Pages

Πέμπτη 7 Φεβρουαρίου 2019

"Η ΑΠΟΨΗ ΜΑΣ" ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ ΥΠΟ ΣΧΕΔΙΑΣΗ MASTER PLAN ΤΟΥ ΛΙΜΕΝΑ ΠΑΡΟΙΚΙΑΣ.

Βλέποντας μια εικόνα αποτυπωμένη σε ένα χαρτί, φυσικό είναι να μην μπορείς να βγάλεις ασφαλή συμπεράσματα ή να σχηματίσεις ολοκληρωμένη άποψη.
Βλέποντας λοιπόν μόνο το σχέδιο με το υπό ολοκλήρωση νέο master plan του λιμένα Παροικιάς, χωρίς να διευκρινήσει κάποιος τις λεπτομέρειες και τον βασικό σχεδιασμό, τότε εύλογα μπορούν να δημιουργηθούν απορίες και ενστάσεις.
Γι΄αυτό τον λόγο φροντίσαμε να πληροφορηθούμε από τους πλέον αρμόδιους, (Μελετητή, Ένωση Πλοιάρχων, Δήμο) το τι ακριβώς προβλέπει το υπό σχεδίαση master plan και σας μεταφέρουμε την δική μας άποψη επ΄αυτού.
1.Από την σημερινό μεγάλο προβλήτα έως και τον προβλήτα "βίντζι" δημιουργία χερσαίου χώρου με κατασκευαστικά υλικά (υποστυλώματα), τα οποία επιτρέπονται από την αρχαιολογία.
Ο χώρος αυτός θα χρησιμεύσει στην αναμονή οχημάτων προς επιβίβαση καθώς επίσης θα διαθέτει και διάδρομο διέλευσης επιβατών.
Επίσης από την μεριά της Θάλασσας θα δημιουργηθούν θέσεις πρόσδεσης μεγάλων τουριστικών σκαφών και θαλαμηγών, καθώς και μικρών τοπικών τουριστικών σκαφών.
2.Κατά μήκος του ήδη υπάρχοντος προβλήτα από την ανατολική πλευρά θα σχηματισθεί εξέδρα πλάτους περίπου 10 μέτρων έως το κεφάλι του προβλήτα, η οποία δύναται να χρησιμοποιείται και ως χώρος αναμονής μεγάλων οχημάτων.
3.Ο χώρος που σήμερα σταθμεύουν τα λεωφορεία, μετατρέπεται σε λιμάνι για την εξυπηρέτηση των Ο/Γ-Τ/Χ πλοίων και ενοποιείται με τον υπόλοιπο λιμένα.
4.Το νέο λιμάνι μεταφέρεται δυο μέτρα προς την θάλασσα, προκειμένου δημιουργηθεί πεζόδρομος , ο οποίος θα προχωρήσει έως το τέλος της παραλιακής οδού.
5.Από το σημερινό κόκκινο του προβλήτα "βίντζι" σχηματίζεται προβλήτας για την εξυπηρέτηση της κρουαζιέρας, δίνοντας την δυνατότητα πρόσδεσης και παραμονής Κ/Ρ έως 180 μέτρων,
6.Στην ανατολική πλευρά του προβλήτα κρουαζιέρας σχηματίζονται θέσεις πρόσδεσης σκαφών (ιστιοπλοϊκά, ταχύπλοα, κλπ) περίπου στον αριθμό 300 (ανάλογα το μέγεθος, από 10-25μ).
7.Στον προβλήτα κρουαζιέρας δημιουργείται μικρό κτίριο εξυπηρέτησης επισκεπτών κρουαζιέρας.
8.Στον κεντρικό προβλήτα του λιμένα δημιουργούνται δυο κτίσματα (όχι τρία όπως δείχνει το σχέδιο) για την εξυπηρέτηση των προς επιβίβαση επιβατών.
9.Ο κεντρικός προβλήτας θα έχει την δυνατότητα πρόσδεσης πλοίου έως 200 μέτρα (ΝΗΣΟΣ ΣΑΜΟΣ, ΜΠΛΟΥ ΣΤΑΡ Ι κλπ).
10. Υπάρχει κυκλοφοριακή μελέτη, που προβλέπει την δημιουργία δυο κόμβων για την είσοδο και έξοδο από το λιμάνι και ρυθμίζει την κυκλοφορία των οχημάτων.
Σε γενικές γραμμές, το υπό σχεδίαση master plan ενισχύει τον τουριστικό χαρακτήρα της παροικιάς, με την δημιουργία θέσης για κρουαζερόπλοια, με την δημιουργία πολλών θέσεων θαλαμηγών σκαφών τα οποία μέχρι σήμερα αποφεύγουν την Παροικιά λόγω έλλειψης υποδομών και ασφάλειας, την οδηγεί σε πλεονεκτική θέση έναντι όλων των νησιών των Κυκλάδων, κάνοντας σαφές ότι ο "πλούτος" και η ανάπτυξη του νησιού μας είναι η θάλασσα.
Οι θέσεις των ακτοπλοϊκών πλοίων παραμένουν σχεδόν οι ίδιες που υπάρχουν και σήμερα, με την προσθήκης μιας επιπλέον θέσης για ταχύπλοα.
Η τελική μορφή του master plan θα οριστικοποιηθεί μετά από διαβούλευση της δημοτικής αρχής με τους φορείς.
Κουντρομιχάλης Ηλίας

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σχόλια θα γίνονται δεκτά μόνο με ελληνικούς χαρακτήρες