015 έχασε την 1η θέση αφού σε αυτή ανέβηκε η Σαντορίνη!
Η Μύκονος παραμένει σταθερά και τα τρία χρόνια στην 3η θέση.
Στη 19η θέση βρίσκουμε τη Σύρο που το 2013 είχε 37 αφίξεις ενώ το 2014 και το 2015 είχε από 53 αφίξεις κρουαζιερόπλοιων.
Η Μήλος είναι στην 24η θέση, η Νάξος στην 31η και η Πάρος στην 32η θέση με πτωτική πορεία αφού το 2013 είχαμε 88 αφίξεις κρουαζιερόπλοιων, το 2014 είχαμε 65 αφίξεις και το 2015 είχαμε 25 αφίξεις.
Ανάμεσα στους 42 συνολικά προορισμούς βρίσκουμε ακόμα ένα κυκλαδονήσι την Άνδρο στην 39η θέση.
Το σύνολο αφίξεων κρουαζιερόπλοιων στα ελληνικά λιμάνια και για τους επιβάτες για
το 2013 ήταν 4.288 και 5.661.889 επιβάτες για
το 2014 ήταν 3.826 και 4.932.373 επιβάτες και για
το 2015 ήταν 4.281 και 4.957.743 επιβάτες.



πηγή στοιχείων: ΕΝΩΣΗ ΛΙΜΕΝΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σχόλια θα γίνονται δεκτά μόνο με ελληνικούς χαρακτήρες